Oly Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) For noen dager siden fikk jeg vite om en ny konsoll som vil bli regnet som arvtageren til GP2X, kalt Pandora. Denne har et kamskjell design, og er på størrelse med den gamle utgaven av Nintendo DS. Maskinen har en trykkfølsom skjerm med en oppløsning på 800x480, har to analoge spaker, to skulderknapper, en "d-pad" aktig kontroll, trådløst nettverk, usb-port og et lite innebygget tastatur. Den kjører en dual-core ARM prosessor (jeg er usikker på hvor høyt den er klokket, men i følge noen kilder kan det være opptil 800 mhz), har tv-utgang, innebygd skjermkort sammen med ARM-prosessoren, 128 mb DDR ram og har to SD minnekort lesere intergrert. I følge utviklerne skal denne konsoller være rundt om like kraftig som en Nintendo Gamecube, og være alt det GP2X ikke var. I følge kilder blir den lansert til forbrukermarkedet rundt Juni/Juli, og til utviklere av open-source programvare i April/Mai. Prisen skal ligge på rundt 330$. For mer info, les mer på vedlagte lenker: Pandora Homepage Pandora Forum Pandora BluWiki Pandora FAQ Er det bare jeg som gleder meg til at denne blir lansert? Endret 13. april 2008 av Oly Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 For min del er det spillene som avgjør konsollens kvalitet, teknisk spesifikasjoner er kanskje greit for technofile men for min del kan de ha det tekniske til en Atari 2600 så lenge det kommer spill som er underholdene og bra laget. Er skeptisk til slike open source ting, spillene kan være interesange men det er ikke alltid det blir slik. Får den spill som vekker interesse kanskje, om ikke holder jeg meg til det kjente. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Kan sikkert bli en gøy liten gadget det der. Blir det mulig å emulere N64 etterhvert så.. (Ja, jeg leste wiki-siden om den.) Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ventar endo på denne eg: Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Phantom var nå vel annonsert som "Cancelled" for snart 4 år siden... Men med så mange emulator-muligheter blir det et saftig spillbibliotek! Lenke til kommentar
Oly Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Slik jeg forstår det, blir kommersiell programvare en mindrevare til Pandora, men det er ikke kommersiell programvare/spill som frister meg til å skaffe meg denne saken. Jeg eier selv en GP2X (MK2), og noen av ulempene med den er 1: merkelig digital volumknapp, og dermed variabelt volumnivå på spill/emulatorer (på Doom skifter du våpen med volumknappen), 2: ingen form for nettverks tilkobling dvs ingen multiplayer, 3: virker som om maskinen er for treg for å emulere en SNES skikkelig, 4: i følge forumposter bruker den en gammel og treig linux-build. Det med wifi betyr også muligheter for å gå på internett til denne saken (har lest at det er fullt mulig at Firefox kommer til Pandoraen). I tillegg skal den med likhet med GP2Xen kunne kjøre alskens videoformater, og når det i tillegg er trykkfølsom skjerm på den, vil jo dette bli den ultimate mediespilleren. Jeg ser frem til å linke på Doom/Quake med kameratene mine på denne Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 var ikke klar over trykksjerm... siste nye er vel at pga noen forsinkelser fra tredje part så tok dem seg tid til å stappe inn blåtann denne greia kommer til å bli helt genial når en tenker på pris vs muligheter! Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Klarer den N64 og PS1, så kanskje jeg blir interessert i å bytte ut PSP'n min.. klarer meg egentlig lenge med den og PS1 emulatoren.. spiller FFVII nå, og det er herlig og ha mitt favorittspill "on the go"! Men, om denne klarer FFVII og Zelda OoT perfekt, så skal man ikke se bortifra ett kjøp.. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 PS1/PSX er det vel noen som pusler med. men jeg har en mistanke om at det ligger i øvre ytegrense for denne maskina. uten at jeg skal si det helt sikker da. har ikke så god oversikt over hvordan innmaten på PS1 var, og hvor vanskelig den vil være å emulere i passelig hastighet. PSP har vel den fordelen at den omtrent er en PS1 (eller var det PS2?) i håndholdt form? Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Sony som lagde den emulatoren, så ble den hacka.. Men, den ligner nok også mye på både ps1 og ps2 ellers.. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Pandora så litt kul ut da. Kjøpte GP32 fra Craig/GP32X for noen år siden. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Åhh Dette var en gladnyhet for min del. Jeg har droppet alle de andre utgivelsene fra Gamepark Holdings. Mye på grunn av mangler . Med introduksjonen av trykkfølsom skjerm på F- 200 , så var jeg nesten fornøyd. det manglet bare støtte for trådløst nett. Nå som det også er på plass , MÅ jeg ha en slik. Men så er spørsmålet nå : Asus EEE eller En Pandora? Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 15 dager til en potensiell preorder dato Må vel begynne å fundere på hvordan man skal få tak i en.. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Etter litt dilling med kalkulator, MVA-listen på wikipedia og en valutakalkulator, ser det ut til at denne greia når ca 2200NOK om den kommer hit, gått ut i fra den britiske prisen de har gitt. Men man må nok regne med at staten hiver på et par hundre tusen avgifter.... Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 NÅ KAN DE BESTILLES!!! http://openpandora.org/retro.html Men vær rask, bare 3000stk før 2009, overrasker meg ikke om halvparten er borte mens jeg poster dette.... Lenke til kommentar
Oly Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Trudde aldri at det kom til å være noe liv i denne tråden igjen, så dette var jo hyggelig. Jeg forhåndsbestillte min Pandora i går i halv seks tiden om kvelden, og kunne puste rolig ut etter at ordren min var ferdig behandlet og godkjent. Jeg kommer til å kvitte meg med GP2Xen i allefall (gi bort/kaste), for denne har for meg ikke noe annet enn en "historisk" verdi etter at jeg har mottatt min Pandora. Det blir stilig når GPS programvare er oppe og går på Pandoraen, for da har jeg GPS til bilen Jeg kommer med tilbakemeldinger om Pandoraen etter jeg har mottatt den. Hovedsiden ligger nede her og nå, og noe sier meg at det ikke er mange igjen av de 3000 første Pandoraene til forhåndsbestilling nå. Jeg trur og håper at Pandoraen får et stort community, et så stort community som får GP2Xen sitt community til å nærmest blekne i forhold Endret 1. oktober 2008 av Oly Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Håper det blir noen igjen når eg får mitt MasterCard :/ Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Uten å ha noen inngående kunnskap om Pandora vil jeg uansett gå ut i fra at vi snakker år før skikkelige emulatorer for femte generasjons konsollene er på plass. GBA og ScummVM vil nødvendigvis også ta lang tid. Det første man kan forvente av emulatorer blir vel GB/NES, før GBC/SNES/MAME osv kommer på plass. Diverse homebrew av ymse kvalitet og porting av Doom/quake blir nok noen av høydepunktene i nærmeste fremtid.. Man kan like greit raske med seg en PSP til en tusenlapp å dermed skippe fire års venting på noe som allerede er ferdig utviklet i dag. Men selvsagt, dersom man ønsker å være med fra starten kan det være spennende det også. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Uten å ha noen inngående kunnskap om Pandora vil jeg uansett gå ut i fra at vi snakker år før skikkelige emulatorer for femte generasjons konsollene er på plass. GBA og ScummVM vil nødvendigvis også ta lang tid. Det første man kan forvente av emulatorer blir vel GB/NES, før GBC/SNES/MAME osv kommer på plass. Diverse homebrew av ymse kvalitet og porting av Doom/quake blir nok noen av høydepunktene i nærmeste fremtid.. Man kan like greit raske med seg en PSP til en tusenlapp å dermed skippe fire års venting på noe som allerede er ferdig utviklet i dag. Men selvsagt, dersom man ønsker å være med fra starten kan det være spennende det også. Jeg har lest at en PS1 emulator så og si allerede er i boks, er en video av den når den kjører Final Fantasy VII. En eventuell Nintendo 64 emulator ligger foreløbig på is slik jeg har forstått det, utvikleren av PSX4Pandora har uttalt at han før eller senere vil ta en titt på dette, men pr i dag er han opptatt med PS1 emulatoren. I og med at GP2Xen allerede har dannet et passe stort community med et stort antall emulatorer, skal det visstnok ikke være en spesielt komplisert og tidkrevende prossess å porte disse over til Pandoraen (både GP2X og Pandora bruker ARM CPUen). ScummVM skal også være så og si ferdig portet til Pandoraen. En er også klar for lansering, og en ser også lanseringsklar ut. Jeg vet ikke helt hvordan situasjonen er med mame enda, men noe sier meg at den blir lanseringsklar kort tid etter Pandoraen har blitt lansert til allmennheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå