Eksempel Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg har hatt problemer med internetten over lengre tid. Ved hjelp av HoverIP fant jeg ut at DNS-serveren er feilen. Jeg mister DNS-serveren bare uten videre. Kan det være ett virus som gjør dette? Eller eventuelt hvordan fikser jeg DNS-serveren? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Mister DNS-serveren? Hva i alle dager skal det bety? Mister kontakten med den? Om problemet fremdeles at du mister kontakten med Trådløs routeren er det jo ikke rart du ikke har tilgang til DNS når du ikke er koblet opp til routeren. Har du prøvd de tipsene jeg ga? Endret 13. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Mister DNS-serveren? Hva i alle dager skal det bety? Mister kontakten med den? Om problemet fremdeles at du mister kontakten med Trådløs routeren er det jo ikke rart du ikke har tilgang til DNS når du ikke er koblet opp til routeren. Har du prøvd de tipsene jeg ga? Jeg gjorde alt som ble sagt i går. Og hva å "Miste DNS-serveren" betyr vet jeg ikke helt selv. xD Fant ikke bedre ord å beskrive det på. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) DNS er det jo som binder domenenavn med ip addresser. Dette er jo en tjeneste som normalt levers av nettleverandøren din. Så om du ikke har kontakt med den trådløse routeren så har du heller ikke kontakt med DNS. Om du har flere PC-er med trådløse kort kan du jo se om de mister tilgangen samtidig eller om det er bare den ene maskinen som gjør det. Endret 13. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 DNS er det jo som binder domenenavn med ip addresser. Dette er jo en tjeneste som normalt levers av nettleverandøren din. Så om du ikke har kontakt med den trådløse routeren så har du heller ikke kontakt med DNS. Om du har flere PC-er med trådløse kort kan du jo se om de mister tilgangen samtidig eller om det er bare den ene maskinen som gjør det. Det er bare min maskin som har dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå