Gå til innhold

Ny pc til gaming.

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Nå føler jeg at jeg endelig er kommet i boks med det jeg skal ha i gaming pcen min. Dette er den første pcen som jeg selv har funnet deler til og derfor har jeg noen spørsmål.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70211.

- Dette er altså delene jeg har valgt ut.

Er disse delene bra? Og ikke minst passer de sammen?

Noe jeg burde endre på?

Max. pris på pcen er 7000 kr.

Takk på forhold!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har planer om SLi i nærmeste framtid vil et Intel P35 kort gjøre samme nytten, og mest sannsynlig spare deg for mange problemer. F. eks Gigabyte GA-EP35-DS3 eller Gigabyte GA-EP35-DS4.

Ville gått for et 4GB sett minne PC6400 om du ikke har de helt store planene om overklokking. F. eks TwinMOS DDR2-800 TwiSTER 4096 MB (2 x 2048). OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB) om du har. Litt usikkert når de blir tilgjengelige. Evt Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024).

Lenke til kommentar
Om du ikke har planer om SLi i nærmeste framtid vil et Intel P35 kort gjøre samme nytten, og mest sannsynlig spare deg for mange problemer. F. eks Gigabyte GA-EP35-DS3 eller Gigabyte GA-EP35-DS4.

Ville gått for et 4GB sett minne PC6400 om du ikke har de helt store planene om overklokking. F. eks TwinMOS DDR2-800 TwiSTER 4096 MB (2 x 2048). OCZ PC2-8500 Reaper HPC 4 GB (2 x 2048 MB) om du har. Litt usikkert når de blir tilgjengelige. Evt Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024).

Takk for et godt svar. Er de to nevte hovedkortene noe bra? Jeg vil klare å kjøre god kvalitet i spill med et av de to hovedkortene? Alle vifter får plass osv?

Takk igjen.

Lenke til kommentar

De er gode. DS4 er testet av HW.no.

Er ikke hovedkortene som avgjør hvor bra du kan spille et spill, men kombinasjonen av komponenter og diverse optimaliseringer. Du vil kunne spille det meste med ditt oppsett og et P35 hovedkort. Ytelsesforskjellen hvor hovedkort er eneste variabelen er ikke/sjelden stor. Alle Intel P35 kort yter mer eller mindre identisk.

Antallet Fan headers finner du under spesifikasjoner hos gigabyte. Jeg vet heller ikke hvor mange vifter du har planer om å koble til. DS4 ser ut til å ha 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...