discostu Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Har et møte i Oslo i morgen hvor jeg først må ta toget til Oslo S og så trikken videre (tbane). Jeg tittet litt på gulesider for å sjekke hvor det er trikkstasjoner og de er såvidt jeg kan se merket med (T). Nærmeste (T) til dit jeg skal er rundt området bryn/brynsveien/brynsaleen. Er det bare å gå til (T) merket rett utenfor Oslo S og så ta trikken ned til dit jeg skal? Etterstadrkoken er faktisk nærmeste stedsnavn på gulesider der hvor (T) merket er. Sett litt på tbane.no men skjønte ikke stort av de ruteheftene der siden jeg ikke er kjent i oslo i det heletatt. http://www.tbane.no/userfiles%5CLinjekart.pdf Denne feks. Ingen av stedene jeg skal til er oppført der! Lenke til kommentar
discostu Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 3 timers bumb! viktig Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Søk på trafikanten.no. Der kan du skrive fra/til gateadresse + at det er kart og beskrivelse om det er trikk, tbane, whatever. Edit: Trikk og tbane er ikke det samme. Innenfor Oslo er det en felles billettordning, så billetten du kjøper på bussen er gyldig på trikk/tbane og vice versa innenfor Oslo, med unntak av spesialtrafikk som flybussen, timeekspressen ol. Dersom du oppgir fra/tiladr/sted kan jeg gi info om hvor de forskjellige stedene er og sånn.. Endret 13. april 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 T-bane og trikk er IKKE det samme. Trikken går på skinner i Oslos gater, mens T-banen går på egne skinner under jorda gjennom sentrum. Om du ser på linjekartet en gang til, ser du at det står Brynseng som en stopp for både linje 2, 3 og 4. Altså, når du kommer på Oslo S - følg skiltingen til T-banen, og ta enten linje 2, 3 eller 4 østover, og gå av på Brynseng. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hvorfor tar du ikke bare toget til Bryn stasjon? Skift tog på Nationalteateret om du kommer vestfra og på Lillestrøm om du kommer østfra, og ta så tog med "Stopper på alle stasjoner" mot Lillestrøm eller Oslo. Da slipper du også skiftingen av perrong som du vil få på Oslo S. Du slipper også å kjøpe ekstra billett. Endret 13. april 2008 av robertaas Lenke til kommentar
discostu Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Ah, da ble jeg litt klokere. Takk for tips hele gjengen. Sjekket trafikanten og fant ut at det både går buss og tbane så for se hva jeg velger når jeg kommer frem. Jeg viste faktisk ikke at oslo hadde underjordisk tbane. Toget var heller ikke så dum ide robertaas, problemet er bare at jeg måtte vente i bryn i en time noe som jeg tipper kan bli litt kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå