GoldenBoys Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hørt noe om at man kan få en ny bil billigere hvis man kjøper den som 2 eller 3 seter og får grønne skilt, så kan man gjøre den om til 5seter etter så, så mange år Er det noe sannhet i dette? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Etter ti år er det gratis og sette inn de resterende setene. 1 Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Det er lavere avgifter på varebiler enn på personbiler. Det stilles en del krav til at en bil kan være varebil. Det holder ikke å ta ut baksetet, f.eks. Vanligvis kjøpes bilen ny som varebil, registrert på grønne skilter. Det er ofte en litt stor stasjonsvogn. Hvis du kjøper en slik brukt, bør du få den en del billigere. Det er mulig å sette inn baksetet mot å betale en tilleggsavgift. Hvor mye det er, kan du finne ut i kalkulatoren jeg har linket til under (det er varebil kl 2 til personbil det er snakk om). Da vil du se at avgiften går ned hvert år, og er 0 etter 10 år. http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVeh...NO#anchorResult Endret 13. april 2008 av perjohan 1 Lenke til kommentar
GoldenBoys Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Etter ti år er det gratis og sette inn de resterende setene. Såpass lenge ja, men hvor mye kan man spare på noe sånt? finnes det noen kalkulatorer etc..? hvordan går man fram for å finne ut dette? Lenke til kommentar
haada Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ikke alle biler får grøntskilt, Det ville vare ærtig å kjøre ferrari med grøntskilt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 er det ikke bare å få plass til "statskassa" i bagasjerommet så er det ok? mulig de har skjerpet inn reglene men slik var det før etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 er det ikke bare å få plass til "statskassa" i bagasjerommet så er det ok? mulig de har skjerpet inn reglene men slik var det før etter det jeg har hørt. Jo, men det er ikke bare bare -denne statskassa er jo blitt ganske stor etterhvert, og det er vanligvis høyden som blir problemet for de fleste vanlige stasjonsvognene. Enkelte bilimportører har bygd om taket på noen modeller for å få plass -det settes gjerne en fastmontert "takboks" oppå det originale taket, som skjæres mer eller mindre bort.. Lenke til kommentar
fro3fro3 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Vw Touran er en bil som slet med dette at standardmålene ble økt, og de måtte kutte ned noe foring i taket for å få skviset inn "standardkassa". Men uansett det gir deg en pekepinn om hva slags bil som kvalifiserer til varebil, de må med andre ord være ganske høye, á la Touran, og det er her de fleste vanlige stasjonsvogner ikke kvalifiserer. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er riktig det som skrives over om reglene. Men dersom man vil ha en litt eldre "to-seter", fins det noe mindre varebiler/stasjonsvogner (fortsatt store, men ikke fullt så høye). Det koster ikke så mye å sette inn baksete i en åtte år gammel bil. Eller kanskje man klarer seg med en seks år gammel varebil/to-seter? Porche 928 som varebil (jada, det gikk an før) er mer enn ti år, så for de som har hørt om det, kan bare glemme å få tak i en slik billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå