Gå til innhold

Vibrasjonsfunksjon ødelagt ?

Anbefalte innlegg

Greide den store genistreken og tråkke på telefonen min for ei uke siden, SE W880. Fikk en liten bulk, men virka ellers bra, men på fredagen så oppdaga jeg at vibrasjonen ikke funka, tenkte kanskje jeg hadde fått skrudd den av, så skrudde funksjonen av og på og restarta telefonen.

men funka like dårlig, det som skjer er at det kommer ett lite kort vibrasjonssignal med engang når noen ringer, men etter det vibrer den ikke i det hele tatt...

men synts det er rart at jeg ikke har oppdaget det før fredagen, så kan det faktisk hende at den ble ødelagt av seg selv og at det ikke skyldes mitt lille feiltrinn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greide den store genistreken og tråkke på telefonen min for ei uke siden, SE W880. Fikk en liten bulk, men virka ellers bra

Vibrasjonen på en telefon er rett og slett en liten elektromotor med et lite lodd slik som på bildet.

mc784.gif

Når motoren snurrer vil loddet gi en ubalanse som vil føles som vibrasjon.

Det kan godt tenkes at bulken du har påført telefonen hindrer loddtet i å rotere. Det kan være derfor du kjenner det litt, men ikke kontinuerlig.

Du kan sikkert få den levert inn på rep. for bytting av deksel, eller du kan åpne den selv og fikse den (men da bør du ha peiling på hva du gjør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...