Largie Skrevet 13. april 2008 Rapporter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hei fellow C++ programmere! Etter noen års erfaring innen programmering av forskjellige språk (VB6.0, ASP, C# og litt Perl) faller jeg alltid tilbake til gode gamle Visual C++ 6.0 (MFC) for å programmere Windows applikasjoner. Det er noen med den enkel editoren og at MSDN som ikke skal bakes inn over alt dessverre benytter jeg ikke VS2008 enda pga konverteringen av eksisterende prosjekt fra VS6.0 til f.eks VS2005 / VS2008 ikke er smertefritt (Hvis noen har noen tricks, kom med dem ) Som de fleste C++ programmere har jeg en drøss med halvferdig klasser og funksjoner som aldri "ser dagens lys", men fra tidligere har jeg publisert flere "hjelpefunksjoner" til andre programmere. Nå kommer jeg til å ramse opp litt forskjellig jeg har laget / gjort mtp C++. Programmer Program: SizeMe Beskrivelse: Grupperer enkelt filer & mapper basert på det mediumet man vil kopiere/flytte datene til Program: UnPacker Beskrivelse: Ved parrallell utpakking vil harddisk aktivitet og CPU gå i taket. Programmet legger alle jobbene i kø og utfører jobben sekvensielt. Program: StackCopy Beskrivelse: Legger alle kopieringsjobbene i kø og utfører jobbene sekvensielt. Program: VNC-modifikasjoner for fullskjerms toolbar Beskrivelse: Viser minimer, maksimer og lukk når man er i fullskjerm i VNC. UltraVNC har implementert denne i deres kildekode Program: WinUtil Beskrivelse: Legger til tre knapper, H = Hide, A = Always on top, T = transparent, et vindu som følger det vinduet som er aktivt. Winamp modifikasjoner (det var her C++ interessen startet ) Program: Netsync Beskrivelse: Spiller lik musikk på alle slave avspillere. Du som master kan da ha lik musikk i alle rom. Program: Winamp fjernkontroll med styreprogram Beskrivelse: En av mine første nettverksprogrammer med den gangen, fancy grafikk, hehe. Program: Microsoft Allergic Mouse Beskrivelse: En liten morsomhet på TG 2006 der denne saken var med i Useless compo'n. Musa nyser og beveger på seg når den er i et Microsoft vindu Artikler Navn: Mouse progress control Beskrivelse: Scrollbar som følger musen vha global hooks Navn: Folder quickpick Beskrivelse: Lar deg legge til favoritter i "Browse for folder" API-en uten å endre ditt eksisterende program Navn: Full screen captionbar Beskrivelse: Kildekoden til fullskjermstoolbaren brukt i VNC klonene Navn: Hide scrollbars from CListCtrl Beskrivelse: I gamle CListCtrl mistet man muligheten til å scrolle ved "No Sliders" option, denne funksjonen "gjemmer" scrollbarene (brukt i en fullscreen touchapp der scrollbars ikke var nødvendig) Navn: HeaderToolbar Beskrivelse: Toolbar som kun viser overskrifter og bilder, ble også brukt i en fullscreen touch-app. Name: MessageMod for Winamp 3.xx Beskrivelse: En utdatert artikkel, men kan være matnyttig hvis man skal lage en lignende WM_COMMAND kontroll som Winamp benytter. Bakgrunnen var at 3.xx versjonen ikke lenger hadde støtte for WM_COMMAND funksjonene lenger, derfor ville denne pluginen fixe det. Etter tredje releasen av denne versjonen tror jeg programmeren fikk sparken, derfor blei det Winamp 5, dvs 3+2 Nybegynner kode Navn: Bondesjakk Beskrivelse: I min spede begynnelse hadde jeg kurs for noen videregående klasser i C++ MFC programmering. Det var denne stygge koden de fikk å bryne seg på Navn: TelnetChat Beskrivelse: Som tidligere, skoleklassen var intressert i nettverksprogrammering så jeg prøvde å vise dem en enkel telnetchat løsning. Navn: Micosoft Allergic Mouse source code Beskrivelse: Fikk noen mail om kildekoden til den allergiske musa, derfor la jeg den ut. Men var ingen kloner på TG08 gitt Hva er ditt bidrag til verden med C++ prosjekter? Endret 13. april 2008 av Largie Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 14. april 2008 Rapporter Del Skrevet 14. april 2008 Eg har laget et program som skriver "Hello World!" på skjermen. Det var eit sammarbeidsprosjekt, så eg kan ikkje ta all æren. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 15. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Vel, denne kategorien kan vel iregnes som død. Useriøse svar, få brukere med kunnskap og lite aktivtet Endret 15. april 2008 av Largie Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Dine deduksjonsferdigheter er overveldende... prediksjonsferdigheter, not so much. men, se positivt på dette, vi bumper jo tråden sånn at den ikkje forsvinner blant den store meng..... uuhhh... Lenke til kommentar
rune420 Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Har holdt på en del år jeg også, men har egentlig ikke lagd så mange nevneverdige programmer. Har påbegynt mange flere prosjekter enn jeg har fullført, for å si det sånn Uansett, her er et par av programmene jeg har lagd ferdig (programmene ligger som vedlegg). Snake: Et av mine første ordentlige programmer. En remake av spillet Snake (kjent fra bl.a. Nokia mobiler) som fullscreen DirectX spill. Har ikke lenger kildekoden til denne (den var uansett ganske spaghetti). RuneTransfer: Vanlig Windows filoverføring gikk ekstremt tregt over LAN'et der jeg bodde i fjor (fant aldri ut hvorfor), så jeg lagde likegodt en liten sak som et alternativ til standard Windows overføring (bruker WinSock). Fungerte faktisk en god del raskere, pluss at det er lettere å se hvor lang tid som er igjen. Numeric Translator: Lite program som lett oversetter mellom desimal, binær og heksadesimale tall. Kan dessuten slå opp ASCII bokstaver. snake.zip runetransfer.zip numtrans.zip Endret 15. april 2008 av rune420 Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 15. april 2008 Rapporter Del Skrevet 15. april 2008 Imponerende samling du hadde Lars Alle som har utviklet litt i VS 6.0 har savnet det ved overgang til 2003/2005/2008 - skulle ønske de ville holde .Net utenfor utviklingen av selve studio. Synd vi ikke kan få de nye kompilatorene til å virke i VC6, for de er endel bedre enn VC6 sine. Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 16. april 2008 Rapporter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Har laget et "make it yourself" vertical scrolling space shooter spill. Det følger med en level, men det er ganske mye morro som kan tweakes til i datafilene for den som gidder. Det var en skoleoppgave, og deadlinen var så tight at jeg ikke fikk tid til å lage mer enn en level. Spåk : C++ (DUH) Grafikk API: Open GL Lyd API: FMod All grafikk er laget av meg, lyden er det nok andre som står for. http://tore.grasrot.net/NCReleaseShareV1.1.rar EDIT: Da jeg laget spillet hadde jeg ikke så mye peiling på hvordan å få spillet til å kjøre like fort på alle maskiner. Derfor laget jeg en primitiv framerate sperre. Hvis spillet går for fort kan du prøve å skru på Force V-Synch på open-gl settings på skjermkortet. Si ifra hvis dere liker det da Endret 16. april 2008 av Nailer Lenke til kommentar
Largie Skrevet 17. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Helt ypperlig at det finnes noen seriøse brukere her rune420: Transer saken virker jo kjekk der kopiering blir avbrutt Har du brukt andre kompilatorer siden GUI-en ikke kjører standard farger osv? Oldman: Takk. Har du noen gode tips for overgangen til VS2008 i C++? Jeg sliter virkelig med å like den nye editoren Nailer: Meget pent! Når du sier skoleoppgave, hvilken skole er det? Lurer jo også på hvilket karakter du fikk for spillet Hvilken parser brukte du til XML-biten, jobber litt med tinyxml myself om dagene Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Oldman:Takk. Har du noen gode tips for overgangen til VS2008 i C++? Jeg sliter virkelig med å like den nye editoren Har ikke brukt VS 2008 til annet enn C# enda, og da er editoren ganske god. Skal oppgradere ett C++ prosjekt til VS2008 snart, så da håper jeg det blir bedre enn 2005 ihvertfall.Ellers kom det jo nå en oppdatering av MFC, så det er håp om at C++ ikke glemmes helt i Visual Studio. Endret 17. april 2008 av OldMan Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 tetrisjall, demoer (opengl, demoscene-demoer) grafikkmotor wipeout-aktig spill(bacheloroppgave sammens med 4 andre) og andre småprosjekter. Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) @ Lagrie: Skolen heter NITH. Xml parseren finner du her: http://www.applied-mathematics.net/tools/xmlParser.html og er helt super enkel å bruke. Spillet fikk jeg AAA på, vel karakteren går ikke høyere enn A, men læreren var godt fornøyd for å si det sånn. Fikk en jobb pga spillet også =) Ellers vil jeg anbefale dere å prøve Visual Assist X (http://www.wholetomato.com), som er et uvurderlig verktøy for programmering i C++. Intellisense fra himmelen og støtte for skikkelig refactoring gjør den gull verdt. Endret 17. april 2008 av Nailer Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Begynte med noe enkle hello world -aktig, litt cin og cout, deretter et program som fant pi ved hjelp av Leibniz' formel. Ikke mye å skryte av, men nå holder jeg på med et program som løser Rubik's Cube 3x3x3. Det er en konsollapplikasjon, du taster inn alle fargene på hver side av en scramblet kube, så kommer løsningen i form av bokstavkoder. Løsningen baseres på algoritmer, ikke noe randomgreier. Kanskje interessant for noen? Rubik_Solver.zip Neste skritt blir å animere løsningen i OpenGl eller noe sånt, samt kunne "taste" inn fargene i et grafisk brukergrensesnitt. Legger ved en liten bruksanvisning hvis noen skulle få lyst til å prøve: Hold hele tiden styringen på hva som er foran, topp, bunn etc, programmet antar at du har samme side vendt mot deg hele tiden. Skriv inn fargene i den rekkefølgen de er i den "utbrettede" kuben som vises når programmet starter. Flyttekodene er: U - Up D - Down L - Left R - Right F - Front B - Back Stor bokstav betyr med klokka, liten mot klokka. Edit: Argh, noe er bagga med denne, andre enn meg får feilmelding når de starter programmet -.- Endret 27. april 2008 av Nano- Lenke til kommentar
rune420 Skrevet 25. april 2008 Rapporter Del Skrevet 25. april 2008 Helt ypperlig at det finnes noen seriøse brukere her rune420: Transer saken virker jo kjekk der kopiering blir avbrutt Har du brukt andre kompilatorer siden GUI-en ikke kjører standard farger osv? Nei, jeg har faktisk kun brukt standard Windows API GDI funksjoner og kompilert med Visual C++ (ikke noe MFC eller lignende). GUIet er egentlig bare noe jeg klaska sammen ganske raskt, men det er faktisk slik fonter og kontroller ser ut som default med standard GDI (ser litt Windows 3.11 ut). Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 I skolesammenheng har jeg laget en talestyrt versjon av dette spillet. Ellers holder jeg på med et lite tøyseprogram som skal gjøre simuleringer av forskjellige sorteringsalgoritmer. Poenget med progammet er bare at det skal bruke mye CPU, slik at jeg kan bruke det til å eksperimentere med å kjøre flere prosesser med forskjellige nice-verdier på unix-maskiner. Lenke til kommentar
bigbull Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 Likte snaken din Rune Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Ingen som lager cross-platform applikasjoner her? *Linux-bruker føler seg forskjellsbehandlet* OpenGL spillene burde det vel gå å kompilere for Linux? Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 20. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 Ingen som lager cross-platform applikasjoner her? joda. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 20. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2008 (Fra http://bash.carr.no/default.asp?id=10475 ) 23:53 <norgul> Kodet noe større noen gang? 23:54 <lstor> Jeg skrev noe det ble laget en film om en gang 23:54 <lstor> Vet ikke om du har sett filmen 23:54 <lstor> «The Matrix» heter den Lenke til kommentar
................... Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) ... Endret 9. juli 2010 av b82rez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå