Gå til innhold

Billige utenlandske butikker med "ukjente" merker?

Anbefalte innlegg

Ja, har lenge gått med den tanken. For eksempel er det mange butikker som selger utstyr fra ukjente merker til ranspris.

Et eksempel er jo at jeg kjøpte et Starmedia 20" LCD-skjerm som har både DVI, scart, component, S-video, kabel-tv-inngang, og er dermed en alt-i-ett-TV til utrolige 1553 kr.

Er det noen som vet om slike butikker? Det må helst være noe som er sikkert å handle.

Folk "tør" jo ikke kjøpe slike ting fordi det er ukjente merker, men de fungerer jo helt optimalt og har syke priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor kjøpte du den TVen?

Betalte du 1500kr alt ink.?

Kan gi link så fort jeg finner den, men jeg har advart deg: de ringer og ringer og ringer og spør etter en "Mr. *etternavn*" som skal gjøre investeringer i ditt og datt og uprofesjonelle folk som sender deg mail som representanter for firma x osv.. Og spør du om noe de ikke liker, legger de på :p

Lenke til kommentar

De fleste slike nonbrand TV'r er stort sett satt sammen av LCD paneler fra de store konsernene. I verden nå er det bare 5-6 store leverandører av LCD panel igjen. Det nonbrand merkene gjør er å kjøpe fjorårets paneler og lager egen programvare (noe som ofte gjør bildet dårligere), samt at dem setter TV'ne sammen med andre komponenter av dårlig kvalitet, noe som igjen gjør at TV'ne har en høyere feilrate over tid enn hva de store merkene har.

Ja det er billig, men er det billig i forhold til kvaliteten du får?

Lenke til kommentar
Men dette er snakk om utenlanske butikker. Da hjelper det lite hvor gode forbrukerrettigheter du har iflg norsk lov.

... og det var nettopp det som var poenget. Hvorfor risikere trøbbel bare for å spare noen kroner ved å kjøpe i utlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...