PinneVed Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Har hatt nytt oppsett en liten stund nå, men i noen spill får jeg den berømte BSOD regelmessig. System: Kabinett + PSU Prossesor Hovedkort Minne Skjermkort Problemet er at som sagt, i noen spill så får jeg BSOD ofte, men det skjer ofte nårgrafikkytelsen blir presset. I TF2 feks skjer det skjeldent, mens i crysis skjedde det hvert 15min. Har prøvd reinstalasjon, fikk BSOD før og etter å ha instalert nye drivere fra nvidia. Har søka litt og det virker som mange andre har hatt problemer med 8800GT også utenfor norge, og de har løst det med å muligens clocke ned hastigheten. på BSODene: IRQL_LESS_THAN_EQUAL eller noe og PAGED FAULT IN NONPAGED AREA alla den duren. Har googlet litt rundt etter samme problemer og dette er det nærmeste jeg kommer problemet jeg har. Det er ofte i Dx10 spill, unreal 3 motoren som krasjer... Crysis, AoC osv. Problemer har vært både før og etter reinstalasjon av windows xp, før og etter nyeste oppdaterte skjermkort drivere. Har prøvd rivatuner 2.08 litt for å kjøre opp viftehastigheten, hjulpet litt muligens, men blir fortsatt en del mer varme når systemet kjører med bra load. Etter å ha spilt TF2 over lengere tid har jeg også hatt krasj, kjølingsproblem muligens? Veldig lite vifter på kabinettet. Har prøvd en feilet bios-driver oppdatering og kjører med default setup. Mulige løsninger? RAM-problem, prøver å flytte over brikkene til de to andre slotene? Underclocke skjermkort, litt kjipt, men har ingenting i mot det da det funker absolutt ikke bra nå. Trenger litt guiding på hva jeg skal gjøre i rivatuner eller noe, helt blank på clocking. Kjølingsproblem, rett og slett for dårlig kjøling på kabinettet og skjermkortet, da det klikker etter litt tid og i krevende spill? PSU, for lite output? Takker for svar. Endret 25. april 2008 av PinneVed Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Oppdatert første post med mer info. Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Ok, har underclocket skjermkortet fra 910mhz til 850 på minnet, hjulpet litt muligens, men fortsatt samme feilmeldinger, muligens færre dog. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Mulig du har for dårlig luftsirkulasjon i kabinettet ditt. PSUen din skal være kraftig nok for oppsettet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå