Xecuter Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvilket virtualiseringsprogram er best? Og med best mener jeg mest resursgjerrig, støtter mange forskjellige plattformer osv. Bruker nå VMWare, men syns det er litt tung for maskinen min. Fins det andre bedre? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hva som er best er vell en mening som gjøres opp av hver bruker. Men min personlige mening er at Virtualbox er veldig bra. Det er i tillegg gratis så du slipper og styre med koder og sånn skjit for og slippe betalingen. Virtualbox er også veldig enkelt og bruke, syns jeg da. Nå skal det sies at jeg ikke har undersøkt hvor mye av maskinen det kreves. Men når jeg bruker det har jeg ikke merket noe til at det ligger og kjører på ett annet skrivebord. EDIT: Jeg bruker Ubuntu, og når jeg installerte Virtualbox fant jeg bare OSE versjonen i synaptic, den har ikke alle funksjoner lagt inn. Så jeg måtte legge til en apt linje (fornorsking FTW). Jeg vet ikke hvilken distro du bruker, men bruker du Gutsy kan du bruke denne apt linjen til og laste den ned (eller du kan selvsagt laste install fila fra siden dems) deb http://www.virtualbox.org/debian gutsy non-free Endret 13. april 2008 av Ördög Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Bruker selv kun VirtualBox, og er meget fornøyd. atlef. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Må man ha generic-kernelen til VirutalBox? Kjører rt-kernel her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå