Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke du har, men andre får mene det de vil. Selv har jeg en reflektor og en oppblåsbar softboks som jeg kjøpte på åttitallet, men storparten av tiden bruker jeg tak eller vegg til å spre lyset jeg også. "Dingser" til å putte på blitsen gir ikke akuratt kreative resultater, men fungerer helt greit til presse og denslags bruk. dessverre er bruk av direkte blits er direkte onde når man ønsker å være garantert skarpe bilder i løpet av fem minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah. da så. det får vi snart svar på, men jeg er ikkje redd. Jeg så en ting her om dagen. pressefolk i USA er mye flinkere til å bruke ting foran Blitzene sine. Har sett det før også, men det var ganske tydelig når 90% hadde noe foran. I Norge ser jeg det så og si aldri på nyhetsendinger der flokken står å fyrer av. Så mye fyrer de av at om jeg hadde stått ved siden av, så hadde jeg hatt gratis lys. he he

Lenke til kommentar
ah. da så. det får vi snart svar på, men jeg er ikkje redd. Jeg så en ting her om dagen. pressefolk i USA er mye flinkere til å bruke ting foran Blitzene sine. Har sett det før også, men det var ganske tydelig når 90% hadde noe foran. I Norge ser jeg det så og si aldri på nyhetsendinger der flokken står å fyrer av. Så mye fyrer de av at om jeg hadde stått ved siden av, så hadde jeg hatt gratis lys. he he

Det er jo også mulig at man i Norge har lært seg å bruke eksponeringskompensasjon på blitsen ...

Tom

Lenke til kommentar

Det er jo også mulig at man i Norge har lært seg å bruke eksponeringskompensasjon på blitsen ...

Tom

det tror jeg ikkje. gjør det samme som jeg gjør. kjøp en avis, velg fritt. sett deg ned gjennom middagen, og lag et kryss hver gang du ser at noen har gått amok med blitzen. VG søndag ga meg så mange kryss at jeg kom ut av tellingen!

Lenke til kommentar
det tror jeg ikkje. gjør det samme som jeg gjør. kjøp en avis, velg fritt. sett deg ned gjennom middagen, og lag et kryss hver gang du ser at noen har gått amok med blitzen. VG søndag ga meg så mange kryss at jeg kom ut av tellingen!

Det er to ting som gjør jeg ikke gidder dette. For det første så spanderer jeg ikke penger på VG og Dagbladet, for det andre har jeg bedre ting å bruke fritiden min til :)

Jeg foreslår at isteden for å irritere deg over dårlig bildekvalitet i avisene, så kjøp magasiner og fotoblader der de har gode bilder. Det hjelper betraktelig på humøret.

Jeg tviler også på at det er så mye å lære av å se på at andres dårlige bilder. Da det kun viser deg hvordan det ikke skal gjøres. Da er det bedre å se på fine bilder og prøve å etterstrebe det samme selv. Og som du selv har vist; så er ikke VG & Co som oftest de rette stedene for gode bilder.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...