Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. Noen "feil" som sådan finner jeg ikke. Men det er jo en stabel med forskjeller..

Første bilde er direkte blits med kraftig slagskygge, mot "bounceflash" (sprettblits) i andre bilde.

Hvitbalansen er forskjellig for de to bildene.

Dama har flyttet seg noen cm mellom bildene.

Bakgrunnen er mere diffus på første bilde, tyder på forskjellig blenderåpning eller fokuspunkt.

Noe mere da?

Lenke til kommentar
Tja.. Noen "feil" som sådan finner jeg ikke. Men det er jo en stabel med forskjeller..

Første bilde er direkte blits med kraftig slagskygge, mot "bounceflash" (sprettblits) i andre bilde.

Bakgrunnen er mere diffus på første bilde, tyder på forskjellig blenderåpning eller fokuspunkt.

Noe mere da?

noen CM var godt observert. helt klart at dette stinker Photoshop editering lang vei spør du meg, eller så er det lang tid mellom bildene, noe som ikkje er veldig trolig. var så tydelig at jeg så det med litt promille.

Lenke til kommentar

Her skjønner jeg ikke. Dette er åpenbart en reklame for min svigerinnes gamle kompis fra USA, Gary Fongs store oppfinnelse: Lightsphere. Disse bildene illustrerer forskjellen med og uten Lightsphere. Noen manipulering i PS er det neppe, for Gary er en hederlig mann. Den venstreradikale amerikaneren er han ærligheten selv, etter det jeg har hørt.

En litt morsom anekdote: Gary Fong bor i Canada fordi han ikke orket å leve i George Bush' USA lenger. Frivillig exil, kalles slikt.

Lenke til kommentar

Hvis man har sett demo-videoen til Lightsphere så ser man at han først viser forskjellige lyssettingsmetoder og fordeler/ulemper med disse, før han viser hvordan Lightsphere virker. Jeg vil d anta et det er rimelig at han da har brukt samme arbeidsmetode for bildeserien han har laget.

Nå vet jeg om minst en forumbruker som har kjøpt lightsphere, så de kan sikkert bekrefte om produktet holder hva det lover.

OT - At Mr. Fong har valgt å bo i exil for tiden tyder vel på at mannen er er i stand til å tenke selv.

Tom

Lenke til kommentar

Noe mere da?

noen CM var godt observert. helt klart at dette stinker Photoshop editering lang vei spør du meg, eller så er det lang tid mellom bildene, noe som ikkje er veldig trolig. var så tydelig at jeg så det med litt promille.

Her må du forklare hva du ser, som ikke andre ser. Mulig man trenger litt promille for å se hvorfor dette stinker?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er gjort så mye i PS.

Men at det er litt forskjell på eksopnering og hvitbalanse når man monterer en magisk softbox på blitsen bure ikke komme som et sort sjokk.

Har intrykk av at Fong leverer greie produkter, kan ikke huske å ha lest noe negativt om mannen eller produktene hans.

Lenke til kommentar
vel. om det er humbug eller ikkje vet eg ikkje. reagerer bare på at damene smiler på bildene i filmene hans, mens de er sure med vanlig blitz.

men det er sykt mye bra feedback på sakene hans, og nekter å tro at han sitter 24/7 på nettet og skriver alt selv.

Så på Amiercan Copper tidligere idag, og der hadd bryllupsfotografen til Senior en Gary Fong sak på blitzen - så helt rompe kan vel greiene ikke være.

Lenke til kommentar
vel. om det er humbug eller ikkje vet eg ikkje. reagerer bare på at damene smiler på bildene i filmene hans, mens de er sure med vanlig blitz.

men det er sykt mye bra feedback på sakene hans, og nekter å tro at han sitter 24/7 på nettet og skriver alt selv.

Så på Amiercan Copper tidligere idag, og der hadd bryllupsfotografen til Senior en Gary Fong sak på blitzen - så helt rompe kan vel greiene ikke være.

har nettopp besilt den, så vent på feedback. gikk litt amok, så no blir det nye mnd med suppe og flatbrød. he he

Lenke til kommentar
Virkelig, du prøver for hardt..

Syns forøvrig Gary Fong er bare tøv, leste en gang at han argumenterte med at det erstatter studiosett for mange tusen. Hvis man vet hva man vil med bildene sine er disse produktene helt håpløse.

Hallo hallo! Det er det største tøvet jeg har lest på lenge. Selv om du er uenig i hans påstand (noe jeg også er), så betyr ikke det at Gary Fong er bare tøv (hvilket egentlig betyr at han ikke eksisterer, noe jeg kan avkrefte på det sterkeste). De er også langtfra håpløse, hvis du da ikke hevder at blitsdefusere er håpløse. Har du kraftig blits er Lightsphere den beste du kan få. Jeg tipper du aldri har eid en blits, EivindF.

Lenke til kommentar

har nettopp besilt den, så vent på feedback. gikk litt amok, så no blir det nye mnd med suppe og flatbrød. he he

Du kan få en pakke eller to av dr. Lee hvis du kommer med en mer eller mindere seriøs test av produktet.

Den softboksen er interesang for meg den dagen jeg investerer i en blits.

Lenke til kommentar

Syns forøvrig Gary Fong er bare tøv, leste en gang at han argumenterte med at det erstatter studiosett for mange tusen. Hvis man vet hva man vil med bildene sine er disse produktene helt håpløse.

Hallo hallo! Det er det største tøvet jeg har lest på lenge. Selv om du er uenig i hans påstand (noe jeg også er), så betyr ikke det at Gary Fong er bare tøv (hvilket egentlig betyr at han ikke eksisterer, noe jeg kan avkrefte på det sterkeste). De er også langtfra håpløse, hvis du da ikke hevder at blitsdefusere er håpløse. Har du kraftig blits er Lightsphere den beste du kan få. Jeg tipper du aldri har eid en blits, EivindF.

hei. kor kraftig er SB600 og SB80O iforhold til den han bruker?

gidd du drive litt voksenopplæring? er det ledetallet eg skal se på?

Lenke til kommentar

Kjære deg, det fungerer kjempefint til å spre lyset, men ikke til alt han vil ha det til. Jeg står for det jeg sier, hvis man har en klar tanke om hvor man vil med bildene sine (utseendemessig, altså) ville jeg mye heller kjøpt en blitskabel eller radiosett. Supplementer gjerne med et hjemmelagd bouncecard av papir festet med teip, mye billigere enn en bit plast til 600kr. Med gary fong unbelievable toilet lookalike whaletail™ sitter du igjen med hundrevis med kliss like bilder. Det samme som om du kun bruker blitsen din til å tilte i taket. Jeg eier nok av blitser, aner ikke hva det har med saken å gjøre..

Hadde ikke en litt mer relevant sammenligning vært å vise forskjellen på blits reflektert fra taket og blits gjennom lightsphere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...