Supergunnar Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg har installert spillet "Medieval 2", nå nylig kjøpte jeg en portabel harddisk som jeg la over spillet på. Nå når jeg skal installere expansion pakken til Medieval 2, får jeg en error i installasjonen som sier at jeg trenger Medieval 2 for å kunne installere expansionen. Når jeg ser i "legg til eller fjern programmer" vises ikke medieval 2 der. Tror kansje at pcn rett og slett ikke aner at jeg har installert spillet, eller trodde jeg slettet det når jeg flyttet spillet over til harddisken? Hva kan jeg gjøre? Finner ikke Medieval 2 cdene, og har ikke akuratt lyst til å kjøpe et nytt et for å kunne installere expansion pakken. Setter stor pris på all respons! Mvh! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Du kan bruke Process Monitor for å sjekke hvilken register verdi Medievel 2 ekspansjonen sjekker for å se om programmet har blitt installert og deretter legge den til i registeret manuellt. Lenke til kommentar
Supergunnar Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Ok tusen takk for svaret! Men hvordan legger jeg det til i registeret manuelt? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er faktisk rimelig enkelt! Dette gjøres via Regedit! (Startes fra kjør) Sannsynligvis vil den se etter spillet i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ Da sjekker du bare etter referanser til denne nøkkelen og hvilken under nøkkel den ser etter (Sannsynligvis noe med Medieval) og deretter bare legger du denne til i registeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå