Gå til innhold

Sommerens ferie - USA vs Karibien


Anbefalte innlegg

Jeg og 1-3 andre hadde tenkt oss på tur i sommer, de fleste av oss er studenter så man må selvagt telle litt på kronene for at alle skal ha råd.

 

Selv har jeg lyst på New York eller Cuba også for den del før Castro tar repern og hele landet blir invadert av turister. I huet mitt har jeg i alle år reist mye mens det in real life har blitt lite, derfor har jeg ingen erfaring med noen av stedene. En kammerat er også litt gira på Jamaica.

 

Hadde jeg hatt råd og turt sku jeg tatt en roadtrip gjennom statene og opplevd alt fra musikkfestivaler til museum og sightseeing, men men.

 

Hadde håpet på å få en 7-14 dager med fly tur/retur og overnatting til ca 7-10 000 per pers. Har sett at det er utrolig forskjell på prisene om man leter litt og er villig til å for eksempel reise fra london. Pund og Dollar er jo meget gunstig nå for tiden kursmessig.

 

Hadde vært morsomt å høre fra folk som har vært i de landene, samt vite litt om priser og slikt. Har god erfaring med å sette sammen pakker selv og har ingenting imot å ta billigtur over til stanstead for så å komme meg videre ifra heathrow igjen eksempelvis. Det får bli en utfordring :) Jo mer penger jeg kan bruke på selve turen jo bedre.

 

Ferien må også være i juni/juli eller september siden jeg har eksamen i mai og alle på jobben min skal ha ferie i august.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si cuba frister hos meg men da må vi isåfall rise til london først for å få kurant pris samt de andre er litt mer interessert i andre løsninger, er nok jeg som er mer kulturell av meg sammenlignet med de andre som vil ha mer tradisjonell ferie :)

 

Har kikka i helga og funnet ut at det er jo er veldig gunstig å reise over til new york for så å dra videre til karibien derifra. Men nå er det jo en drøss med øyer man kan besøke så da hvilken. Prisene er jo himmelske, alt fra en 1400NOK til 5000NOK for 1 uke alt fra 2 stjerners til 5 stjerners all inclusive med fly tur retur.

 

Kombinere dette med en langhelg i the big apple, men spørsmålet er jo hva man bør ta først, altså langhelga i new york før eller etter karibienturen..

 

Foreløbig har jeg titta mest på Jamaica, St Martin og Barmuda. Noen andre forslag og innspill her? Kjenner ingen som har vært der heller så lite input.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...