dEWLIER Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei! Har tenkt å kjøpe min søster sin bil. Det Er en audi 1.8 1996. Er et problem med den, den trekker ganske dårlig også stopper den på 3500 omdr. da kutter den bare Hva kan dette skyldes? Det kommer også en slags blåselyd underifra vet ikke hva det er men høres ut som noe som lekker luft! Noen som kan hjelpe meg? Mvh Ole Endret 13. april 2008 av dEWLIER Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg foreslår at du Volkswagen-Audi klubb Norge. Der kommer det 50 innlegg om dagen fra folk som har problemer med bilene sine. Det koster penger å skrive innlegg, men det er gratis å bruke søkefunksjonen. Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 er det turbo på den? Nei! Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg foreslår at du Volkswagen-Audi klubb Norge. Der kommer det 50 innlegg om dagen fra folk som har problemer med bilene sine. Det koster penger å skrive innlegg, men det er gratis å bruke søkefunksjonen. Ja men vet liksom ikke hva jeg skal søke på så tenkte hvis noen hadde noen ideer om hva det kunne være så kunne jo de kansje hjelpe meg litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Typisk luftmassemåler, men kan være mye annet også. Lyser motorfeil-lampen? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Veldig typisk luftmassemåler ja.. Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Typisk luftmassemåler, men kan være mye annet også. Lyser motorfeil-lampen? nei lyser ingenting! Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Veldig typisk luftmassemåler ja.. ja pga det kommer noen rare suselyder underifra bilen akk som den lekker masse luft hele tiden! Er dette også luftmassemåleren? Hvordan kan jeg sjekke om det er den? Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Noen som vet? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Er lyden konstant eller når du gir gass? Eksoslekasje? Nå begynner jeg og tro kanskje en turboslange som har hoppa av ellerno. Råtten veivhus slange kanskje så alt ladetrykket går rett ut. Men da bør det gå ann og ruse den over 3500o/min.. hmm.. Lenge siden det har vært noen nedi der og skrudd? Prøv og koble av luftmassemåleren og se hva som skjer. Går den bedre? Drit i om motorlampa begynner og lyse.. Lenke til kommentar
dEWLIER Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Er lyden konstant eller når du gir gass? Eksoslekasje? Nå begynner jeg og tro kanskje en turboslange som har hoppa av ellerno. Råtten veivhus slange kanskje så alt ladetrykket går rett ut. Men da bør det gå ann og ruse den over 3500o/min.. hmm.. Lenge siden det har vært noen nedi der og skrudd? Prøv og koble av luftmassemåleren og se hva som skjer. Går den bedre? Drit i om motorlampa begynner og lyse.. Har ikke turbo på den så tror ikke det er den! Men kan det være katalysatoren som er tett? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kjør på frieksos og prøv da Lenke til kommentar
amund_l Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Hvis det er blitt skade på katalysatoren (bulk) kan den i værste fall bli "potte tett" (dvs nesten tett). Kjenner en som fikk V6'ern sin ødelagt fordi den ene rekka ikke fikk kvittet seg med eksosen, mens den andre rekka jobbet som bare det. Han fikk ikke motoren opp i turtall. Defekt Luftmassemåler på bensin gir som regel litt rarere feil enn på diesel. For diesel er det typisk at motoren mister masser av effekt etter at den har rundet f.eks. 3500rpm Endret 11. mai 2008 av amund_l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå