Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1.8 turtall maks 3500! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt å kjøpe min søster sin bil. Det Er en audi 1.8 1996.

Er et problem med den, den trekker ganske dårlig også stopper den på 3500 omdr. da kutter den bare

Hva kan dette skyldes?

Det kommer også en slags blåselyd underifra vet ikke hva det er men høres ut som noe som lekker luft!

Noen som kan hjelpe meg?

Mvh Ole

post-129483-1208043165_thumb.jpg

Endret av dEWLIER
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lyden konstant eller når du gir gass? Eksoslekasje?

Nå begynner jeg og tro kanskje en turboslange som har hoppa av ellerno. Råtten veivhus slange kanskje så alt ladetrykket går rett ut. Men da bør det gå ann og ruse den over 3500o/min.. hmm.. Lenge siden det har vært noen nedi der og skrudd?

Prøv og koble av luftmassemåleren og se hva som skjer. Går den bedre? Drit i om motorlampa begynner og lyse..

Lenke til kommentar
Er lyden konstant eller når du gir gass? Eksoslekasje?

Nå begynner jeg og tro kanskje en turboslange som har hoppa av ellerno. Råtten veivhus slange kanskje så alt ladetrykket går rett ut. Men da bør det gå ann og ruse den over 3500o/min.. hmm.. Lenge siden det har vært noen nedi der og skrudd?

Prøv og koble av luftmassemåleren og se hva som skjer. Går den bedre? Drit i om motorlampa begynner og lyse..

Har ikke turbo på den så tror ikke det er den!

Men kan det være katalysatoren som er tett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det er blitt skade på katalysatoren (bulk) kan den i værste fall bli "potte tett" :p (dvs nesten tett). Kjenner en som fikk V6'ern sin ødelagt fordi den ene rekka ikke fikk kvittet seg med eksosen, mens den andre rekka jobbet som bare det. Han fikk ikke motoren opp i turtall.

Defekt Luftmassemåler på bensin gir som regel litt rarere feil enn på diesel. For diesel er det typisk at motoren mister masser av effekt etter at den har rundet f.eks. 3500rpm

Endret av amund_l
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...