jahas Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hva burde jeg gjøre med disse? Har alltid hatt de på en en høyrentekonto, men som dere vet er det ikke akkuratt høyrente i disse dager. Hvordan kan jeg få mer ut av dem? Fond? Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 både fond (langsiktig) og aksjer (litt raskere) kan gje god avkastning, men er gambling for det kan fort gå andre veien. hadde eg vært deg så hadde eg hatt de på høgrentekonto. kanskje sjekke litt rundt på kem som har best rente og skifte bank Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg ville ikke ha satset på aksjer akkurat nå, for tallene fra USA er vanligvis ikke bra. Har tapt på aksjer selv den siste tiden. Men kraftobligasjoner kan man tjene på. = ) Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Fortsett og ha de på høyrente til den dagen du skal inn på boligmarkedet. Du kommer til og trenge de.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke tenk så mye på de pengene dine. Oslo Børs er veldig dyr fordi råvarer har en spekulativ orgie på grunn av en svak dollar, tror oljelagrene nesten er på all time high. Kanskje en ting som er undervurdert nå er dollaren. Det tror jeg ikke det kan være tvil om. Warren Buffet har 40 milliarder cash i dollar. Tviler på at han hadde syntes det ville være noen god ide å ha dem i en høy risiko valuta som norske kroner. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Fortsett og ha de på høyrente til den dagen du skal inn på boligmarkedet. Du kommer til og trenge de.. og hvis du jobber nok til å betale mer en 3000kr i skatt, så setter du 15k i året inn på BSU konto for akkurat samme formål Lenke til kommentar
GOH Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hva burde jeg gjøre med disse? Har alltid hatt de på en en høyrentekonto, men som dere vet er det ikke akkuratt høyrente i disse dager. Hvordan kan jeg få mer ut av dem? Fond? Hvis jeg gjetter riktig angående sannsynlighet og konsekvens på dine vegne ville jeg hatt dem på høyrentekonto fortsatt, 100 000 er ikke mer enn jeg betalte rørleggeren forrige uke for å dra noen rør gjennom etasjen + litt småtteri. Du trenger pengene til bolig, tro meg. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Bare sørg for at det er riktig type høyrentekonto, det er forskjell på de. Du skal ha minst 6 % rente. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 er dette no bra alternativ elr? https://www.postbanken.no/no/spare/bankspar...teinnskudd.html Hvordan finner jeg ut hvor bra rente jeg har ? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) er dette no bra alternativ elr? https://www.postbanken.no/no/spare/bankspar...teinnskudd.html Hvordan finner jeg ut hvor bra rente jeg har ? Her finner du en høyrentekalkulator fra VG Og her fra kortogkontant Der finner du det beste tilbudet akkurat nå. Om du var 3-4 år tidligere ute hadde det vært et godt råd å ta pengene ut av bank og inn i andre markeder, men nå er børsene ustabile og bankrentene på full fart opp. Ellers er det alltid et godt råd med BSU om du tjener såpass at du betaler mer enn 3000kr i skatt/år. 15000kr inn på BSU i året gir deg 3000kr tilbake på skatten året etter. Bedre avkastning enn det får du ikke. Endret 14. april 2008 av Crazysteps Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg ville ikke ha satset på aksjer akkurat nå, for tallene fra USA er vanligvis ikke bra. Har tapt på aksjer selv den siste tiden. Men kraftobligasjoner kan man tjene på. = ) Når burde man satse på aksjer da? Når markedet er på topp? Enten burde du sette deg ordentlig inn i akjser, eller så beholder du dem på høyrentekonto +15'000 på BSU hvert år, om du tjener nok penger ved siden av.. En tur rundt jorden er noe du vil huske for alltid.. Bare så du vet det.. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 En tur rundt jorden er noe du vil huske for alltid.. Bare så du vet det.. Det tror jeg er det beste tipset jeg har lest i denne tråden Man kan få mange opplevelser man aldri vil glemme for 100K! Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg tror det er mange som hadde dratt jorden rundt, om de kunne skru tiden tilbake, jeg hadde. :!: Lenke til kommentar
jahas Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Jeg tror det er mange som hadde dratt jorden rundt, om de kunne skru tiden tilbake, jeg hadde. :!: Og hvor gammel er du da? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg er 28, har familie og barn, og angrer på at jeg ikke tok loffeturen rundt jorda. Nå kan jeg selvsagt planlegge båttur i luksusyachten min rundt jorda. Må bare bli rik først. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Man bør benytte sin kapital til det formål som gir best avkastning til en risiko en er komfortabel med (strengt tatt bør risiko behandles som en endogen variabel, om en skal være pedantisk, men får være måte på). Om dette tilsier aksjer, CDOs, reise rundt jorden, høyrentekonto, værderivater eller noe annet vet ikke jeg. [CAPM-tilhengere vil mene at det ideele er markedsportefølje med korrekt gearingnivå. Jeg har ikke helt tro på en del av forutsetningene her. Men det er en annen sak.] Jeg ville ikke ha satset på aksjer akkurat nå, for tallene fra USA er vanligvis ikke bra. Har tapt på aksjer selv den siste tiden. Men kraftobligasjoner kan man tjene på. = ) Tallene i USA er vanligvis de beste i verden, og man kan tape mye på kraftobligasjoner. The quest for the greater fool never ends ... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 men som dere vet er det ikke akkuratt høyrente i disse dager. Ikke? Hvis det noengang har vært høyrente de siste ti årene, må det da være nå! Lenke til kommentar
jahas Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 men som dere vet er det ikke akkuratt høyrente i disse dager. Ikke? Hvis det noengang har vært høyrente de siste ti årene, må det da være nå! Haha, jeg har ikke særlig peiling så mulig det, tenkte bare det måtte være andre måte å få bedre renter på Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Ikke sikker avkastning, JJ. Sikker avkastning på over 6 prosent må sies å være svært bra. Men; jeg er nå blitt så gammel at jeg husker når jeg gikk på Postkontoret og fik stemplet inn rentene i Bankboka. De 10 000 jeg fikk av Bestemor hadde jammen blitt til nesten 11500 på bare et år. Men det er lenge siden altså. Baksiden av den medaljen var at foreldrene mine betalte over 15 % på boliglånet sitt. Endret 18. april 2008 av gorber Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ikke? Hvis det noengang har vært høyrente de siste ti årene, må det da være nå! Den er ganske høy nå, men det er "bare" 7 år (og en måned) siden Skandiabanken hadde innskuddsrente på 7%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå