Gå til innhold

Nytt FÆNSI kabinett.. Hjelp`?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter at jeg har sett litt rundt om vil jeg si at 90% av alle på forumet tenker etterhvert på støy, kvalitet og stil :) Så noe "OmgWTF" faktor la jeg bak meg da jeg fylte 15.. :) 1uke siden :)

Stil, stillhet, funksjonalitet --> Antec P182

Stil, funksjonalitet, simpelt --> Stacker

Funksjonalitet, kjøling --> Antec P900

Skal du ha det spesielt, med wow-faktoren du er ute etter og bra funksjonalitet så leser du en del DIY-forums og ser på selvbygg andre har laget, kjøper det du trenger, finner frem verktøy og et sted i sommer hvor du kan jobbe med et kabinett.

Lian-Li sine hovedkort-brett er mye brukt til selvbygg, ellers så er silikon, treverk, plexiglass og ferdige utskjærte fronter/alubrett og lignende mye brukt.

Du kan evt tegne det først og se hva du får av tilbakemeldinger på det :-)

Så altså, wow-faktor, stillhet, funksjonalitet --> Selvbygg

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke helt den kommentaren om stacker. både stilfult OG simpelt? jaha? kan du forklare?

ellers så vil jeg si at stacker er både stille og kjøling i tillegg til at det har funksjonalitet også. om det har stil kan duiskuteres. jeg eier selv begge utgaver av stacker (gammel og ny) og vil påstå at den nye har stil og den gamle er litt mer traust, men jeg liker begge to veldig godt. om alle har samme mening tviler jeg på, men jeg har enda ikke funnet en kasse som jeg ønsker å bytte til. eneste som har kommet veldig nær er nye cm cosmos s. skulle jeg kjøpt en ny kasse i dag så hadde det nok blitt den.

Lenke til kommentar

Cosmos S er finfin.. Fikk min i helgen som var. Men jeg måtte kappe toppen på 200mm vifta(bare casingen til vifta) som er i kabinett døren, for å få plass til TR Xtreme 120 kjøleribba.

Mye bra løsninger:

+ Stilrent og kjennes ut som kvalitet.

+ HD vifta er sykt bra

+ God Plass

+ PSU plassert nederst og kabler "til overs" bare dyttes under HD rack.

+ Bra muligheter for føring/gjemming av kabler

+ 200mm kjøler meget godt.. (blåser kald luft rett i skjermkortet)

+ Stor plass i front og en kan stappe hånda inn i kabinettet for å kjenne på deler(varme) og ventilasjonen.

- Måtte kappe toppen av 200mm(casing) pga stor kjøleribbe

- Litt dårlig løsning for å sette inn HD. Ut med rack i forkant av kabinettet. Innenfra kabinettet kan en bare sette HD løst..

- Reset knapp er fraværende

Det følger med 4 vifter i kabinettet. Front, dør, tak og oppe bak. Systemet fungerer godt. Frontviften lyser rødt, men er ikke sjenerende:/ Det er ment for å stå på gulvet

Tror jeg bare lager en liten "erfaring" på hw.no sine sider nå jeg;) klipp og lim.. om de har fått den inn på lista da..

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...