Gå til innhold

Skal ha ny PSU, 700w+ mest mulig stillegående

Anbefalte innlegg

Som beskrevet over skal jeg bygge ny pc og trenger da tips til en god PSU som skal forsyne bla.a 2x9800GTX og kankje 3 i fremtiden, 4gb ram og 2 harddisker og quad core cpu++.

Satser stort på en skikkelig stillegående PSU denne gangen og trenger litt hjelp til å finne den rette.

Trenger ikke vært så fryktelig dyr, maks ca 1500, men på 700w eller mer, for trenger litt kraft til det nye spill monsteret.

Håper på svar :-)

slabbedasken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at 16dB er hva som er oppgitt fra fabrikant, de sier ikke hvor langt fra PSU det er målt, ei heller under hvilken last. Som regel er støynivået alltid en del høyere. Thermaltake er ikke den aller stilleste produsenten på markedet, men sikkert stille nok. De aller mest stillegående viftebaserte PSUer kommer fra Corsair og snart også Enermax sine Modu/Pro 82+ modeller. (Sistnevnte er dessverre ikke å få tak i i Norge).

Lenke til kommentar

Har testet en god del Tt toughpowere, og de er så å si uhørbare. Men jeg tviler ikke på at Corsair har mer lydløse PSU'er som Smirnoff skriver, disse er utrolig stille :) Uansett hilken strømforsyning du kjøper (Tt eller Corsair) vil du bli godt fornøyd.

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

Vet ikke når denne kommer og hvor lenge du kan vente, ellers ville jeg si denne er perfekt, den er fra chill inovative som skal vær noe av det beste. Sjekk denne testen, er ikke samme modell men hvis neste modell blir like bra så er det ingen tvil at da skal jeg ha den selv også.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Anandtech har testet en Silverstone-PSU, som tydeligvis skal skal klare ned i 17dB (max. 23dB ved full viftehastighet). Dette er enda mindre enn Enermax Modu82+/Pro82+.

Ikke glem Seasonic, har en Seasonic M12 600W og den er stille. Skal kjøpe ny nå så jeg antar det blir 700w-versjonen.

Vel, du visste det kanskje, men Corsair HX520/620W er bygd på samme plattformen som disse, så i og for seg er de nesten det samme. (Corsair gjør som oftest noen små komponentendringer).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Anandtech har testet en Silverstone-PSU, som tydeligvis skal skal klare ned i 17dB (max. 23dB ved full viftehastighet). Dette er enda mindre enn Enermax Modu82+/Pro82+.

Ikke glem Seasonic, har en Seasonic M12 600W og den er stille. Skal kjøpe ny nå så jeg antar det blir 700w-versjonen.

Vel, du visste det kanskje, men Corsair HX520/620W er bygd på samme plattformen som disse, så i og for seg er de nesten det samme. (Corsair gjør som oftest noen små komponentendringer).

Ja den 700w utgaven til Chill innovation ser meget fristende ut, lenge til denne kommer for salg i norge?

Lenke til kommentar

Hva med denne her?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=54560#

Fikk god omtale på Dinside:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=395687

Tror dere denne vil ha kraft nok til å drive et system med SLI780 hk, 4gb DDR 2 minne, 2 hdd og 2 stk 9800HTX (kankje 3 i SLI i fremtiden) eller burde jeg gå for 700-750w? Er somsagt ute etter en god og stille psu ;-)

Lenke til kommentar

Kjører en MIST 1000watt på dette systemet

XFX 680i SLI

Intel E6850 klokket til 4Ghz

To 8800GTX Ultra i SLI

8GB OCZ minne

To Raptor disker på 15000rpm og to vanlige på 7200rpm

Vifter:

1x 200mm

6x 140mm

2x 120mm

2x 92mm

Og har nok strøm til overs selv når jeg tyner systemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...