Astralnoise Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg synes fortsatt han er teit. Han kan ikke å lage god film heller. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg blir neste kvalm av å lese de første sidene av innlegg her.. Folk klager over at Tommy er en hykler, har ikke gjort noe research osvosv. Så kommer et langt innlegg fra en kar som faktisk har vært med å lagd filmen. Og plutselig er det ingen som verken svarer på innlegget eller som unnskylder eller omformulerer seg. Plutselig er det ingen innlegg om hvor teit Tommy er. Om ikke det er hyklerisk så vet ikke jeg. Shame on you. Grunnen til at innleggene skiftet tema utover i tråden er vel at selve tråden gradvis dreide seg vekk fra å handle om ham til å handle mer om nynazister generelt og nynazistiske grupperinger. Jeg kan ikke snakke for noen andre enn meg selv, men jeg tviler på at noen reagerer noe særlig på at en som har vært med på å lage filmen kommer på forumet. Det er vel strengt tatt ikke så mange som kvier seg for å kritisere andre på et internettforum. Jeg står fortsatt god for det jeg skrev i starten av tråden. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Eplekjekk moldenser. "Han kan I styre me fær" Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg blir neste kvalm av å lese de første sidene av innlegg her.. Folk klager over at Tommy er en hykler, har ikke gjort noe research osvosv. Så kommer et langt innlegg fra en kar som faktisk har vært med å lagd filmen. Og plutselig er det ingen som verken svarer på innlegget eller som unnskylder eller omformulerer seg. Plutselig er det ingen innlegg om hvor teit Tommy er. Om ikke det er hyklerisk så vet ikke jeg. Shame on you. Han er en hykler. Han sutrer over hvordan fjortisser ser ned på andre, og hva er det han gjør? Minner meg om en nettby profil fra en eller annen metalfan: Jeg hater: - Fjortisbærter - Sosser - Gangstere lenger ned på siden stod det: - Folk som ser ned på andre :@ Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Eplekjekk moldenser. "Han kan I styre me fær" Neineinei, eplekjekk bud'ing (Bud - bygd lenger nord for Molde). Vi moldensere vil ikke bli forbindet med han Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Han er en hykler. Han sutrer over hvordan fjortisser ser ned på andre, og hva er det han gjør? Minner meg om en nettby profil fra en eller annen metalfan: Jeg hater: - Fjortisbærter - Sosser - Gangstere lenger ned på siden stod det: - Folk som ser ned på andre :@ Eh?? Det er faktisk forskjell på å hate folk og se ned på dem, geez. Jeg hater folk som bor i Holmenkollåsen f.eks. Det vil ikke dermed si at jeg ser ned på dem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Moderator synes at deler av denne diskusjonen handler mindre om emnet, og har mindre i samfunnskategorien å gjøre. Hva dere måtte synes om fyren som person og hvor han bor er ikke så interessant. Om det er hyklersk å angripe Vigrid - les "kaste sten i glasshus" - er muligens en debatt verdig, men det ikke det trådstarter spør om: Hva synes dere om dette? Tar Tommy en sjanse ved å henge ut Vigrid? Hvordan tror dere Vigrid vil reagere? Er det sant det han sier, at norske media på en måte reklamerer for vigrid for å lage reportasjer om dem? Hva er din mening? Prøv å holde dere til tema. Geir Lenke til kommentar
NTD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg lurer på hvor mange av dere som kritiserer folk som kritiserer Vigrid har besteforeldre som snur seg i grava. Eller kanskje de ikke snur seg, det er vel det som er greia? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg lurer på hvor mange av dere som kritiserer folk som kritiserer Vigrid har besteforeldre som snur seg i grava. Eller kanskje de ikke snur seg, det er vel det som er greia? Bare fordi man kritiserer en som kritiserer Vigrid betyr det ikke at man støtter Vigrid og deres idealer. Det er en latterlig og respektløs påstand. Det er en god egenskap å klare å se nyanser i en debatt. Når man bare ser ting svart/hvitt blir gjennomgangstanken fort "du er enten med oss eller mot oss" og det er en farlig holdning (som blant annet nazistene har vært representanter for). Lenke til kommentar
NTD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg sa ikke at du støtter Vigrid, jeg sa at om du hadde noen ære ville besteforeldrene dine snudd seg i grava. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det henger vel ikke helt på greip? At besteforeldrene ville snudd seg i grava om han hadde noen ære, mener jeg. De ville vel snarere vært bekymret om han ikke hadde noen ære. Nå er det strengt tatt ikke besteforeldrene til Kalinken som er tema her. Men hvorfor skulle de snu seg i graven? Nå er jeg gammel nok til å være bestefar selv, og hadde foreldre og besteforeldre som levde under krigen. (Ikke at de er tema for tråden heller.) Jeg hørte dem aldri si at noen skulle være fritatt for kritikk. Og hadde de sagt det hadde jeg nok vært prinsipielt uenig. En helt annen sak er at jeg mener det er en god ting at noen tar til motmæle mot Vigrid, og jeg egentlig synes det er irrellevant om de kaster sten i glasshus. Hadde det vært et krav for å kunne bruke ytringsfriheten til å kritisere andre at man selv var feilfri, hadde den offentlige debatten forstummet prompte. Så kritikk av Myrbostad er helt OK, i den grad det er relevant for det han faktisk sier. Men jeg er ikke overbevist om at "han er ikke noe bedre selv" er så relevant i denne sammenheng. BT har en morsom serie innlegg for tiden, fra ulike 68'ere som krangler om hvem som var AKP'ere og ikke. Hvem som sitter i glasshus er etterhvert blitt langt viktigere enn debattens egentlige tema, nemlig de daværende AKP-koryfeenes hyklerske proletariseringskampanjer. Sånn går det når personen blir viktigere enn saken. Spesielt konstruktivt er det ikke. Geir Lenke til kommentar
NTD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hvilken sak? Ærekrenkelser av en person som forsøker å få has på en nynazitisk voldlig organisasjon? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Eh?? Det er faktisk forskjell på å hate folk og se ned på dem, geez. Jeg hater folk som bor i Holmenkollåsen f.eks. Det vil ikke dermed si at jeg ser ned på dem. Ånei, kan du forklare meg forskjellen, da? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg sa ikke at du støtter Vigrid, jeg sa at om du hadde noen ære ville besteforeldrene dine snudd seg i grava. Og hvorfor burde personer som kritiserer Vigrid være fritatt for kritikk? Hvilken sak? Ærekrenkelser av en person som forsøker å få has på en nynazitisk voldlig organisasjon? Du er jo den rette til å prate om ærekrenkelser som senest for et par innlegg siden insinuerte at jeg ikke hadde noen ære, i tillegg til å tidligere ha insinuert at besteforeldrene mine enten hadde skammet seg over holdningene mine eller vært nazi-sympatisører. Hvis kritikk faller under betegnelsen "æreskrenkelser" gjør ihvertfall dine utspill det. Lenke til kommentar
NTD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Besteforeldrene dine skammer seg ikke? Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Der fikk jeg bekreftet en mistanke jeg lenge har hatt; at du troller i denne tråden (forsåvidt som i alle andre tråder jeg har sett deg i). Jeg gidder ikke å sløse bort tiden min på å mate troll, så dette blir det siste du hører fra meg i denne diskusjonen. Adjø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå