seigmann Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei, Siden: StudentMat.net Håper jeg poster dette på riktig sted. Jeg ønsker kritikk på en side jeg har igrunn hatt en stund, men aldri gjort særlig med. På grunn av at jeg ikke har så mye tid til å kode alt fra bunn, så har jeg valgt en Wordpress-løsning. Det ligger heller ikke så mange oppskrifter ute, som dere sikkert ser. Dette håper jeg endrer seg rimelig snart. Slå dere løs! Edit: Lagt til et bilde. "Worklog"/Endringer: * Ny hovedbakgrunn (istedenfor hvitt) * Ny måte å liste ut innholdet i kategoriene, (thumb + større skrift) * Fjernet "Sider" i menyen. * Ny logo (bare snekra sammen noe raskt) * Satt statisk bredde på siden, da den ser helt mogo ut på en 24" skjerm. * Fjerna søkeboksen Ble flytta * Noen fargendringer * Endret på topp-header * Lagt til en PayPal donasjon knapp! * Kategoribilder på forsiden * Topp tre oppskrifter på forsiden * "skriv innlegg?" side * Et par kategorier til Endret 17. april 2008 av seigmann Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg synes siden var veldig kjedelig å se på. Jeg ser at det er et template, men jeg mener det har altfor kjedelige (få) farger, og at det er veldig kjedelig og A4. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Som karen over her sier. Man ser det er en template. Prøv med flere farger. Blir litt kjedelig med bare grått. Likte ikke headeren. Shadow-effekt passer sjeldent inn i web-design. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Takk! Hvor kunne det evt vært mer farger? Og hvilke farger ville ha passet? Personlig er jeg ikke noe god på det med design, og trenger derfor litt input på det området. (Eneste jeg igrunn er god på er koden). Ja, dette er en template, men den er ganske mye forandret. Grunnen for at jeg har valgt å bruke en template i bunn er som sagt at jeg ikke er noe god på selve designet. :-) Mine forslag: * Rødfade'a bakgrunn, istedenfor grå. * Mørkgrønne linker. * Mørkgrønn T-linje, istedenfor den gråe T-linjen som skiller topp-meny-innhold. Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Bør vel ikke spørre oss kritikere om farger, er vel ingen musikere som spør kritikerne hvordan de skal spille . Prøv heller ut og legg forslaget her til ny kritikk. Lenke til kommentar
vidarho Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Kategorispalten ville jeg gjort litt større, men ellers syntes jeg personlig det var bra Forøvrig et fantastisk tiltak da blant annet jeg har problemer med å komme med gode middagsvariasjoner. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Har gjort en god del endringer på sia nå. Har det blitt bedre? Ny kritikk? Endringene: * Ny hovedbakgrunn (istedenfor hvitt) * Ny måte å liste ut innholdet i kategoriene, (thumb + større skrift) * Fjernet "Sider" i menyen. * Ny logo (bare snekra sammen noe raskt) * Satt statisk bredde på siden, da den ser helt mogo ut på en 24" skjerm. * Fjerna søkeboksen Ble flytta * Noen fargendringer * Endret på topp-header * Lagt til en PayPal donasjon knapp! Planene videre: * Bytte ut menysystemet på venstre side. (Ikke mer js) * Ny logo (?) * Få inn _mange_ flere oppskrifter * Lage en priskategori-funksjon Endret 16. april 2008 av seigmann Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ville kanskje hatt en header som gav litt mere mening og som ikke så ut som om den var fadet ut. Ville også kanskje revurdert kategoriene/lagt til flere. Eksempler: Kjapt, Billig, Sunnt, Råvarer. Sånn at du kan velge hva du vil sortere etter. Har man dårlig råd går du for billig(må jo da selvfølgelig legge til ca pris i oppskriften), har du dårlig tid tar du kjapt. Råvarer kan du feks få underkategorier med kjøtt, fisk, egg, brød, pasta og sunnt er om du er opptatt av slikt. Synes forøvrig det er et bra tiltak, kommer til å legge opp endel oppskrifter selv og prøve å spre ordet Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Ville kanskje hatt en header som gav litt mere mening og som ikke så ut som om den var fadet ut. Ville også kanskje revurdert kategoriene/lagt til flere. Eksempler: Kjapt, Billig, Sunnt, Råvarer. Sånn at du kan velge hva du vil sortere etter. Har man dårlig råd går du for billig(må jo da selvfølgelig legge til ca pris i oppskriften), har du dårlig tid tar du kjapt. Råvarer kan du feks få underkategorier med kjøtt, fisk, egg, brød, pasta og sunnt er om du er opptatt av slikt. Synes forøvrig det er et bra tiltak, kommer til å legge opp endel oppskrifter selv og prøve å spre ordet Hva mener du med en header som gir mening? Tenker du på logoen? Jeg er ikke noen photoshop-guru, så bare snekra sammen noe kjapt. Gjerne lag noe bedre, med samme fargene, om noen har lyst. Ang kategori forslaget ditt, så har jeg tenkt på det selv. Men litt av poenget med siden er at oppskriftene/matrettene skal være billige. Derfor tror jeg det bare er like greit å skrive ca pris i selve innlegget. (Hvis jeg ikke skal utvide det litt seinere). Studenter er fattige dyr, og da må igrunn alt være billig. Det med sunnhet var ikke så dumt. (Sunt/Mindre sunt/Usunt som kategorier?) Endret 16. april 2008 av seigmann Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 http://hybelmat.com/ Du burde kanskje prøve å finne på noe innovativt på siden? Ser ikke noe grunn til å bruke siden din foran hybelmat.com Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Pleier ikke gjøre dette, men likte tiltaket veldig godt, og fikk lyst til å lage noe slikt selv. Tenkte det skulle være som student tilværelsen, ganske simpelt og ikke noe flashy effekter. Lagde denne, og håper at det kan inspirere deg litt (vet det er mange flaws her, men du skjønner ideen). Edit: Wops, så ikke det var skrevet mer her etter mitt forrige innlegg. Men jeg tror jeg får fram poenget mitt med bildet mitt . Endret 16. april 2008 av lassejl Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 @ lassejl: Skjønner litt mer hva du mener. Kanskje jeg skal slenge ut et par kategoribilder på forsiden for å "sprite" opp siden litt mer. @ Brød: Ja, jeg har sett den siden før. Og jeg har tenkt på noen få ideer for å gjøre min litt mer anderledes. Men må først få opp alt grunnleggende først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå