Laban30 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg hagle for første gang. Kommer til å benytte den på rypejakt. Har dere noen forslag til type, maks 8000 ca. Er det noe jeg bør ta hensyn til ved valg av hagle? Vekt,kolbe,kaliber etc? Takk for svar. Endret 12. april 2008 av Laban30 Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hei Jeg skal kjøpe meg hagle for første gang. Kommer til å benytte den på rypejakt. Har dere noen forslag til type, maks 8000 ca. Er det noe jeg bør ta hensyn til ved valg av hagle? Vekt,kolbe,kaliber etc? Takk for svar. Samme lurer jeg på.. Eneste jeg er sikker på er at jeg skal ha kaliber 12\76, for å ha litt flere alternativer med skudd.. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Er ikke noe særlig til hagleekspert, og vet verken hvilket merke eller noe slikt om hav dere bør kjøpe. Men jeg anbefaler dere å bruke litt penger når dere først skal kjøpe hagle. Hvis makssummen er på 8000, så kjøpe gjerne ei til den prisen. Fraråder dere på det sterkeste å kjøpe noe billig til en 2 - 3000. Bare dårlig som varer ett par år. Pris og kvalitet hører nøye sammen! Lenke til kommentar
robB Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Er ikke noe særlig til hagleekspert, og vet verken hvilket merke eller noe slikt om hav dere bør kjøpe. Men jeg anbefaler dere å bruke litt penger når dere først skal kjøpe hagle. Hvis makssummen er på 8000, så kjøpe gjerne ei til den prisen. Fraråder dere på det sterkeste å kjøpe noe billig til en 2 - 3000. Bare dårlig som varer ett par år. Pris og kvalitet hører nøye sammen! Mange av de billige haglene er faktisk veldig driftsikre, robuste og varer i mange år. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 heisan. det er riktig det at en billig hagle kan være bra, og holde i mange år, men det finnes svarte får der også, som bare holder noen skudd før de ryker. Men hvis jeg skal anbefale ei hagle, så synes jeg Lanber baron cal 12/76 med utskiftbare choker er en fin hagle, som tåler en støyt og er en relativt bra driftsikker hagle. ( har selvfølgelig en selv) Denne ligger på rundt 5500 - 7000 kr ca. mener å huske at det er schau som fører disse her i norge. men du kan se et bilde av hagla her : http://www.jaktogfriluft.no/resampler.asp?...yes&src=623 jeg er veldig fornøyd med hagla mi. Lenke til kommentar
Laban30 Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Da har jeg bestemt meg, blir en Lanber Gyttorp. Ei enkel og grei hagle. Har riktignok ikke all verdens utsmykkinger, men jeg skal på jakt og ikke fest med den... Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er jo en haug å velge mellom, men en Lanber Baron er ikke ett dårlig alternativ det.. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Gode og billige hagler som blir anbefalt som "første-hagle" er Star Baikal sine. Billige og robuste. Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Gode og billige hagler som blir anbefalt som "første-hagle" er Star Baikal sine. Billige og robuste. Var i sportsbutikken idag hvor en kompis som jakter MYE jobber.. Han anbefalte ikke å kjøpe Lanber hagle, da mente han at Baikal var ett bedre alternativ. Den er uslitelig å tåler det meste.. Spanske hagler burde man styre unna mente han.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Baikal er forlengst forbigått av bedre alternativer. Det er få som sier at de liker ergonomien på den, og jeg er enig, den suger! Hagla varer kanskje evig, men jeg syntes den er vond å handtere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå