Tassen72 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Her for en stund tilbake hørete jeg at eksosanlegget mitt holdt på å ta kvelden. Har lagt meg ned ved sidenav bilen flere ganger for å se etter hvor det sitter.... Åpnet før i dag opp panseret for å prøve å se om jeg fant ut av det derifra. over mailfoilen sitter det et deksel. Fra dette dekselet blir det tatt vinter luft inn til luftfilteret. Kjente i underkant av dette dekselet og der kom det eksos ut. Noen som har vært borti noe liknende tideligere? Er det vanlig at manifoilen ruster i filler? eller er det noe annet det kan være? Da manifoilen alt var litt varm da jeg skulle prøve å finne ut av dette så tørte jeg ikke å kjenne etter om det var noen løse skrurer eller noe sånt noe... Bilen går vesentlig dårligere nå en det den tideligere har gjort. Det er vel sånn at en motor skal ha en viss motstand i eksos anlegget for at det skal yte optimalt? Alle forslag motas med takk!!! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Dekslet har ingenting med lekasjen å gjøre. Det er bare et varmedeksel som er med å fører varmen om i luftfilterboksen. Lekasjen kommer garantert fra mellom eksosmanifolden og toppen. Enten på grunn av knekte bolter, skjev manifold eller defekt pakning. Ta av manifolden og sjekk om den er plan (rett). Hvis nei, få den planet og bytt pakning og bolter. Hvis ja, bytt kun pakning og bolter. Lenke til kommentar
Tassen72 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Takker så mye for raskt svar! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Bare prøv og etterstram boltene til manifoilen. Må sikkert av med det dekselet/varmluft opplegget.. Måtte gjøre akurat det samme her om dagen på corollaen til fatter`n.. Lenke til kommentar
Tassen72 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Virker som om det kommer i overgangen mellom Manifoil og eksosrør... Så får vel se om jeg får skrudd opp skruene der og lagt nn en flytende pakning og skrudd til igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå