Albatron Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Kjøpte 2stk XFX 9800 GTX idag, og som de fleste vet trenger de 2stk 6pin PCI-E i seg for å fungere. Så ser jeg at det følger med overgang fra 4pin (Molex/Peripheral) til sånne 6pin PCI-E innganger, så det er ganske kjekt, men det er en ting. I ett lite hefte fra XFX sto det at kortene ikke støtter overgang fra 4pin til 6pin PCI-E. Hvorfor skal de da følge med kortene om de så ikke støtter det? Noen som vet no mer om dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Moal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Har også sett en slik lapp, men tipper det bare anbefales at du har 2 slike fra psuen. Lenke til kommentar
Albatron Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Ja, for jeg har nemlig 3stk 6pins kontakter i min PSU, så om ikke korta støtter 4pin til 6pin overgang så sliter jeg. Trenger 4stk for å kjøre dem begge i SLI. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Tørr ikke å si at det vill gå greit, men kan si av egne erfaringer i 3850 (agp) der det fulgte med akkurat samme kabler. Jeg hadde ingen andre valg enn å bruke de, siden PSU'en ikke hadde noen 6pins utganger. Så det ble et systematisk rot med 4pins utganger. Men maskin kjører fint som bare det, trur ikke det skal skade. Endret 13. april 2008 av Moal Lenke til kommentar
Albatron Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hmm, ja. Nå er det jo hovedsaklig XFX sine kort som det står at det ikke støtter det da. Så hvis noen andre her hatt samme problem med samme produsent så vennligst si ifra asap. =I Endret 13. april 2008 av Albatron Lenke til kommentar
Albatron Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Fikk svar fra supporten til XFX idag ^^ De skriver "we do recommend dedicated connectors from the PSU where possible, but the adapter is included for people that do not have the dedicated connectors, even though the PSU is otherwise ok." Så det er godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå