Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

9600gt dvi-vga adapter = svart skjerm

Anbefalte innlegg

Bruker nå en amw lcd skjerm som har funket fint på vga men nå som jeg har et 9600gt så må jeg bruke en dvi-vga adapter og her starter problemene.

maskinen funket med dvi-vga adapter helt til i dag da jeg lastet ned nyeste driver, skjermen forble svart når jeg startet maskinen, dette var også et problem med en gang jeg hadde innstalert skjermkortet, løsningen da ble og drasse med meg datamaskinen opp i stua og koble den opp mot tv'n via composite som funket fint men problemene ligger i at jeg ikke har skjerm med composite eller dvi men en vga port. så måtte krote en del for og finne ut av hvordan jeg fikk bildet på lcd skjermen. og nå som problemet har kommet fram i gjenn så har jeg ikke muligheten til og koble meg opp mot tv'n.

Siden dette er et stort irritasjonsmoment så tenkte jeg at jeg skulle få fikset det en gang for alle. Og dermed tenkte jeg og få bilde over på lcd skjermen i boot og windows. fikk ikke bilde i boot før, bildet kom fram når datamaskinen var inne i windows.

Så etter all info så lurer jeg på.. hvordan skal jeg få bilde over på lcd skjermen? den funker ikke i klon,dual view,ekstended desktopp. Kommer rett og slett ikke noe bilde opp.

bruker nå en crt skjerm med dvi-vga adapter og dette funker fint får bilde i boot og windows så dvi-vga adapteret er det ikke noe feil med. noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjermen funker fett med vga (en 19t lcd dataskjerm) den funker også med andre skjermkort bruker den på min gamle pc og bærbaren nå som jeg ikke får brukt den på "hoved" maskina. Tror problemet ligger i at datamaskinen oppfatter skjermen som digital og ikke analog. selvom jeg bruker adapteren. Skjermen funker faktisk hvist jeg bruker dvi-vga adapteren på en crt skjerm som blir oppfattet som analog også skifter skjerm mens PC-en er i gang men skjermen detter ut med en gang jeg skifter oppløsning for da oppdager datamaskinen at skjermen er digital av en eller anna grunn :S Tror det løsningen er og skifte til analogt signal til skjermen selvom den blir oppfattet som digital. noen som hvet hvordan jeg ordner dette?

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=77948

Det er en sånn en du har mellom skjermkort og LCD skjermen?

Hvis det er det, konverterer den signalet fra digitalt til analog (tror jeg da...)

Men hva slags oppløsning er det du endrer til? Kan jo være at du bytter til en oppløsning eller oppdateringsfrekvens LCD skjermen ikke støtter. De fleste 19" går bare opp til 1280x1024, i hvert fall hvis det er 4:3 format (ikke widescreen).

Prøv å sett oppløsning til 1024x768, og under Avansert velger du skjerm fanen øverst, og setter oppdateringsfrekvens til 60Hz. Så kobler du til LCD skjermen, og sjekk hva maks oppløsning du kan sette er. Hvis 1280x1024 er høyeste, "finner" PC-en skjermen riktig. Hvis det er høyere, gjerne latterlig høyt, får den ikke maks innstillingene skjermen klarer, og så må du finne ut hva de er på egen hånd.

Ble litt lengre enn jeg trodde... Og litt rotete. Si ifra hvis jeg skal omformulere det :]

Lenke til kommentar

maks oppløsning er riktig men skjermen kobler ut før jeg får endret oppløsningen og høytalerne lager sånn lyd som når man kobler noe fra datamaskinen fks.usb

Så litt kjipt ska se om jeg får kjøpt ny digital skjerm i løpet av uka :dribble:

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar

Vel jeg klarte og "løse" problemet. Når jeg skrur på datamaskinen bruker jeg crt skjermen for og få analogt signal også bytter jeg skjerm og bruker IKKE windows til og skifte oppløsningen men ntune for og skifte oppløsning.

Men trenger gjerne noen tips om hvordan jeg kan slippe dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...