Smelltheglove Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Bestilte meg komponenter for en tid siden, og nå når jeg har satt sammen bitene så funker det ikke Jeg har funnet ut at det er når det står en CPU i sloten at den ikke funker. Det som skjer er at alle viftene starter opp, men kutter ut etter ca ett sekund, da blir det helt stilt. Virker som en kortslutning, men det skjer bare når det står en CPU i sloten, har prøvd med min (e8400) og min venns CPU (en annen serie), samme feil. Booter jeg uten CPU så går det fint. Jeg har prøvd å koble fra alt som lar seg koble fra, tatt hovedkortet ut av kabinettet (for å unngå overledning noe sted) men akk...funker ikke. Asus P5KC, P35, Socket-775, DDR2/DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 GLACIALTECH CPU Fan Igloo 5070 32dB For S-775 Up To 3.4GHz (9D-5070600WO1) INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb UTEN Kjøler! (E8400bulk) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Uten CPU'en gjør den jo ikke noe, så når det fungerer uten CPU kan det jo rett og slett fordi den begynner å "gjøre" noe som får maskinen til å slå seg av. Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Men hva i all verden kan det være for noe? Det systemet for å installere den vifta var forøvrig helt håpløst, måtte ha hovedkortet ut av hovedkortet og lime på en greie på baksiden, håper at det ikke er noe som har blitt føkka pga det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Sjekk CPU vifte og CPU montering. Uten CPU er det ingen datamaskiner som fungerer Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 CPUen passer bare èn vei i socket'en. Alle pinnene er hele, og ser ingenting mystisk på undersida av CPUen heller. Jeg har lekt litt idiot og sjekket hva som må til for at den skal starte, og den starter helt frem til CPU er låst ned i plassen sin, jeg aner ikke om det er kontakt med pinner eller ikke om jeg bare legger den der uten å låse, men da starter den i alle fall. CPU vifta virker like hel, og oppfører seg helt likt som GPU og PSU viftene, og er koblet til riktig, samme skjer forøvrig også uten at den er koblet til. Det som nå har begynt å gnage meg litt er at hovedkortet er fra komplett, mens cpu og vifte er fra amentio, og en del av vifte-opplegget er nå limt fast til hovedkortet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Sjekk at du ikke har glemt å bruke spacere på hovedkortet når du monterte det til bakplaten, ellers får du kortslutning med akkurat det fenomenet som du beskriver her... -Stigma Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ser du alt har eliminert mulighet for kortslutning. Du har plugget inn P4 kontakten for strøm til CPU? Har bare opplevd noe slikt en gang, PSU kom på et kort øyeblikk og så slo den av. Etterpå var det ingen reaksjon på av/på knapp, men hvis jeg dro ut nettledningen så kunne dette gjentas. Når jeg byttet PSU med en annen PC så virket begge, det var bare kombinasjonen av HK og PSU som ikke ville. Det var forresten helt andre komponenter enn dine (AMD 754). Fant aldri ut av årsaken til dette. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Kjøpte og p5k her om dagen fra komplett, med E6750. Sendte alt i retur pga boota bare av og til.. Gadd ikke begynne å forske så mye selv. Hørtes ikke ut som et bra triks å lime ting på et hovedkort før du har testet det.. Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Nei det å lime på den greia var kanskje litt høl i hue, men hvordan ellers skulle jeg få satt på CPUvifta? Det limet funker som en spacer i seg selv, dessuten starter skiten bare cpu'en ikke står i, så det er nok ikke det. P4-kontakt for strøm til CPU? Aldri hørt om.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Er en kabel som går fra strømforsyning til hovedkort. Se øverst til høyre 8-pins +12v til CPU: Artikkel Endret 13. april 2008 av heisann80 Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Høh, den kan jeg ikke huske å ha koblet til. Jeg kan heller ikke huske å ha sett noe sånt. Får ta en titt etterpå. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er vel enten 8 pins eller 4 pins? Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg tror jeg er på sporet nå. Den 12V ATX tilkoblingen har aldri vært koblet til, fordi jeg ikke finner noen 4-pins plugg! Jeg finner en 8-pins som er til overs, men hovedkortet vil ha 4. Vil ikke PSU'en og hovedkortet leke sammen? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Den kan muligens deles i to. Du kan evt fortelle hvilken strømforsyning du har. Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Hurra! Jeg fant ut at de kan deles i to ja, snedig løsning. Og nå FUNKER burken! Det er vel nesten 8 år siden jeg bygget en PC sist, ting har visst forandret seg litt siden sist. Tusen takk for all hjelp folkens, dere ruler. Nå skal jeg spille data til jeg blir blå i trynet! Chickensoup! Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Gratulerer.. Jeg venter fortsatt på delene fra komplett. "/ Begynner å bli mektig lei nå..! Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Du sjekker pakkesporinga 3 ganger daglig? Men CPU vifta bråkte noe vanvittig. Er det noen som har tips til en ganske så stillegående CPU vifte? Resten er ganske stille av seg så litt irriterende at den skiten skal gjøre meg enda mer hørselskadd. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Har du Intel-vifte? Hater Intel CPU-viftene, noe DRIT å sette på.. Og ja, sjekker ALT 100 ganger daglig å venter på en avgjørelse på om det er jeg som har skadet delene eller produkt-feil! <'3 Deprimert..! Lenke til kommentar
Smelltheglove Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 GLACIALTECH CPU Fan Igloo 5070 (9D-5070600WO1) 32 dB står det, det skal jeg jaggu måle. Det første jeg fikk høre da romkameraten min kom hjem var "Å herre, hva er den lyden!?". Tenker jeg heller bruker 10 minutter og 400 kr ekstra på å velge vifte denne gang, den der var bortkastede penger, selv om det bare var 200 bols. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå