Gå til innhold

Første Wii spill?

MagnusW

Anbefalte innlegg

Har funnet Nintendo Wii til 1695,- og tenker at jeg må slå til. Hvilket spill er det kuleste nå?

Jeg vet at det er et veldig vanskelig spørsmål, men dere har vel noen meninger om hvilke spill dere liker. :)

De jeg har tenkt på er Mario Kart Wii, Super Mario Paper og Super Mario Galaxy. Mario Kart er kanskje det jeg har mest lyst på. :) Og dere som har det, er det fett?! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zelda TP definetift, er et av de beste spillet jeg har spilt på konsoll. Er sykt morsomt å spille, for du lever deg helt inn i kampene når du vaier rundt med wii kontrollen. Pluss at spillet i seg selv er bra laget. Har runnet spillet 2 ganger nå, og synes det er like bra enda.

Det er ikke akkurat det nyeste spillet til wii, men er nesten ett must når du har wii :p

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Se på GameStats, der får du sannsynligvis best svar.

Jeg har bare 4 spill (ikke inkludert Wii Sports) og fikk Mario Kart i dag, men jeg anbefaler SMG på det varmeste. Det er kanskje det beste spillet jeg har spilt, uten at det betyr så mye.

Har 121 stjerner på Luigi og Mario, vet ikke om jeg skal være stolt eller flau...

http://www.gamestats.com/index/gs/wii.html

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd noe Mario Kart spill ennå (seriøst, ingen av dem) så kan ikke uttale meg om det. Har derimot både Super Mario Galaxy og Super Paper Mario og kan anbefale begge to. Dialogen i Super Paper Mario alene gjør SPM til det morsomste spillet jeg har spilt på flere år (resten av spillet er heldigvis heller ikke noen skuffelse), og Super Mario Galaxy og Guitar Hero 3 er de Wii-spillene jeg har spilt lengt. Ikke sikker på hvilket som ligger øverst på listen, men det er ikke viktig. Super Mario Galaxy minner på mange måter om Super Mario 64 og Super Mario Sunshine (uten den vannkanonen), men gravitasjonen er ganske relativ til tider. Det er fort gjort å bli svimmel, men tåler du det har du et spill du ikke kommer til å legge ifra deg med det første. ;)

Eller har vi Zelda, som er nevnt får. Jeg gikk ganske lei ca halvveis, men det er meget interessant.

Bully: Scholar Ship Edition er også definitivt verdt en titt om du liker spill som GTAIII. Det høres kanskje kjedelig ut med "GTA på en skole", men faktisk synes jeg det er langt bedre. Det er mye mer variert, og områdene er langt mer detaljerte. Oppdragene er morsomme, og du får stadig nye ting som flere våpen (kinaputter, stinkbomber osv), flere kjøretøy (skateboard, sykkel osv), karakterene er ganske unike og så videre. (det er for eksempel en liten skole hvor du raskt kjenner igjen folk i stedet for en diger by med hundrevis av anonyme folk.) Historien er veldig bra og så videre.

Lenke til kommentar

Tror jeg bestiller konsollen sammen med Mario Kart nå. Elprice som jeg skal bestille fra (de selger Wii for 1695,- :ohmy: ) har ikke Super Mario Galaxy på lager, så kjøper nok det spillet en annen dag.

Zelda får jeg låne av en kammerat, så falt valget på Mario Kart. :)

EDIT: Da har jeg bestilt Nintendo Wii m/Wii sports og Mario Kart Wii. :D

Totalpris ble 2314,- inkl frakt.

De fleste butikker selger vel bare Wii for den samme prisen.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Mario Kart er genialt, godt valg! :D

Men Super Mario Galaxy er et MUST også... Kjøp det på Absolutt Spill. Har kjøpt mange spill derfra, kjapp levering, lave priser (til at de er norske), god service, alt du kan tenke deg... Ellers er jo Mario Party 8 artig da, men Galaxy og Mario Kart er bedre.

Lenke til kommentar
Tror jeg bestiller konsollen sammen med Mario Kart nå. Elprice som jeg skal bestille fra (de selger Wii for 1695,- :ohmy: ) har ikke Super Mario Galaxy på lager, så kjøper nok det spillet en annen dag.

Godt valg! :) Pass for guds skyld på at du får deg Mario Galaxy også etter hvert!

Lenke til kommentar

marioparty er utrolig morsomt på multyplayer. litt barnselig, men morsomt :)

guitar hero 3 å er ganske bra, viss du gidder å koble wii-en til internett så får du mange bra timer med guitar hero online

Endret av Sno
Lenke til kommentar
marioparty er utrolig morsomt på multyplayer. litt barnselig, men morsomt :)

Tja, det er greit nok. Synes det var veldig skuffende egentlig. De burde gjort mye mer ut av minispillene enn de klarte å gjøre. Det er alt for mye kjedelig bruk av wii-moten. Håper de lærer litt av Mario Galaxy til neste utgivelse. Tenker da på ting som f.eks. når man skal balansere på den ballen osv. Det skulle vært slike minigames i Mario Party. En annen negativ side med Mario Party er den hersens mangelen på widescreen! Mario Kart er i mine øyne et mye mere vellykket multiplayerspill.

Lenke til kommentar

Anbefaller deg å kjøpe en ekstra wiimote (noe du sikkert kommer til å gjøre til slutt anyway) med Wii Play! Glimrende partyspill ^^

Jeg har bare 3 spill: Wii Play, Wii Sports og RedSteel. Hadde Zelda: TP også, men ga det opp. "Orker" ikke å tenke når jeg spiller xP. Bytta det bort.

RedSteel har en helt grei singelplayer del. En vei å gå, skyt alle du ser. Sverdkampene er ganske spennende da ;) Multiplayer delen er god, bare synd man ikke kan spille mot CPU -.-

Mario Kart Wii i løpet av uka og snart kommer jo Super Smash Bros. Brawl også ^^

Har dessuten prøvd Super Mario Galaxy som ser utrolig pent ut og er også veldig moro ^^

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
RedSteel har en helt grei singelplayer del. En vei å gå, skyt alle du ser. Sverdkampene er ganske spennende da ;) Multiplayer delen er god, bare synd man ikke kan spille mot CPU

Redsteel er elendig, kjøpte dette spille og ble skuffa med engang. Det er helt umulig å styre våpenet/personen, og alt for mye å huske på under sverdduelene. Grafiken er også elendig, ble veldig skuffa når jeg kjøpte det spillet.

Lenke til kommentar

EDIT: Da har jeg bestilt Nintendo Wii m/Wii sports og Mario Kart Wii. :D

Totalpris ble 2314,- inkl frakt.

De fleste butikker selger vel bare Wii for den samme prisen.

Bra deal det ja. Selv om det etterhvert begynner å bli et halvt dusin "must have"'s på wii'en, ville jeg valgt Mario Kart Wii hvis jeg skulle velge bare ett. SMG er et fantastisk spill, men MKWii er et perfekt "partyspill" i tillegg til å være gøy i singleplayer.

Lenke til kommentar

Jepp. Kommer nok til å kjøpe SMG forholdsvis fort. :)

EDIT: Btw, noen som vet om det finnes en form for converter fra komponent til HDMI? På den ene 40" Full-HD-TVen min har jeg ikke komponent =/ Har bare alt for mange HDMI-innganger :p

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Og der hadde også Dunedain tredd inn i "next gen". Nintendo Wii er bestilt, sammen med ekstra kontroller! Etter å ha hatt lyst på den lenge, valgte jeg den foran PSP nå som de kostet ca like mye. Så når jeg drar hjem på perm neste gang, blir det "it'sa me, Maarioo" :)

Wii skaffes pga 2 grunner; Mario og nedlastbare spill.

Mario Kart Wii, Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Browl og Paper Mario. Nå får jeg dessuten sjansen til å prøve Zelda for første gang. Sleng på NES, SNES og N64 klassikere, så har vi en topp konsoll.

Gleder meg til å oppleve Mario igjen:)

Og nei, som 19 åring er jeg ikke for gammel for Mario.

Man kan aldri bli for gammel for Mario :)

Lenke til kommentar
RedSteel har en helt grei singelplayer del. En vei å gå, skyt alle du ser. Sverdkampene er ganske spennende da ;) Multiplayer delen er god, bare synd man ikke kan spille mot CPU

Redsteel er elendig, kjøpte dette spille og ble skuffa med engang. Det er helt umulig å styre våpenet/personen, og alt for mye å huske på under sverdduelene. Grafiken er også elendig, ble veldig skuffa når jeg kjøpte det spillet.

Ja, ok.. grafikken er elendig. Synes ikke det er noe dårlig kontroller.. Den kan virke sein til tider, men nå er CPUene i singleplayer helt høl i huet også da :p Men likevel, 10t elns moro :)

Lenke til kommentar

Må ha spill:

Wii Sport (party) sier jo seg selv, følger med konsollen, og viser hva wii-mote kan gjøre.

Zelda TP (single), ikke det nyeste spillet, men fortsatt det bedre spillet jeg har spilt noen sinne.

Super Mario Galaxy (single), har hørt av mange at den var fantastisk bra, hadde skyhøye forventninger, men syns bare at den var bra. Underholden, og verdt å spille, men ikke beste spill slik som mange sier.

Mario Kart Wii (online + party)

Veldig morsomt å spille online, med venner osv :)

Bør ha spill:

No More Heroes (single)

Litt annerledes grafikk, men morsom historie.

Resident Evil 4 (single)

Antageligvis det grafiske beste spillet til GC, er enda bedre på Wii :)

Warioware (party) sært, men morsomt mikro-spill :) Av alle mini / mikro spill pakkene til Wii likte jeg denne best. Av min mening bedre enn Raving Rabbitsene.

Super Paper Mario (single)

Metroid Prime 3 (single)

Kanskje-ha-spill:

Kanskje Zack and Wiki, har ikke prøvd den selv, men har hørt at den var bra.

Guitar Hero 3 (har ikke prøvd til Wii, men er jo genialt konsept, og elsker dette spillet til PS2)

Pro Evolution Soccer hvis du liker fotballspill, kjempebra når man er flere.

Mario Strikers Charged Football, enda et "fotballspill", som absolutt ikke har noe med fotball utenom at du skal skyte en rund "ball" i mål. Kan også spilles Online.

Lenke til kommentar

For å legge til noen andre interessante spill.

Resident Evil: Umbrella Chronicles. Er du fan av RE må du ha dette. Er du ikke fan eller seriøst tror RE4 er et bra "RE" spill bør du styre unna.

SSX Blur: Snowboard. Sinnsyke triks. Wiimote. Les de ordene noen ganger, lukk øynene og tenk etter hva du nettopp leste. For oss gamle fans blir det litt tamt siden karakterene ikke har stemmer lengre, og slalombiten kan ødelegge for veldig mange. (det er kort sagtsuverent på førsteplass over ting folk hater med dette spillet). Heldigvis trenger du bare kjøre to slalombaner før du er øverst på fjellet, og du trenger ikke ta den siste banen om du ikke vil fullføre spillet. Vet mange kan tilte med en sånn kommentar, men jeg mener det er mye viktigere å ha det moro enn å fullføre spillet for enhver pris. ;)

GameCube: Mange av oss var mer enn nok opptatt med "ekte" konsoller som xbox og PS2 og gadd ikke følge med på barnekonsoller som GameCube. Problemet er at GameCube faktisk er like morsom for oss voksne, og nå da vi har Wii har vi en ny sjanse til å oppdage de gamle perlene. Super Mario Sunshine og Paper Mario er begge på GameCube, i likhet med stort sett alt av Resident Evil (inkludert en remake av det første), Zelda, Metroid og så videre. Du må riktignok ha en GameCube kontroller og minnekort for å få spilt dem, men det er det verdt om dere liker litt eldre spill. Det burde vel ikke være noe problem om dere har tenkt å kjøpe spill på Virtua Console. :p (og hadde dere vært interessert i grafikk hadde dere nok ikke kjøpt Wii i første omgang heller.) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...