Gå til innhold

Nytt Treningsprogram! Tilbakemelding?

Anbefalte innlegg

Hei! Har kommet fram til et program som strekker seg utover 2 dager ;

Dag 1:

Bryst, rygg triceps

Benkpress 5x5/3x8

Markløft 5x5/3x8

Chins 3xmax

Roing 3x8

Dips 3x8

Smalbenk 3x8

Dag 2:

Skuldre, bein biceps

Militærpress 5x5/3x8

Knebøy 5x5/3x8

Sidehev 5x5/3x8

Curls med Ez stang. 3x8

(Bryst?)

Er dette et greit program? Vurderer å legge til en liten brystøkt på slutten av "Dag 2" fordi det er der jeg spesielt vil øke volum og styrke. Skal jeg?

EDIT: Rekker bare 2 styrkeøkter i uka, grunnet fotballtreninger/kamper.

Endret av godingen00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å kjøre to økter fra Stronglifts' 5*5?

Trening A

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Stående roing 5x5

Dips 3xF

Trening B

Knebøy 5x5

Militærpress 5x5

Markløft 1x5

Pull-ups/Chin-ups 3xF

Siden du trener fotball ukentlig tror jeg det ikke er vits i å ta flere sett per økt for å "kompensere" for den tapte tredjedagen. På denne måten minker sjansen for overtrening. Programmet består av baseløft som trener så og si alle musklene i kroppen, og det er det du trenger. Les mer om teorien bak programmet på Stronglifts og prøv å øke 2,5 kg hver økt i de øvelsene hvor du skal gjøre det. Annenhver Trening B skal du veksle mellom chin-ups og pull-ups. Husk på å begynne rundt 60% av det du klarer 5*5 og øk ut fra det. Det vil være latterlig lett med det første, men da vil du kunne øke mer når du først passerer din opprinnelige 5*5.

En ting til: Det finnes ikke noe vidunderprogram, men 5*5 er et treningsprinsipp som har eksistert siden 70-tallet og er etablert og "bevist" i den forstand at mange får god fremgang. Utfører du alt riktig tror jeg du også vil oppleve det samme.

Edit: Hvis noen er dypt uenig så rop ut!

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Kan godt rope ut, men det er fordi jeg er helt enig. :)

Spør du meg er ikke dette et spørsmål engang. Skal du bare trene 2 ganger i uka er splitt noe av det absolutt dummeste du kan gjøre. Du bør iallfall komme deg opp mot 4 dager i uka hvis du skal prøve deg på noe sånt, og også da (synes) jeg at en upper/lower push/pull split er mye bedre enn å dele kroppen inn i f.eks 4. Det blir så sjeldent.

Fullkropps er tingen her. :thumbup:

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...