godingen00 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei! Har kommet fram til et program som strekker seg utover 2 dager ; Dag 1: Bryst, rygg triceps Benkpress 5x5/3x8 Markløft 5x5/3x8 Chins 3xmax Roing 3x8 Dips 3x8 Smalbenk 3x8 Dag 2: Skuldre, bein biceps Militærpress 5x5/3x8 Knebøy 5x5/3x8 Sidehev 5x5/3x8 Curls med Ez stang. 3x8 (Bryst?) Er dette et greit program? Vurderer å legge til en liten brystøkt på slutten av "Dag 2" fordi det er der jeg spesielt vil øke volum og styrke. Skal jeg? EDIT: Rekker bare 2 styrkeøkter i uka, grunnet fotballtreninger/kamper. Endret 12. april 2008 av godingen00 Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Kan du ikke bare trene istedenfor å mase så j**** om de programma dine...? Alle sier/mener forskjellig og du blir bare forvirra. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Kjør skuldre på dag 1 og rygg på dag 2 så er du der Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvorfor ikke bare kjøre fullkropps hvis du skal trene kun to gnager i uka? Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvorfor ikke bare kjøre fullkropps hvis du skal trene kun to gnager i uka? +1 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvorfor ikke bare kjøre fullkropps hvis du skal trene kun to gnager i uka? Enig. Blir helt meningsløst med en splitt hvis man bare trener to ganger i uka. Hvis ikke det er to dager på rad eller noe sånt da. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hva med å kjøre to økter fra Stronglifts' 5*5? Trening A Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Stående roing 5x5 Dips 3xF Trening B Knebøy 5x5 Militærpress 5x5 Markløft 1x5 Pull-ups/Chin-ups 3xF Siden du trener fotball ukentlig tror jeg det ikke er vits i å ta flere sett per økt for å "kompensere" for den tapte tredjedagen. På denne måten minker sjansen for overtrening. Programmet består av baseløft som trener så og si alle musklene i kroppen, og det er det du trenger. Les mer om teorien bak programmet på Stronglifts og prøv å øke 2,5 kg hver økt i de øvelsene hvor du skal gjøre det. Annenhver Trening B skal du veksle mellom chin-ups og pull-ups. Husk på å begynne rundt 60% av det du klarer 5*5 og øk ut fra det. Det vil være latterlig lett med det første, men da vil du kunne øke mer når du først passerer din opprinnelige 5*5. En ting til: Det finnes ikke noe vidunderprogram, men 5*5 er et treningsprinsipp som har eksistert siden 70-tallet og er etablert og "bevist" i den forstand at mange får god fremgang. Utfører du alt riktig tror jeg du også vil oppleve det samme. Edit: Hvis noen er dypt uenig så rop ut! Endret 13. april 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Kan godt rope ut, men det er fordi jeg er helt enig. Spør du meg er ikke dette et spørsmål engang. Skal du bare trene 2 ganger i uka er splitt noe av det absolutt dummeste du kan gjøre. Du bør iallfall komme deg opp mot 4 dager i uka hvis du skal prøve deg på noe sånt, og også da (synes) jeg at en upper/lower push/pull split er mye bedre enn å dele kroppen inn i f.eks 4. Det blir så sjeldent. Fullkropps er tingen her. Endret 14. april 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå