Gå til innhold

8800 GTS eller 9800 GTX


elgenmin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er fordi 9800GTX er billigere å produsere, så istedenfor å sette høyere pris enn GTSen tar de den like mye for å trampe ned ATI sine kort.

 

EDIT: Hadde samme valget, bestilte 2stk 8800 GTS først, og hadde de et par dager, men så kom 9800GTX ut til samme pris så da benyttet jeg angrefristen og skaffet meg dem istedet. Fikk dem idag, har ikke fått testet dem ennå pga CPU mangel.

Endret av Albatron
Lenke til kommentar

Noe som kan være verdt å tenke på - 9800GTX er et helt nytt kort, så til tross for at det er basert på "gammel" teknologi, er det fortsatt muligheter at de klarer å presse noen få ekstra prosent ytelse ut av det.

 

Sto forøvrig ovenfor samme valget selv, jeg valgte et 9800GTX. Har ikke fått testet det enda, kortet ligger dessverre på postterminalen enda ...

Lenke til kommentar
Noe som kan være verdt å tenke på - 9800GTX er et helt nytt kort, så til tross for at det er basert på "gammel" teknologi, er det fortsatt muligheter at de klarer å presse noen få ekstra prosent ytelse ut av det.

 

Sto forøvrig ovenfor samme valget selv, jeg valgte et 9800GTX. Har ikke fått testet det enda, kortet ligger dessverre på postterminalen enda ...

 

 

takk svarene alle sammen :)

 

The Stig håper du kan skrive litt om din erfaring av kortet når du får det :) hadde vært kjempe bra. er ei stund til jeg skal bygge, må få solgt min bærbare først ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet kortet mitt litt, må si meg meget fornøyd så langt. Av obligatoriske benchmarker nevner jeg selvsagt Crysis, hvor alt på Very High (med XP-fix vel og merke), og 2x AA gikk meget smooth. Ellers har jeg testet diverse Source spill, med alt på full guffe og AA/AF - også meget fornøyd.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så er kortene ganske like, det er samme brikke som sitter på de.

 

forskjeller fra 8800GTS-512 til 9800GTX:

 

- 9800GTX har bedre kapasitet på kortet sitt powersupply, det vil i mange tilfeller føre til at det er lettere å klokke, men det varierer. Hvor godt kortene klokker varierer fra kort til kort.

 

- 9800GTX har 2 stk. SLI-kontakter og muliggjør derfor støtte for Trippel-SLI.

 

- 9800GTX støtter Hybrid SLI (Hybrid Power), brukes det sammen med ett hovedkort med GeForce 8x00 chipset eller nForce 7x0a så kan man bruke Hybrid Power for å spare strøm. Da deaktiveres GPU på grafikk kortet når du ikke spiller spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...