elgenmin Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 jeg bare lurer på hva som er best? jeg har valkt ut et av 8-serien og et av 9-serien begge kortene koster ca det samme, bare det ene er overklokket og det andre ikke så hva er best? hva burde jeg kjøpe? her er denPC -en jeg har tenkt å bygge Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hadde tatt 9800gtx uten tvil men da av samme produsent som HK altså evga Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hvorfor koster egentlig 8800GTS 512 like mye som 9800GTX? Begge har jo samme spesifikasjoner bortsett fra at 9800GTX er klokket høyere... Lenke til kommentar
Albatron Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Tror det er fordi 9800GTX er billigere å produsere, så istedenfor å sette høyere pris enn GTSen tar de den like mye for å trampe ned ATI sine kort. EDIT: Hadde samme valget, bestilte 2stk 8800 GTS først, og hadde de et par dager, men så kom 9800GTX ut til samme pris så da benyttet jeg angrefristen og skaffet meg dem istedet. Fikk dem idag, har ikke fått testet dem ennå pga CPU mangel. Endret 12. april 2008 av Albatron Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Noe som kan være verdt å tenke på - 9800GTX er et helt nytt kort, så til tross for at det er basert på "gammel" teknologi, er det fortsatt muligheter at de klarer å presse noen få ekstra prosent ytelse ut av det. Sto forøvrig ovenfor samme valget selv, jeg valgte et 9800GTX. Har ikke fått testet det enda, kortet ligger dessverre på postterminalen enda ... Lenke til kommentar
elgenmin Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Noe som kan være verdt å tenke på - 9800GTX er et helt nytt kort, så til tross for at det er basert på "gammel" teknologi, er det fortsatt muligheter at de klarer å presse noen få ekstra prosent ytelse ut av det. Sto forøvrig ovenfor samme valget selv, jeg valgte et 9800GTX. Har ikke fått testet det enda, kortet ligger dessverre på postterminalen enda ... takk svarene alle sammen The Stig håper du kan skrive litt om din erfaring av kortet når du får det hadde vært kjempe bra. er ei stund til jeg skal bygge, må få solgt min bærbare først Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Da har jeg fått testet kortet mitt litt, må si meg meget fornøyd så langt. Av obligatoriske benchmarker nevner jeg selvsagt Crysis, hvor alt på Very High (med XP-fix vel og merke), og 2x AA gikk meget smooth. Ellers har jeg testet diverse Source spill, med alt på full guffe og AA/AF - også meget fornøyd. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 I utgangspunktet så er kortene ganske like, det er samme brikke som sitter på de. forskjeller fra 8800GTS-512 til 9800GTX: - 9800GTX har bedre kapasitet på kortet sitt powersupply, det vil i mange tilfeller føre til at det er lettere å klokke, men det varierer. Hvor godt kortene klokker varierer fra kort til kort. - 9800GTX har 2 stk. SLI-kontakter og muliggjør derfor støtte for Trippel-SLI. - 9800GTX støtter Hybrid SLI (Hybrid Power), brukes det sammen med ett hovedkort med GeForce 8x00 chipset eller nForce 7x0a så kan man bruke Hybrid Power for å spare strøm. Da deaktiveres GPU på grafikk kortet når du ikke spiller spill. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Prisforskjellen er ca 1000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå