Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i Nakke som stråler mot Skulder

ZealD

Anbefalte innlegg

Heisann.

I dag var jeg på trening, som vanlig, og midt under treningen så fikk jeg plutselig noen merkelig smerter jeg ikke har kjent før. De ligger på høyre siden av nakken og når jeg vrir hodet til venstre kjenner jeg det helt ned i høyre skulder. Jeg klarer ikke bevege meg normalt og er veldig veldig redd for at noe har skjedd som kan ødelegge mine fremtidsplaner som Spesialjeger i FSK (Forsvarets Spesialkommando). Det kan sies at jeg for 2-3 uker siden begynte med intesiv trening der jeg trener utholden styrketrening 6 ganger i uken, jogger en del og går tur med tung sekk hver onsdag.

Kan legges til at forrige onsdag gikk jeg 2,5 timer med 20 kg i sekken, noe jeg ikke har vert bori før.

Kan også si at jeg lurer på om smertene kan ha noe med feilbelastning under trening?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har intens smerte når jeg vrir hodet, men kjenner også smerten hele tiden. Aner ikke hvordan jeg skal klare å sove :(

Smertene kommer framidten av nakken og ned mot skulderbladet. Kjenner ingenting utover i armene eller, men kjenner det over hele skulderen, men mest ca. midt i skulderen bak. Utrolig vondt.. Hvor lang tid vil en forstrekking ta? Jeg vil trene igjen!

Lenke til kommentar

Intensiv trening 6 dager i uka, uten noe spesielt treningsgrunnlag? Isåfall bør du kjøre et grunnprogram over noen uker, så du ikke drar på deg belastningsskader i knær, rygge/nakke. Forøvrig høres smertene ut som noe muskulært, som vil gå over av seg selv. Husk at det ALLER viktigste med trening, er å unngå skader. Kjør litt roligere en periode hvis du kjenner smerte.

Lenke til kommentar
Hva slags øvelse drev du med da dette skjedde?

Jeg trente bryst / triceps den dagen, men da jeg kjente smerten først var når jeg holdt på med den øvelsen der man trener triceps. Ligger på en flat benk med stang hevet over hodet og bøyer albueleddet og lar stangen forsiktig slippes ned mot ansiktet og så løfter man den opp igjen, uten å bevege albueregionen.

Intensiv trening 6 dager i uka, uten noe spesielt treningsgrunnlag? Isåfall bør du kjøre et grunnprogram over noen uker, så du ikke drar på deg belastningsskader i knær, rygge/nakke. Forøvrig høres smertene ut som noe muskulært, som vil gå over av seg selv. Husk at det ALLER viktigste med trening, er å unngå skader. Kjør litt roligere en periode hvis du kjenner smerte.

jeg har trent en del før, men denne itensivtrengeing før militæret skjedde nogenlunde spontant. Jeg har før drevet med svømming i 8 år og stryketrening ca. 3 dager i uken. Trent Kung Fu og en del andre sporter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...