Gå til innhold

Blåtann-mus til laptop

Anbefalte innlegg

Noen her som vet hvor jeg kan få tak i en ekstern blåtann-mus? Har innebyggetblåtann på laptoppen, og det hadde vært greit med en mus helt uten kabler, usb-dingser, eller noe annet slikt - men jeg har kun sett dette solgt i "kit" sammen med tastatur...

Det behøver ikke være verdens mest supre mus mtp. tusen millioner knapper og super-nøyaktighet, men en vanlig optisk mus i normal størrelse med scrollhjul (og som ikke "suspender" to sekunder etter at man sist dytta borti den...). Fordel at den funker bra med Linux, men det burde ikke være noe prob. - mus bruker vel en standard-protokoll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, her så det ut som om det var mye interessant! Noen her som har noen erfaring med blåtannmus & Linux? Og: kan blåtann ha mer enn en tilkopling samtidig? Kan jeg f.eks. bruke musa samtidig som jeg har kontakt med mobiltelefonen på blåtann?

Med det samme vi "er på det", ettersom det er mange datakyndige folk her - og ja jeg vet det er skikkelig OT for dette forumet, men det er mange folk her jeg vet har mye peiling: Noen som kan anbefale meg en OK kjøleløsning for denne CPU'en her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307537&view=detailed

Kjøpte den for snart to år siden, men den medfølgende vifta bråker som en støvsuger under litt load. Noen som vet om noe mer stillegående? Har ikke klokka den, og har heller ingen planer om det. Pris har en del å si (er ikke interessert i en vifte til 500 for å si det sånn), men jeg har (så vidt jeg husker) en del plass i kabinettet mitt:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308887&view=detailed

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så skal Bluetooth støtte opp til syv (aktive) enheter, og prioriteringen for kommunikasjon mellom "master"/"slave" gjøres "round robin". Gjetter på råtten ytelse etter hvert som størrelsen på nettverket øker, men å bruke blåtann-mus og -mobil fungerer sikkert greit.

Siden BT-enheter deles inn i klasser og grupper etter hvilke egenskaper og funksjoner de tilbyr, så ville jeg tatt det som den største selvfølge at alle ekte BT-enheter fungerer like godt på alle operativsystemer som har et BT-stack.

Den eneste erfaringen jeg har med linux og blåtann, er filoverføring mellom PC og mobiltelefon. Det fungerte slik man kunne/kan forvente.

Kan i samme slengen nevne at jeg satte opp en iMac, bluetooth-mus og -tastatur med Windows Vista (Bootcamp). Det fungerer bare så som så siden Apple har klart det mesterverket å få tastaturet til å låse seg i ett minutt hver gang man trykker "caps lock". Siden jeg er så påvirket av Steve Jobs sitt "Reality Distortion Field" så antar jeg at dette egentlig gir bedre brukervennlighet.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...