monzilla Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei folkens. Har et kjipt problem her. Satt og holdt på med lett surfing på maskinen min. Fant ut at jeg skulle mounte et image i daemontools, og da frøs "min datamaskin". Bruker forøvrig windows vista. Skulle restarte maskinen, men den kommer ikke lengre enn rett etter der det står at windows laster. Der er skjermen bare helt svart. Kjører jeg den i sikkerhetsmodus stopper den ved "crcdisk.sys". Det står brae "vent litt" og slik blir den stående. What to do? Er veldig usikker på hvilke info dere vil ha for å hjelpe meg Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du må prøve enten (via F8) last known god configuration, eller starte opp med Vista DVDplate, velg repair my computer og videre System Restore. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Kjørte en repair, men det funket ikke. La det inn på nytt, ser ut som det fungerer greit nå. Men når jeg booter får jeg valget om Windows Vista og Windows Vista (gjenopprettet). Hvordan sletter jeg sistnevnte? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hmm, du innstallerte altså vista på nytt? Den gamle Vistainnstallasjonen ligger tydeligvis igen. Du får prøve å innstallere vista på nytt, men velge å bruke hele harddisken til innstallasjonen i stedet for kun en egen del/partisjon. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Hm jeg var gjerne litt upresis i mitt forrige innlegg. Før jeg installerte på nytt kjørte jeg en recovery-greie med vista-dvden. Etter bios-screenen kommer det da opp alternativ om jeg ønsker å boote Windows Vista eller Windows Vista (gjenopprettet). Siden gjenopprettingen ikke fungerte satt jeg i vista-dvden en gang til, og installerte vista på nytt. Er usikker på hva installasjonen gjorde, men alt jeg hadde på det gamle vistaet ligger i en egen mappe som heter windows.old. Alle drivere, programmer osv måtte legges inn på nytt. Om jeg forstår sistemann rett, bør jeg formatere partisjonen og installere på nytt? Takk for svar forøvrig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå