Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har et kjipt problem her. Satt og holdt på med lett surfing på maskinen min. Fant ut at jeg skulle mounte et image i daemontools, og da frøs "min datamaskin". Bruker forøvrig windows vista. Skulle restarte maskinen, men den kommer ikke lengre enn rett etter der det står at windows laster. Der er skjermen bare helt svart.

Kjører jeg den i sikkerhetsmodus stopper den ved "crcdisk.sys". Det står brae "vent litt" og slik blir den stående.

What to do? Er veldig usikker på hvilke info dere vil ha for å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm jeg var gjerne litt upresis i mitt forrige innlegg.

Før jeg installerte på nytt kjørte jeg en recovery-greie med vista-dvden. Etter bios-screenen kommer det da opp alternativ om jeg ønsker å boote Windows Vista eller Windows Vista (gjenopprettet). Siden gjenopprettingen ikke fungerte satt jeg i vista-dvden en gang til, og installerte vista på nytt. Er usikker på hva installasjonen gjorde, men alt jeg hadde på det gamle vistaet ligger i en egen mappe som heter windows.old. Alle drivere, programmer osv måtte legges inn på nytt.

Om jeg forstår sistemann rett, bør jeg formatere partisjonen og installere på nytt?

Takk for svar forøvrig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...