Slabbedasken Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Er det store forskjeller på de forskjelligep rodusentene på skjermkrot? Satt å så tilbudet PCutstyr.no har ut denne uken med EVGA 9800GTX for 2285 Men så hadde de også XFX 9800GTX til litt over 2500 spenn, men denne var fabrikk klokket til 740Mhz kontra 675 som er på EVGA sitt. Vil dette ha litt forskjell for meg? Jeg er ingen klokker så for min del ser jeg på det som om jeg betaler litt over 600 kr ekstra og får totalt 2 x 65 (130) mhz kjappere grafikk kort Er det flere som er enig om det blir litt bedre oppsett og at det er verdt det for min del som ikke er noen overklokker? Takker for alle svar slabbedasken Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 klokker man selv mister man garantien på produktet, samt at du ikke har garanti for at det vil virke heller... msi har jo et klokket kort som i snitt yter 10% bedre en de som ikke er det... det eneste de forskjellige produsentene har likt på sine grafikkort er som regel grafikk gpuen selv... produsenten velger selv design, minneprodusent, kjøleløsning og koblinger og kretskort selv Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Så for min del er det penger "well spent" for å kjøre 2 XFX ferdig klokkede kort alså? Fant nettopp Black Edition XFX 9800GTX 760Mhz til 2750 hos komplett.no Frister veldig, men blir fort dyrt med enda 500 kr for de siste 40 mhz :-P spørs om det er verdt det, men får se nettopp kommet så prisen synker kankje litt ;-) Endret 12. april 2008 av Slabbedasken Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 klokker man selv mister man garantien på produktet, samt at du ikke har garanti for at det vil virke heller... msi har jo et klokket kort som i snitt yter 10% bedre en de som ikke er det... det eneste de forskjellige produsentene har likt på sine grafikkort er som regel grafikk gpuen selv... produsenten velger selv design, minneprodusent, kjøleløsning og koblinger og kretskort selv Garantien ryker? Neppe... Det er umulig å påvise at kortet har vært klokket om du ikke flasher BIOS'en på det. Ikke engang om du slakter kortet og demonterer hele chippen i håp om å se om det var klokkingen som tok livet av det har du en sjans. Er en gråsone så du kan lett klokke selv og beholde garantien, sjansene for at du ødelegger kortet med vanlig klokking er svært små, du vil nok krasje før den tid eller få ødelagt grafikk (Artifacts) før du når det punktet. Om du derimot volt modder det... Jada du, da snakker vi om noe HELT annet. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 evga har jo en ssc versjon som kjører på 770mhz/1944/2300 på gtx som er enda raskere, billigste sted som jeg finner er prisen på 2701 Nkr. og det vil da si at det er klokket høyere men koster litt mindre. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Så denne i prisguiden, men var bare oppgitt standard specs på 9800 kortet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå