Gå til innhold

Skal ta ut CD/DVD-ROMen!

Anbefalte innlegg

Hei hei!

DVD-ROMen min er "gåen" og skal nå sende den inn for å få reparert/erstattet den. Vil ikke sende inn hele maskinen, så prøver å ta ut bare DVD-en, men vil ikke dra i den for mye, så lurer da på hvordan man "demonterer" en DVD-ROM?!

Fant en skrue det sto "CD" på, så regnet med at denne måtte skrus ut.. men uansett hva jeg gjør med den, forblir den i ett med maskinen. Kanskje alt for forsiktig, vil jo nødig ødelegge noe! Er det noe enkelt jeg har oversett, som gjør prosessen en smule enklere?

På forhånd takk!

Edit: Glemte å nevne det er snakk om på en laptop!!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er en vanlig stasjonær data da..

1. skru ut skruene som holder dekslene på siden av dataen.

2. ta av dekslene

3. napp ut ledningene som går inn bak cdromen (hold en hånd på metallet på kabinettet så du er jordet)

4. skru ut skruene som går inn i siden på cdromen

5. dra ut cdromen enten forover eller bakover.

Lenke til kommentar
Regner med at det er en vanlig stasjonær data da..

1. skru ut skruene som holder dekslene på siden av dataen.

2. ta av dekslene

3. napp ut ledningene som går inn bak cdromen (hold en hånd på metallet på kabinettet så du er jordet)

4. skru ut skruene som går inn i siden på cdromen

5. dra ut cdromen enten forover eller bakover.

Sorry.. herregud, glemte helt å si det var en bærbar det var snakk om :dontgetit:

Får dette så absolutt til på en stasjonær, men aldri vært borti dette på en bærbar!

Beklager at det ble et "forvirrende" innlegg! :no:

Lenke til kommentar

Ringer kundeservice igjen på mandag og spør hvordan jeg skal gjøre det. Sist jeg pratet med dem, sa de det var enkelt og at jeg skulle være dum om jeg ikke klarte det :wow:

så jeg er vel dum da :shrug:

Maskinen er forøvrig en Multicom S96 S.. lurer bare på om noen kan forklare meg litt nærmere hva jeg skal "se etter", det skal være lett, visstnok..

Endret av beverpower
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ta noen bilder av undersiden av laptopen og legg ut her så kan vi kanskje hjelpe deg. fikk lissom ikke sett undersiden på multicom sine sider

Lenke til kommentar

Bruker som regel å være ganske lett ja, er det en skrue det står cd på så er det nok den, det du kan gjøre er å åpne dekslene på undersiden å se om det er noen spaker det, tok akkurat ut Dvd rommen på en Dell, der var det en skrue som holdt den pluss det var en spake under luken til minnebrikkene.

Lenke til kommentar

De fleste produsentene har utmerkete supportsider hvor du selv kan finne dokumentasjonen du trenger (manualer, servicemanualer o.l.) og de har gjerne egne "verkøty" for å detektere hvilken modell/type du har så du ikke trenger å vite det en gang. Ellers så hadde det vært mye enklere å svare hvis du hadde oppgitt nøyaktig merke og modell/type.

Et godt råd: RTFM! (Slå det opp på Google hvis du ikke vet hva det betyr.)

Lenke til kommentar
De fleste produsentene har utmerkete supportsider hvor du selv kan finne dokumentasjonen du trenger (manualer, servicemanualer o.l.) og de har gjerne egne "verkøty" for å detektere hvilken modell/type du har så du ikke trenger å vite det en gang. Ellers så hadde det vært mye enklere å svare hvis du hadde oppgitt nøyaktig merke og modell/type.

Et godt råd: RTFM! (Slå det opp på Google hvis du ikke vet hva det betyr.)

Er vel ikke så godt å finne servicemanualer til Multicom sine bærbare, han skrev forøvrig lenger opp i tråden at det dreidde seg om en "Multicom S96S"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg tror nok det at det er best å bare sende den inn til multicom. du kan risikere å miste garantien hvis du tar av hele dekslet

Lenke til kommentar
var de som ba meg sende inn bare DVD-en :dontgetit:

skal ringe de igjen i morra, så får vi se..

Utifra bildene er det bare å skru ut den skruen hvor det står Cd, det jeg ville gjort var å tatt ut den skruen, starte PC-en og løse ut cd/dvd skuffen for å prøve å dra litt i den.

Lenke til kommentar

Prøver å gjøre det, men er så redd for å dra for hardt.. virker også som det er mer som må skrus ut eller gjøres FØR jeg drar den ut, skjønner du.. Skruen det står CD på er skrudd ut, men det virker ikke som det er bare å dra!

Som sagt tidligere, vil ikke ødelegge noe!

Lenke til kommentar
Prøver å gjøre det, men er så redd for å dra for hardt.. virker også som det er mer som må skrus ut eller gjøres FØR jeg drar den ut, skjønner du.. Skruen det står CD på er skrudd ut, men det virker ikke som det er bare å dra!

Som sagt tidligere, vil ikke ødelegge noe!

Ser ut som det kan være flere skruer som holder igjen drevet der, prøv å skru ut de 2 andre skruene ved den gule klistrelappen og den hvite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...