Gå til innhold

hvor mange grader ligger en Q6600 i et antec 900 kabinett?


Refi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min Q6600 (oc´ed til 3.8ghz) går på ca 45 grader under max load med Prime95 Small FFT - riktignok med custom vannkjøling..... ;-)

 

Zalman 9500 duger ikke til mye overklokking med Q6600 hvis du vil ha en forsvarlig temperatur, ikke 9700 heller - Thermalright Ultra 120 Extreme er tingen hvis du skal ha en luftkjøler som duger.

Lenke til kommentar
Min Q6600 (oc´ed til 3.8ghz) går på ca 45 grader under max load med Prime95 Small FFT - riktignok med custom vannkjøling..... ;-)

 

Zalman 9500 duger ikke til mye overklokking med Q6600 hvis du vil ha en forsvarlig temperatur, ikke 9700 heller - Thermalright Ultra 120 Extreme er tingen hvis du skal ha en luftkjøler som duger.

Ja, men jeg tror ikke den passer i Antec 900.

Fordi den er veldig stor.

Lenke til kommentar

Den passer helt fint, hadde det før jeg satte inn vannkjølinga, cluet er at du må snu den 90 grader så den blåser ut mot 200mm vifta i toppen - null problem - uansett er det ikke noe problem å finne kjølere som er mye bedre enn Zalman nå om dagen, Zalman sine kjølere begynner å dra på åra - i tillegg er de grovt overpriset, de selger kun på navnet om dagen.

Lenke til kommentar
Min Q6600 (oc´ed til 3.8ghz) går på ca 45 grader under max load med Prime95 Small FFT - riktignok med custom vannkjøling..... ;-)

 

Zalman 9500 duger ikke til mye overklokking med Q6600 hvis du vil ha en forsvarlig temperatur, ikke 9700 heller - Thermalright Ultra 120 Extreme er tingen hvis du skal ha en luftkjøler som duger.

 

 

HEhe,

 

Er det core temp, + på litt folkens, regn med 3 ghz = 80 C med stock kjøler, tviler ikke på vann tempen din uansett ;) foooor å være på trygge sia, add noen grader.

 

Husk intel stock idler IKKE @ 23 C, som jeg har sett i bios på ett til 2 asus hk's, bios update så forandra detta seg til 37, mye rare rykter om q6600 og intels atm, selv har jeg holdt meg mye til amd har 9850 black edition selv, men jeg må si intel har god ytelse.

 

Uansett, 3.4 ghz som noen skryter på seg med stock er ikke forsvarelig, og går ikke med stock. 3.6 er vell max man skal kunne oppnå med luft med en støy som man ikke dør av.

 

ossen temp det er i kabinettet, ja hør på morten, cpu, ossen vifter, luft strømmer alt har noe å si. gi deg ett tips, kjøpt deg noe til å fylle opp tom plass, tett igjenn mest mulig styr lufta selv, og voila lav temp(ser ikke pent ut)

 

anywayz, kommer ann på plassering av cpu, cpu temp måler, og vil helst ikke si: sammlignbart)

 

Noen cpu'r har litt fucka IHS(vært borti mange selv P4 1.8 ghz 2.4 ghz 2.8 ghz 3 ghz Amd x2 5600.

 

siden en del har fucka ihs sier det bare, ossen de monterer dissa fører ikke til likt resultat hver gang.

 

En cpu er alltid forskjellig fra en annen som kan være produsert noen minutter senere, derfor ser du ikke vanlig folk i gata med WR, og heller fugger hipro5 med wr's i ditt og datt pga de har kontakter og folk som skaffer dem de beste chippene.

 

THere ya go, ikke sammlignbart.

 

 

anywayz stock funker til 3 ghz på 65 watts serien til intel!.

(e6420) eller ka den heter.

 

Uansett noctua kjølerne er gode og stille!

 

Noctua review

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
HEhe,

 

Er det core temp, + på litt folkens, regn med 3 ghz = 80 C med stock kjøler, tviler ikke på vann tempen din uansett ;) foooor å være på trygge sia, add noen grader.

 

Både realtemp, core temp og Everest 4.50 viser samme temp, så jeg stoler nok på den på mitt hovedkort/cpu ;-)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Min Q6600 (oc´ed til 3.8ghz) går på ca 45 grader under max load med Prime95 Small FFT - riktignok med custom vannkjøling..... ;-)

 

Zalman 9500 duger ikke til mye overklokking med Q6600 hvis du vil ha en forsvarlig temperatur, ikke 9700 heller - Thermalright Ultra 120 Extreme er tingen hvis du skal ha en luftkjøler som duger.

 

 

HEhe,

 

Er det core temp, + på litt folkens, regn med 3 ghz = 80 C med stock kjøler, tviler ikke på vann tempen din uansett ;) foooor å være på trygge sia, add noen grader.

 

Husk intel stock idler IKKE @ 23 C, som jeg har sett i bios på ett til 2 asus hk's, bios update så forandra detta seg til 37, mye rare rykter om q6600 og intels atm, selv har jeg holdt meg mye til amd har 9850 black edition selv, men jeg må si intel har god ytelse.

 

Uansett, 3.4 ghz som noen skryter på seg med stock er ikke forsvarelig, og går ikke med stock. 3.6 er vell max man skal kunne oppnå med luft med en støy som man ikke dør av.

 

ossen temp det er i kabinettet, ja hør på morten, cpu, ossen vifter, luft strømmer alt har noe å si. gi deg ett tips, kjøpt deg noe til å fylle opp tom plass, tett igjenn mest mulig styr lufta selv, og voila lav temp(ser ikke pent ut)

 

anywayz, kommer ann på plassering av cpu, cpu temp måler, og vil helst ikke si: sammlignbart)

 

Noen cpu'r har litt fucka IHS(vært borti mange selv P4 1.8 ghz 2.4 ghz 2.8 ghz 3 ghz Amd x2 5600.

 

siden en del har fucka ihs sier det bare, ossen de monterer dissa fører ikke til likt resultat hver gang.

 

En cpu er alltid forskjellig fra en annen som kan være produsert noen minutter senere, derfor ser du ikke vanlig folk i gata med WR, og heller fugger hipro5 med wr's i ditt og datt pga de har kontakter og folk som skaffer dem de beste chippene.

 

THere ya go, ikke sammlignbart.

 

 

anywayz stock funker til 3 ghz på 65 watts serien til intel!.

(e6420) eller ka den heter.

 

Uansett noctua kjølerne er gode og stille!

 

Noctua review

Tror du virkelig at du ikke kan få over 3,6ghz med luft??

Det går så fint, Lobfredd (en kamerat av meg) har en p4 540 og han kjører på 3,94ghz

men da er det jo ganske varm.

 

Den passer helt fint, hadde det før jeg satte inn vannkjølinga, cluet er at du må snu den 90 grader så den blåser ut mot 200mm vifta i toppen - null problem - uansett er det ikke noe problem å finne kjølere som er mye bedre enn Zalman nå om dagen, Zalman sine kjølere begynner å dra på åra - i tillegg er de grovt overpriset, de selger kun på navnet om dagen.

Tror nok at det er den kjøleren jeg går får.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at du ikke kan få over 3,6ghz med luft??

Det går så fint, Lobfredd (en kamerat av meg) har en p4 540 og han kjører på 3,94ghz

men da er det jo ganske varm.

 

 

En P4 er IKKE en Core Quad - det er overhodet ikke sammenlignbart, selvfølgelig er det enkelte som klokker høyere - men det er ikke vanlig.

 

Det blir som å si at Phenom 9850 klokker til 3.5ghz fordi en hypernerd på xtremesystems har klart å klokke en til det - sannheten er at de aller aller fleste stopper på mellom 2.7-2.9ghz.

Lenke til kommentar
Å diskutere overklokking av P4 nå er for relativt spesielt interesserte - ikke veldig relevant. :thumbup:

 

 

IKKE SAMMENLIGN P4 MED NOE ANNET

 

P4 VAR STØRSTE FIASKOEN I VERDEN!

 

P4 BRUKER NETBURST TECH( INTEL SIN METODE FOR Å VINNE MHZ RUN, MENS AMD DREIT I DET)

 

 

Uansett q6600 = 95 watts, overclock den så går det fort oppover, intel stock er ikke alt for bra, pure alu eller noe ?

 

Amd's stock vifte er drit bra ( 125 watten) men ja, min vann drar stock @ 24-25 grader idle 28 load :p

 

quadcore mener jeg(er det noe annerledes ?) 2x e6400 i en box som har 95 watt istede for 65 for eksempel ?.

 

de er ikke så forskjellige, intel sine quads = 2 quadcores under IHS.

Lenke til kommentar

Jeg har klokket noen P4´er i mitt liv..... Den første overklokkinga jeg gjorde var å klokke en IBM AT 286 8mhz (eller var det 10?) til 12 eller 16mhz, husker ikke - det var på midten av 80 tallet, da måtte man lodde inn ny oscillator ;-) Siden har jeg stort sett overklokket det meste :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har klokket noen P4´er i mitt liv..... Den første overklokkinga jeg gjorde var å klokke en IBM AT 286 8mhz (eller var det 10?) til 12 eller 16mhz, husker ikke - det var på midten av 80 tallet, da måtte man lodde inn ny oscillator ;-) Siden har jeg stort sett overklokket det meste :thumbup:

hehe, den overklokkings erfaringen din er altså noen år gammel :D hehe. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...