Gå til innhold

Ekstern skjerm til bærbar

akle

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer og kjøpe en ekstern skjerm til min bærbar

PC-en er en HP Compaq 6715b (pc fra videregående i nord-trøndelag)

med max pixler 1280x800

Har lyst på en 22-24 tommer

Men slike skjermer har ofte 1680 x 1050 pixler

lurer på hvordan dette blir?

vil det bil dårlig oppløsning på den ekstrne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den eksterne skjermen har en annen "native" oppløsning enn laptopen din (noe den mest sannsynlig vil ha hvis du kjøper noe i den størrelsen) vil dette gå helt fint om du bruker dual view-funksjon, dvs. utvidet skrivebord med oppløsning uavhengig av skjerm.

Hvis du bruker vanlig utvidet skrivebord vil den eksterne skjermen få den samme oppløsningen som laptopen og bildet vil nok ikke bli så bra.

Hilsen

Trond

Lenke til kommentar
vil dette gå helt fint om du bruker dual view-funksjon, dvs. utvidet skrivebord med oppløsning uavhengig av skjerm.

Hei og takk for hjelpen

Har CATALYST Control Center på PC-en

Det virker ikke som dette programmet støtter en dual view-funksjon.

Noen som vet av et program som gjør, eller hvordan jeg kan få det til med CATALYST Control Center?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er litt i samme båt, egentlig. Har en 2,5 år gammel laptop med 1440x900 oppløsning. Når jeg har over ~ 50 FPS i spill funker det helt fint, men når jeg kommer ned i 20-30 merker jeg at bildet "deler seg" og blir flimrete. (er det dette som kalles tearing??) Iallfall -- jeg lurer på om dette er pga skjermen på den bærbare eller om det er hardwaren i laptopen som rett og slett ikke henger med? Jeg klarer fint å leve med 20-30 FPS, men det er den hersens flimringen som plager meg. Vil det hjelpe å koble på en ekstern skjerm?

Hvis den eksterne skjermen har en annen "native" oppløsning enn laptopen din (noe den mest sannsynlig vil ha hvis du kjøper noe i den størrelsen) vil dette gå helt fint om du bruker dual view-funksjon, dvs. utvidet skrivebord med oppløsning uavhengig av skjerm.

Hvis du bruker vanlig utvidet skrivebord vil den eksterne skjermen få den samme oppløsningen som laptopen og bildet vil nok ikke bli så bra.

Hilsen

Trond

Hm.. jeg ser for meg at laptopen vil slite med å kjøre to skjermer på en gang når jeg spiller..? (selv om jeg kun har spillet oppe på den eksterne skjermen) Finnes det ingen måte å simpelthen disable laptopskjermen og bruke kun ekstern skjerm, samtidig som man klarer å utnytte den eksterne skjermens fulle oppløsning? :hmm:

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...