hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Tror ikke vann og gass går for det samme, men en kondenser på ebay er kanskje billig? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Er nok billigere der, men enorme i størelser så frakten blir nok der etter, men kan nok ta en titt ... Han her selger iværtfall en del kondensere LINK Tenkte også litt på å kjøre noen passive kondensere i serie, sånne som er bak kjøleskap Endret 16. april 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Sånn ser en kondenser for fase ut, du linket til biler. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Vet, men eneste forskjellen er vel at de for biler er flater og bredere ? Så lenge man har plass skal det vel gå ? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Tror trykk, antall finner og passeringer har mest å si. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 De fleste bilradiatorer er plenumsradiatorer, og ikke in-line eller hva det heter, og jeg tviler på at de tåler trykket, husk gassen skal gå i flytende form gjennom radiatoren og da er det greit med trykk. Ville kjøpt en condenser for å være sikker Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 vært på skatte jakt idag, var først innom søåpledybga å spurte, emn de hadde ikke lov å gi fra seg hvitevarer eller noe sånt, så jeg dro til expert og kjørte bak bygningen å så det stod 1 kjøleskap og 1 combi skap der Gikk inn å spurte og det var greit at jeg tok det med (en mans søppel er en annen mans lykke ) Den ene stå det 1hp () på, men den gikk vist på R12, den andre vet jeg ikke hp på, men den går på R600a, hvilken av dem burdte jeg bruke og er det mulig å fylle på R22 eller en annen ordenlig kald gass på noen av dem ? Driver også å demonterer dem nå, om jeg må kappe et av kobberrøra, vil det da sprute ut gass og olje, eller vil det gå bra ? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tror du kan bruke hvilken gass du vil, mer eller mindre. Men, les om helseskadene for de gassene du kommer til å slippe ut, noe som er ulovlig for en del gasser, så du vet hva du gjør. Og ja, rørene er under trykk, så gass og kanskje olje vil komme ut. Det plaier å være en ventil ett eller annet sted, prøv å åpne de forsiktig, med hansker og briller på. Gassen blir kald da den slipper ut. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 hohoooo Da skal jeg fylle den med R740 (nei skal ikke det blir for høyt trykk tipper jeg ) Men på den ene er det en sånn ventil, men på dne adre er det bare et rør som er klemt igjen og sveisa igjen litt lenger ut på røret Det er den 1Hp med R12 Men er det ikke sånn at de bruker forskjellig olje å sånt ? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du må nok finne riktig olje for kompressoren, og en gass som passer med godkjent trykk og effekt. 1hp komp er bra da, les på nettet hvilke gasser den passer med? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 bare lurer på hvordan jeg skal få tømt den da ikke er none ventiler ... Når jeg så nermere etter så var det 1ph ikke 1hp så den er nok ikke så god alikevell da Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hehe synd med 1ph, du får klippe av kapillærrøret (eller hvordan det nå enn staves) med en tang. Men pass deg, hansker og briller. Og gjør det ute. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Er kapillarrøret det tyneste rører av dem alle ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå