The Ghost Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Tenkte å lage en liten mini waterchiller med et 550W TEC og en custom tank hvor det også går ann å putte tørris oppi så vanntemp kryper ned mot 60-70 minus grader Lurer da på hvor konsentrert frostvæske blaningen må være og om dette er god nok isolasjons område ? Grunnen til så stort område på hovedkortet er fordi jeg skal vannkjøle NB også. 1. Bruke gjennomsiktig neglelakk om det ikke blir for synelig. 2. Masse vaselin. 3. Div isolasjonmatriale. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Joda, du kaller en 550W TEC chiller for "mini", greit Men, har ikke du vannkjølt SB også? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 På SB skal jeg bruke denne: Den blir ganske liten og kompakt iforhold til en diger waterchiller Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du har et poeng ja Jeg ville vel isolert fra første PCi-ex sloten til toppen på kortet. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Interessant! Skal følge med på dette! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Blir ikke mye å følge med på Siden Qmax er på "lave" 320W så lir den alt for svak og har ikke råd til å bruke 24Kwh ekstra i døgn, det blir 3500,- i året med en strømpris på 40øre Kwh. Skal istedenfor prøve å lage en waterchiller. Skal på kompressor jakt på torsdag Wish me good luck Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Er det du som betala straumregninga? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Nei, men da må jeg kjøpe flere elementer og flere 1000W 15v PSU'r og det er ikke billig, skal etterhvert flytte for meg selv og Om den akkurat blir krafitg nok og så kan jeg ikke oppgradere utenom å skaffe ny kjøling heller Det å tenke litt foran nesa kan ofte lønne seg Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Skal du bygge en waterchiller med kompressor osv. En fasekjøler for vann? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Ja istedenfor å ha evaptoren på selve CPU så lager jeg den litt annerledes og putter den oppi en vanntank som jeg isolerer Da får jeg extremkjøling på alle komponentene jeg har på vann Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har du laget en fasekjøler før? Har tenkt litt på å modifisere min egen, men man trenger så mye dyrt utstyr. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Har ikke det. Kompressor finner man på el-retur/dynga Det meste ande på en fase kan man lage selv Hva er det du trenger som er så dyrt ? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Gass, vakumpumpe, rør, kondenser. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 om du får en buttikk til å fylle for deg blir det ikkeså dyrt for da kan du glemme vakum pumpa evnt, kan du lage en av to mindre kompressorer .... kondenser får du lagt selv ut av kobberrør og det får du kjøpt billig på biltema Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ville nok satset på en kondenser med finner. Og fylle i butikk er greit, men de tuner den nok ikke for riktig last. Det kan man jo evt prøve på selv senere. Men jeg er veldig fristet til å prøve å skifte kondenser på min. Regner med du kommer med en byggetråd snart. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hvis det blir noe av så, noe jeg seff håper på Som kondenser burdte det vel gå ann å bruke en eller to heatercores ? Eller blir de flate rørene de har for tynne ? Litt om tema her Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Kondenser: "What you really want is something that uses a moderate width tubing with a lot of fins. You're going to probably want about 20' of condenser - the larger your condenser and the more Freon you have, the larger heat load it can handle" Trenger nok mer enn noen rør :- ) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Vel nå tenker jeg på 2 doble heatercores med 4stk 120mm vifter .... Burdte vel gå det ? Er ikke så dyre da du får dem for 350,- inkl. frakt og custom painting Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hva er de trykkgodkjent for, og en kondenser har mange flere passeringer enn de fleste radiatorer. Men jeg er ikke noen ekspert på området, har du bilder? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 bilde av en heatercore ? En heatercore har 2 passeringer eller fire om du har 2 stk, men den har mye bredere passering om du skjønner .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå