Gå til innhold

Hjemme mekka waterchiller med 550W TEC. Er dette god nok isolasjon ?

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en liten mini waterchiller med et 550W TEC og en custom tank hvor det også går ann å putte tørris oppi så vanntemp kryper ned mot 60-70 minus grader ;)

Lurer da på hvor konsentrert frostvæske blaningen må være og om dette er god nok isolasjons område ?

Grunnen til så stort område på hovedkortet er fordi jeg skal vannkjøle NB også.

post-89620-1208019291_thumb.jpgpost-89620-1208019247_thumb.jpg

1. Bruke gjennomsiktig neglelakk om det ikke blir for synelig.

2. Masse vaselin.

3. Div isolasjonmatriale.

Videoannonse
Annonse

Blir ikke mye å følge med på :(

Siden Qmax er på "lave" 320W så lir den alt for svak og har ikke råd til å bruke 24Kwh ekstra i døgn, det blir 3500,- i året med en strømpris på 40øre Kwh.

Skal istedenfor prøve å lage en waterchiller. Skal på kompressor jakt på torsdag :p

Wish me good luck

Nei, men da må jeg kjøpe flere elementer og flere 1000W 15v PSU'r og det er ikke billig, skal etterhvert flytte for meg selv og :p

Om den akkurat blir krafitg nok og så kan jeg ikke oppgradere utenom å skaffe ny kjøling heller :p

Det å tenke litt foran nesa kan ofte lønne seg :D

Ville nok satset på en kondenser med finner. Og fylle i butikk er greit, men de tuner den nok ikke for riktig last. Det kan man jo evt prøve på selv senere.

Men jeg er veldig fristet til å prøve å skifte kondenser på min.

Regner med du kommer med en byggetråd snart.

Kondenser:

"What you really want is something that uses a moderate width tubing with a lot of fins. You're going to probably want about 20' of condenser - the larger your condenser and the more Freon you have, the larger heat load it can handle"

Trenger nok mer enn noen rør :- )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...