LarsLarsLars Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg lurer på hvordan jeg får lyd fra min pc (Dinside Februar 08 pc fra muliticom) til min tv (37" lcd tv fra Daewoo). Jeg har klart å fått bildet over på tv skjermen. Men foreløpig ingen lyd. Kun fra pc-høytalerne. Bak i PC-en til TV'en bruker jeg en Jack/Jack kabel. Jeg har også prøvd en vanlig audio kabel (2 phono/1 jack). Bruker jeg feil utstyr? eller må jeg aktivere det fra PC-en på et vis? slik at lyden kommer til tv'en også. Jeg måtte justere innstillingene litt på PC-en for å få bildet til TV'en. Er det noe slik jeg må gjøre for lyden også da? evt. hva? innstallere et program? Takker på forhånd mvh Lars Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hvis du kobler den jack til RCA kabelen fra PCens lydUTGANG til TVens lydINNGANG, så skal du ha lyd .. Sjekk at du har koblet på lydinngang på TVen, og ikke på lydutgang. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Nå har jeg dobbeltsjekka alt her. Og jeg får ikke lyd Må jo være at datamaskinen ikke sender signal til tv'n? eller sier ifra til tv'n at den skal ha lyd? Ser for meg at det må være en liten bagatell sak jeg må slå på ifra PC-en? mvh Lars Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Får du lyd ut av den samme utgangen hvis du kobler til noe annet enn TVen? For eksempel et headset. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jepp. Koblet til et headsett fra ipod nå. Fikk lyd utav den. mvh Lars Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Du får altså ut lyd til headsettet når du spiller av det du skal spille av på TVen? I så fall ligger feilen i TVen et sted. Jeg gjentar det for sikkerhets skyld: Du må koble på en lydinngang på TVen, IKKE en lydutgang. Ellers ville jeg prøvd å se om du fant noen instillingsmuligheter i menyen til TVen, og kanskje lest litt i instruksjonsboken. EDIT: jeg prøvde selv nå, og det ser ut til at min TV må ha signalene før den skrus på, så prøv å koble til og skru TVen av og på ... Endret 13. april 2008 av Bluum Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg prøvde å sette i alle ledningene og slå av tv'en helt nå. Men det funka ikke det heller rart.. virker nesten som jeg må kjøpe et hjemmekino anlegg for å få det til å funke Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Får du lyd dersom du kobler headsett til den samme jack kontakten på PCen? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 For tredje gang: Er du helt helt sikker på at du har koplet til en lydinngang på tven ? Finnes det scart inngang(er) på tven ? I så fall kan du kople en s-vido kabel fra skjermkortet, og en lydkabel fra lydkortet til en Scart - s-video/lyd adapter. @ covah: Se 3 poster opp Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 En sånn kontakt kjøpte jeg hos Biltema for 12 kroner tror jeg, bare så det er nevnt Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg får dra og kjøpe det imorgen da. For å prøve det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Svideo på en LCD tv? Svideo kan ikke overføre HD signaler, så det vil jeg absolutt ikke anbefale. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg vil jo ha hd kvalitet. Ellers blir jo en del av poenget borte med å "oppgradere" tv underholdningen ved å koble til PC-en Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Foreslår at du leser manualen til TVen en gang til. Husk at TVen kan ha flere lydinnganger. Ofte må man bruke en spesiell lydinngang for å få lyd når man bruker DVI/VGA inngangen. På min TV har jeg feks. en vanlig jack inngang jeg må bruke. Kobler jeg lyden til RCA inngangene får jeg ikke lyd (disse virker bare når jeg kobler til bilde via s-video/komponent/kompositt). Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 TVer pleier og ha en del lydinnganger som kun fungerer med passende videoinnganger. Sjekk at du bruker den riktige lydinngangen. Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Jeg har prøvd å puttet ledningene i alle hullene som finnes bak tv'en bare for å prøve. Men ingen av de gir lyd. Har selvfølgelig ikke manualen til tv'en her Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Viste seg at jeg selvfølgelig ikke hadde en lyd INNGANG på tv'en. Trodde ikke det var mulig for en dyr tv kjøpt sommeren 2007. Men men. Har hjemmekinoanlegg og lyd nå. Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Og vi som spesifikt ba deg dobbeltsjekke at du koblet til en INNGANG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå