Gå til innhold

Dynavoice Magic F6

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg nye høytalere og jeg kom over disse. er det no å gå for? Har lest at de skal være bra. Men de er jo latterlig billige? Noen som har erfaring? Hvilken forsterker fungerer til disse?

http://www.surround.no/product/11057/11058...ados_farve.html

Jeg spiller egentli ganske mye forskjellig musikk, men går vel mest i rock. Skal brukes i et 7x4,5 stort rom.

Evt. andre forslag til en grei pris?

Endret av JoRFa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Min erfaring:

Jeg har F6 og er meget fornøyd. Selv uten subwoofer greier den å levere brukbar bass. De fleste receivere klarer å drive dette høyttalersettet, men jo kraftigere receiver, jo bedre kontroll har du. Vokalen i både musikk og film kommer godt frem (i film gjelder dette selfølgelig når jeg har koblet ut senteren).

Hvor mye kunne du tenke deg å gi for en forsterker? Er det surround- eller stereoreceiver/forsterker du vil ha?

Lenke til kommentar
Min erfaring:

Jeg har F6 og er meget fornøyd. Selv uten subwoofer greier den å levere brukbar bass. De fleste receivere klarer å drive dette høyttalersettet, men jo kraftigere receiver, jo bedre kontroll har du. Vokalen i både musikk og film kommer godt frem (i film gjelder dette selfølgelig når jeg har koblet ut senteren).

Hvor mye kunne du tenke deg å gi for en forsterker? Er det surround- eller stereoreceiver/forsterker du vil ha?

Jeg hadde tenkt til å bruke så lite som mulig, helst under 4000 på høytalere og forsterker.

Er ute etter en stereoforsterker.

Lenke til kommentar
NAD C315 er vel kanskje værdt å se på? Ellers så vet jeg at Cambridge har noe i samme pris-segment.

NAD C315 ser ganske inntresang ut. Men vil den klare å drive disse høytalerne bra? eller er jeg avhengig av å legge litt mer penger i en forsterker for å få optimal lyd?

Lenke til kommentar

En stereoforsterker er nok veien å gå, særlig hvis budsjettet er stramt. NAD C315 er nok noe av det kraftigste du får for pengene, men den er lite oppgraderingsvennlig, da den ikke har noen form for pre out utgang. (gjør det med andre ord litt mer komplisert å koble til subwoofer eller effektforsterker seinere).

Cambridge 540 mener jeg at jeg har lest noen som har brukt sammen F6 med godt hell, og den skal være kraftig nok til å drive F6 ganske bra. Eventuellt har du bruktmarkedet, hvor du fort får produkter til godt under halv pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Sett at han kjøper NAD C315. Da vil han ha en forsterker som driver F6 bra. Senere kan han hvis ønskelig kjøpe en receiver, hvis du ser tegninga. ;)

Lenke til kommentar

Driver selv et par F6 med en NAD C340 (2*50W /8 ohm), og om du liker å dra på litt, eller skal spille av mp3 fra pc, så ville i alle fall ikke jeg gått for noe mindre enn dette. Bruker jeg cd-spilleren som kilde har jeg rikelig med krefter med denne forsterkeren, men når jeg brukes dataen som kilde forsvinner det så mye krutt at jeg gjerne skulle hatt litt ekstra krefter.

Så om du går for NAD (som jeg syns er en ypperlig kombinasjon med dynavoice) så kan det være en idè å se etter noe brukt, f.eks. denne:

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=13...amp;WT.svl=Link

Eller så kan du gå for denne http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm, som koster det samme som C315 men har 10 gamp ekstra.

Edit: Hifi-klubben har feil på siden sin, hvor det er oppgitt to forskjellige priser på C325. Mulig den koster 3600, det må du i såfall sjekke.

Endret av Haraldfo
Lenke til kommentar

Jeg har selv en cambrige 540r og denne driver dynavoice f6 lett, den klarer fint også dynavoice m65 som jeg bruker nå. Skal nedgradere f6'ene til surround høyttalere. (m65 er hardere å drive enn f6 mye pga at de går helt ned i 2,8ohm). F6 er faktisk ganske lettdrevne så de spiller ganske bra med en liten forsterker også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...