flashboy91 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Lurte på om noen hadde noen tips om hvordan jeg får kobla til noen vanlige data høytalere eller liknende på mopeden. Hadde vært gøy med noen høytalere jeg kan ha på mopeden som jeg kan koble mobilen til. Så jeg lurte på om det funker å bruke vanlige data høytalere på et 12V batteri?? Noen som har noen forslag. Setter pris på det.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Om du finner et sett som går på 12 volt skulle ikke det være noe problem. Det kan hende du får tenningsstøy i høyttalerne, men det koster ikke mye for et støyfilter. Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Om du finner et sett som går på 12 volt skulle ikke det være noe problem. Det kan hende du får tenningsstøy i høyttalerne, men det koster ikke mye for et støyfilter. Hva er tenningsstøy ?? Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Om du finner et sett som går på 12 volt skulle ikke det være noe problem. Det kan hende du får tenningsstøy i høyttalerne, men det koster ikke mye for et støyfilter. Hva er tenningsstøy ?? Hvis jeg ikke tar feil, så er det det broren min hadde på bilen sin, det er en slags susing... Mulig jeg tar feil men men...tror det er det... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tenningsstøy er knitring på lyden som følger turtallet på motoren. Det oppstår fordi forsterkeren plukker opp støy fra tenningssystemet hvor man har spenninger på opptil flere titalls tusen volt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det trådstarter spør etter er fullt mulig. Du bare fjerner transformatoren som sitter inni subben, eller som sitter på strømkontakten på mindre høyttalersett. Deretter finner du plussen, den finner du ved å lete deg frem til sikringen til forsterkeren. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Går Logitech x-230 på 12 volt? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvis du fjerner transformatoren ja, det krever en viss kunnskap om elektronikk da, må lodde og koble litt. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Er det ikke bare å kutte av transformatoren og lodde på extra lange kabler og koble rett på bateriet? Endret 18. mai 2008 av Dole-Duck Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Joda, men husk for all del sikring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå