Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde på skjerm og ingen pip fra HK

Anbefalte innlegg

Har en PC jeg har hatt en stund nå, nesten 3 år tror jeg. PCen fryste helt her om dagen og jeg tenkte den bare trengte å jobbe litt med for den hang på en måte litt bak, men det tok veldig lang tid og samme bildet var på skjermen men alt var helt i ro, eneste jeg tror jeg kunne flytte musa uten at det hadde noen effekt.

Så til slutt skrudde jeg av PCen og da jeg skulle skru den på igjen så peip det 1 + 3 ganger som da visstnok betyr at det er feil på skjermkortet. Så tenkte jeg at jeg kunne prøve å resette CMOS og ta ut og inn RAMen før jeg skulle sende det inn til Netshop der jeg bestillte kortet.

Men da jeg hadde gjort det (og alt står skikkelig i, sjekket 100 ganger) så går alle viftene og alt det der men det piper aldri og det kommer ingen bilde på skjermen. Det kom heller ikke bilde på skjermen første gangen da pipene kom. Så jeg testet ett annet skjermkort, uten hell. Lyset på hovedkortet lyser

PC specs:

7900 GT

4200+ AMD dualcore

Asus A8N32-SLI Deluxe

Hiper 580 W strømforsyning

2 GB crosshair RAM

Håper noen har noen ideer om hva som er feil? Regner med at noe er defekt men hadde vært fint å vite hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YESSS!! Flytta skjermkortet bort til den andre slotten og tok ut ei RAM brikke og de funka fett!! tusen takk:D whoooohooooo!! veit ikkje om det var RAMen eller skjermkortet men det finne eg snart ut då eg sette den inni igjen!

Endret av superninja
Lenke til kommentar

må få vite ka som va årsaken. greit å vite. vi lærer jo alle noe hele tiden hehe

eg vil tippe ram sånn ut i det blå, mens ang pipekodene så gjaldt jo det skjermkortet....hmmm

kanskje den pci express slotten som har tatt kvelden....

men en ting. mener å ha lest en plass at hvis man har to slotter til pci express så er den ene X16 og den andre X4...stemmer dette, og a det kanskje ikkje er noe bra å feks ha et bra skjermkort i den X4 slotten?? husker ikkje forskjellen eller ka det betyr med X16 og X4, men har noe med overføringshastighet å gjøre vil eg tippe

kanskje litt off topic men det kan jo gjelde superninja og hvis X16 slotten har feiget ut

Endret av gyt6
Lenke til kommentar

Sjekka i Asus A8N boka eg fekk med hovedkortet og då det står speccsa då står det

PCIEX16_1 (den som ikkje virka)

og

PCIEX16_2 (den eg bruka no)

det betyr vel at det er X16 på den?:)

Dessuten har du SLI har du som oftast 2 like skjermkort rart hvis du ikkje skal få samme ytelse av begge slotsa? :O

Lenke til kommentar

eg har et asus p5kc hk og leste i manuelen det samme som deg ,bare at mitt støtter ikkje sli men crossfire men det er no samme ulla og stod X16 på de og. står noe om en pci E universal slot som er X4....men litt usikker allikavel. håper noen andre kan svare oss på det.

va no bra det løste seg hvertfall :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...