Gå til innhold

Tror jeg bør oppgradere Ram'en på PC-en, men ossen ram passer med PC-en min?

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ca 2 år gammel gaming pc som jeg kjøpte for et par år siden på komplett. Den er veldig treg når jeg kjører fks CloneCd, Daemon Tools og Bittorrent samtidig. Kan nesten ikke surfe på nettet. Jeg ser at Ram brikker er ganske billige tenkte på å kjøpe 2 1 gig brikker da har jeg 3 gig ram. Eller kan jeg like gått kjøpe 3 til så jeg har 4 gig, men hvordan finner jeg ut ossen ram brikker jeg har? Støtter oprativsystemet mitt 4 gig eller bare 3 gig? Jeg har Windows Xp home Edition versjon 2002 Service Pack 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort fortalt, det er ikke vits i å kjøpe mer RAM enn 3GB hvis du har hvis du har XP Home. Xp Home støtter 4GB, men det er tvilsomt at du får brukt så mye av den siste GB-en.

At du nesten ikke kan surfe på nettet skyldes nok for mange tilkoblinger ved torrent-bruk,IKKE for lite minne.

Hvis du trykker på Ctrl+Alt+Delete samtidig når du kjører de programmene samtidig, se hvor mye minne du bruker i Oppgavebehandling under Ytelse.

Du bør innstallere CrapCleaner, foreta Diskopprydding og Defragmentere hardisken(e) hvis du heller ikke har gjort det i løpet av de to årene.

CrapCleaner

Lenke til kommentar
Kort fortalt, det er ikke vits i å kjøpe mer RAM enn 3GB hvis du har hvis du har XP Home. Xp Home støtter 4GB, men det er tvilsomt at du får brukt så mye av den siste GB-en.

At du nesten ikke kan surfe på nettet skyldes nok for mange tilkoblinger ved torrent-bruk,IKKE for lite minne.

Hvis du trykker på Ctrl+Alt+Delete samtidig når du kjører de programmene samtidig, se hvor mye minne du bruker i Oppgavebehandling under Ytelse.

Du bør innstallere CrapCleaner, foreta Diskopprydding og Defragmentere hardisken(e) hvis du heller ikke har gjort det i løpet av de to årene.

CrapCleaner

Spørsmålet mitt var egentlig hvordan jeg finner ut hvilken ram typer jeg har.

Lenke til kommentar

Her er system infoen av Ram:

Property Value

Memory Summary

Location System board or motherboard

Maximum Capacity 8192 MBytes

Memory Slots 4

Error Correction None

Use System memory

Maximum Memory Module Size 4096 MBytes

Device Locator Slot 1

Manufacturer Corsair

Part Number VS512MB400

Serial Number 00000000

Capacity 512 MBytes

Memory Type SDRAM DDR

Speed PC3200 (200 MHz)

Data Width 64 bits

Voltage SSTL 2.5V

Error Correction None

Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs

Manufacturing Date N/A

EPP SPD Support No

Device Locator Slot 2

Manufacturer Corsair

Part Number VS512MB400

Serial Number 00000000

Capacity 512 MBytes

Memory Type SDRAM DDR

Speed PC3200 (200 MHz)

Data Width 64 bits

Voltage SSTL 2.5V

Error Correction None

Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs

Manufacturing Date N/A

EPP SPD Support No

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...