Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Skal bygge ny stasjonær og har mer eller mindre bestemt meg for hva jeg vil ha. Maskinen skal kunne kjøre Crysis på "very-high setting" uten betydelig hakking. Det skal være en stillegående maskin med bra kjøling, og skal ikke overklokkes (ennå). Noen komponenter er jeg ganske sikker på, men ikke alle så jeg trenger råd. Ingenting er fastspikret ennå så jeg tar gjerne mot råd også angående kjølingen / støydempingen og bytte av komponenter. Det jeg ikke har behov for er: Skjerm, tastatur, mus, høyttalere, PSU (Enermax 620W god nok?). Etter å ha lest tester og brukererfaringer har jeg plukket ut: Kabinett: NZXT Hush Hovedkort: ? PCI-E 2, DDR3, fanless, 1333MHz Prosessor: Q9450 Prosessorvifte: Asus Arctic Square Harddisk: ? Serial-ATA 2, 7200rpm, 32mb buffer, stillegående Minne: Corsair TWIN3X 4GB Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer Skjermkort: GeForce 9800GX2 Ting som prosessor, ram og liknende er lett å bytte til fordel for noe annet. Kabinett, hovedkort og (en stillegående) CPU kjøler derimot synes jeg det er vanskelig å velge blant. Hva tror dere? Endret 12. april 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 kabinettet du har valg er kjempebra... vet ikke om du har sett 3gms sin anmeldelse av den på youtube jeg? kan jo gå for 790i hk siden du skal ha ddr3 men da hadde jeg jaggu gått for minst 1600mhz ram, men hadde nok heller tatt 780i og brukt billig ddr2 ellers så har jeg liten tro på noen lydkort at det vil bli så mye bedre... cpu må nok klokkes ettervert for full guffe på crysis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har nå kjøpt ny pc og kan bekrefte at kabinettet nzxt hush passer dårlig med 9800gx2, pga størrelsen. kabinettet er veldig bra men er nok beregnet på mindre komponenter som ikke lager så mye varme. kjøper meg nytt chassis, thermaltake armor+ eller cooler m. cosmos s. P182 har ikke vifter i taket, noe jeg liker dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå