Gå til innhold

Hvilket ingeniørutdanning gir arbeid med minst matte?

lurfelus

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å søke et ingeniørstudie, det har jeg bestemt meg for, bare ikke hvilket. Jeg er teknisk anlagt og er god i matte og fysikk, det er bare det at jeg ikke ser for meg at jeg vil drive å regne resten av livet. Bygg er vel veldig mye konstruksjon og utregninger? Hvordan er det med de andre ingeniør studiene/jobbene? Har dere noen erfaringer råd til meg om ingeniørstudier/stillinger med mindre matte/fysikk enn andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare av nysgjerrighet: Hvorfor vil du bli ingeniør om du ikke liker matematikk og fysikk?

Kanskje det jeg ville få frem ikke kom helt klart fram, jeg har ikke noe imot matte og fysikk, det er bare det at jeg ikke har lyst til å utdanne meg til noe der jeg vil sitte å regne resten av livet. Derfor lurer jeg på hvilken utdanning innen ingeniør som innholder minst matte.

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar

Jeg går materialer, energi og nanoteknologi på uio og har flere matte fag. Matte er ikke noe jeg liker spesielt godt heller og tenker ihvertfall ikke å bli tall knuser, så det er flere alternativer du kan ta. Men du må da huske på at alt du driver med som er realfag er det matte i. Skal du for eksempel destillere alkohol så må du faktisk regne litt der også....

Lenke til kommentar
Jeg går materialer, energi og nanoteknologi på uio og har flere matte fag. Matte er ikke noe jeg liker spesielt godt heller og tenker ihvertfall ikke å bli tall knuser, så det er flere alternativer du kan ta. Men du må da huske på at alt du driver med som er realfag er det matte i. Skal du for eksempel destillere alkohol så må du faktisk regne litt der også....

Det er vel sant det. Får bite tenna sammen og tåle det, hehe

Ihvertfall en trygg vei å gå for å få jobb etter endt studier, det teller mer enn at en må regne en del!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På alle ingeniør studiene er det mye realfag. Men du trenger ikke nødvendigvis ende opp som en tallknuser bak en pult på et kott langt inne i en offentlig etat fordi om.

Går selv dataingeniør, som er ganske mye matematikk. Men jeg kommer ikke til å sitte å regne så forbanna mye når jeg begynner å jobbe etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...