Gå til innhold

Skal kjøpe Ny Tv, men sliter å velge hvilken


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny tv i Mai, men sliter med å velge hvilken Tv. Tenker litt på om jeg skal ha Lcd eller Plasma osv.

Minst tommer 37 maks 42

Maks pris 8000

Den skal for det meste bli brukt til Tv, Film og Litt Xbox 360

Har funnet to kandidater.

37'' Samsung Lcd Full Hd http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...12;c:36211;r:pg

Og Panasonic 42" Plasma Tv http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334547

Er ikke helt sikker på hvilken jeg skal velge. Tror Samsungen hadde vært best fordi jeg tror 42'' blir for stort til rommet mitt. Og Samsungen har Full Hd. Hva tror dere?

Og er disse nett butikkene til å stole på? Har handla fra Komplett før og det har gått helt fint, men har aldri handlet oss amentio før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Full-hd har ingenting å si på den størrelsen der. Du vil ikke merke det med mindre du sitter 1-1,5 meter inntil skjermen, noe jeg håper du ikke gjør. Ville helt klart gått for PX70, eller kanskje spart 2-3000 til for å kjøpe den nye modellen PX80. Dette er en knall god tv. Hvis du forteller litt om hva du skal bruke den til og hvordan rommet ditt er (slipper inn mye sollys feks), så er det lettere for oss å hjelpe deg.

 

GP.

Lenke til kommentar
Full-hd har ingenting å si på den størrelsen der. Du vil ikke merke det med mindre du sitter 1-1,5 meter inntil skjermen, noe jeg håper du ikke gjør. Ville helt klart gått for PX70, eller kanskje spart 2-3000 til for å kjøpe den nye modellen PX80. Dette er en knall god tv. Hvis du forteller litt om hva du skal bruke den til og hvordan rommet ditt er (slipper inn mye sollys feks), så er det lettere for oss å hjelpe deg.

 

GP.

Skal vell sitte rundt 3m unna. Er ikke helt sikker har ikk flytta inn i det ye huset ennå.

Lenke til kommentar
Full-hd har ingenting å si på den størrelsen der. Du vil ikke merke det med mindre du sitter 1-1,5 meter inntil skjermen, noe jeg håper du ikke gjør. Ville helt klart gått for PX70, eller kanskje spart 2-3000 til for å kjøpe den nye modellen PX80. Dette er en knall god tv. Hvis du forteller litt om hva du skal bruke den til og hvordan rommet ditt er (slipper inn mye sollys feks), så er det lettere for oss å hjelpe deg.

 

GP.

Skal vell sitte rundt 3m unna. Er ikke helt sikker har ikk flytta inn i det ye huset ennå.

 

Hadde helt klart gått for Panasonicen, også foran den nye modellen pga prisen, 8000 for denne er vilt, jeg kjøpte den i januar for 11000 med veggfeste fra Amentio. Full HD trenger du ikke på sidde størrelsene og hadde du tengt det hadde du visst det. Eneste grunnen til å velge LCDen slik jeg ser det er om du planlegger å koble til PCen ofte. Jeg sitter vel ca 4 m unna. Skal det sies noe negativt er det lyde, men det gjelder begge, for ikke å si alle slike flatskjermer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok takk for hjelpen, men det er ikke noe problem å spille xbox 360 på den eller? Det blir selvfølgelig ikke min høyeste prioritering, men hadde vært fint om det hadde funka bra til det og.

Har hørt noe om at plasma tv'er har problemer med innbrening eller no. Hva er det? Blir tv'en ødelagt? Dekkes det av garantien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...