jahas Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hei. Den j.... bikkja reiv istykker en 100-lapp. Er den tapt eller kan jeg på en eller annen måte få brukt den? Den er revet i 4 biter, og jeg har alle sammen.. Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Den skal være gyldig så lenge serienummeret er leselig... Du kan bare teipe den sammen igjen... Er ikke sikkert alle butikker aksepterer den da, men du kan jo høre med banken... Endret 12. april 2008 av GF - Krypto Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg kranglet meg frem til å kunne bruke en sundrevet femtilapp i kantina på skolen. Den var dog bare revet i to og teipet sammen, så jeg ville nok gått i banken med seddelen om jeg var deg. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 okok, tar med i banken på mandag Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Dersom du har over 50% av seddelen, skal du få hele beløpet tilbake (i banken). Ellers så er det ikke noe i veien for å komme med en tapet seddel. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Dersom du har over 50% av seddelen, skal du få hele beløpet tilbake (i banken). Ellers så er det ikke noe i veien for å komme med en tapet seddel. ok, har tapet den sammen, men den mangler en liten stripe i midten...skal uansett til banekn på mandag, så tar den med da Lenke til kommentar
nls Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Dersom du har over 50% av seddelen, skal du få hele beløpet tilbake (i banken). Ellers så er det ikke noe i veien for å komme med en tapet seddel. 0-50% vil gi deg ingenting. 50-55% vil gi deg 50% av verdien 55% + vil gi deg 100% av verdien Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 0-50% vil gi deg ingenting.50-55% vil gi deg 50% av verdien 55% + vil gi deg 100% av verdien Seriøst? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ja. Se siste spørsmål: http://www.norges-bank.no/Pages/Article____67668.aspx Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Stemmer det. Var litt kjapp der når jeg sa 50% ser jeg nå. Var mer borti dette før enn det jeg er i jobben nå... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Var ikke klar over 50-55 % regelen. Fra NB Hva gjør jeg med en ødelagt/defekt seddel?Norges Bank har følgende regler for innveksling av ødelagte/defekte sedler: -Minst 55% av seddelen i behold gir full erstatning -50 - 55% av seddelen i behold gir halv erstatning -Under 50% av seddelen i behold gir ingen erstatning. Innløsning av en ødelagt seddel som består av flere deler, skal bare skje dersom delene påviselig stammer fra samme seddel. Seddelnummeret har ingen betydning i denne forbindelse, det er størrelsen på den ødelagte seddelen som betinger erstatning. I tvilstilfeller sendes defekte sedler til Norges Bank som en erstatningssak med en kort saksopplysning og med et kontonummer slik at vi eventuelt kan godskrive kontoen din for verdien. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Den regelen der var direkte...rar. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er en forsikring om at ikke to 50 % lapper får full erstatning. Dessuten skulle lappen være avrevet med en ujevn kant så kan det være vanskelig hva som er 51 % og hva som er 49 %. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå