Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble spilleren til tenninga


toth

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde innbrudd i bilen, og de rappet spilleren. Kjøpte en ny av samme type, men endte opp med et problem.

 

Jeg har original Audi stereo(Bose) med aktive høyttalere i hattehylla. Jeg har brukt en overgang som fungerte fint, helt til de røsket ut anlegget.

Etter endel om og men(som at bakhøyttalerne fikk kun sub-signal) fant vi, meg og fyren i sjappa, en overgang som gjorde susen. Denne var litt annerledes enn den forrige, måtte bl.a. koble til jordingen for å få lyd bak, og remote-kabelen måtte kobles på annet vis.

Alt vel så langt. Men, med de forrige spillerne, så skrudde alt seg av og på sammen med tenninga. Det gjør det ikke lenger, jeg må skru av og på manuelt. I tillegg "smeller" det i bakhøyttalerne når jeg slår av spilleren, samme lyd som når man skrur av hjemmeforsterkeren på et vanlig anlegg.

 

Fyren sa at jeg hadde gul og rød(eller blå?) ledning i bilen som var delt med kabelsko, og at jeg bare skulle kjøre rød på gul og omvendt istedet for rød på rød, og det ville ordne seg. Men, jeg har ingen kabler fra bilen som er delt med kabelsko.

 

Hvordan får jeg enklest mulig orden på dette da..? Bilen er tyskimport om det gjør noen forskjell.

 

EDIT: Det var forresten ikke slik med tidligere spillerne at den skrudde seg av når jeg vred om nøkkelen, men først når jeg tok den ut. Den startet imidlertid først ved tenning.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg deg rett, så er du ute etter en løsning som gjør at spilleren slår seg av i det du vrir om nøkkelen?

Det som menes med det, er rød/gul på +, og remote kobles til +.

 

Det som gjør at du får smell i høyttalerne kommer av den grunn at du har forstyrrelser på spilleren, noe jeg selv i alle fall hadde.

Lenke til kommentar

Jeg fant omsider ut av det, da jeg fant et voltmeter..

 

Here's the thing: I denne overgangen jeg måtte ha, var rød(ACC/tenning) og gul(memory/konstantstrøm) satt i samme port i ISO'n, slik at de begge gikk på bilens konstantstrøm, og ingenting var koblet til bilens rød(acc/tenning).

 

Jeg klippet derfor av den rød fra overgangens ISO, klippet av en sko/kontakt fra den gamle overgangen, og festet den rød på der. Puttet den så på plass i overgangens ISO igjen, slik at den matchet bilens rød(acc/tenning).

 

Dette løste biffen.

 

Men fargene jeg fikk opplyst, både her og på bilradiospesialisten, er feil ifht min bil og overgang. Det var som følger:

 

Overgang:

Rød=ACC/tenning

Gul=Memory konstantstrøm

 

Bilen(tyskimport audi a4 200mod)s nett:

Rød med blå stripe=konstantstrøm

Rød=ACC/tenning.

 

Takk for svar anyways :)

 

Nidaroo:

Hva kan jeg så gjøre med dette smellet? Gjør det noen skade?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...