Gå til innhold

Automatisk fjerning av støv inne i PS3


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Jorchi: Du har ikke tenkt på at mange av forandringene kommer av at det lønner seg for dem å forandre på ting da ? For eksempel å gå til 45nm på cpuen. Og når de først lager en ny revisjon så er det ikke så rart at de legger til andre ting og. Er selvfølgelig enig med deg at det er kjipt for folk når man har kjøpt en ting, som så kommer ut i en ny, bedre og billigere variant senere, men det er bare sånn det er..

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noe dritt at dem tar ut BC av 40 Gb versjonen, men det er like jævlig at dem legger til en funksjon som ikke har noe å gjøre med noe... Superb tanke gang.

 

like jævli? er jo ikke slik at folkene som jobber med BC droppet det og bestemte seg for å bruke noen måneder på å implementere denne viftetesten..

Denne testen er sikkert noe serviceteknikerne har god nytte av, i tillegg er det jo kjekt for folk flest å få blåst ut støv slik at ps3en bråker mindre.

Synest det er synd min ps3 ikke har denne funksjonen jeg da..

Lenke til kommentar

Har testet denne viftetesten på min egen 40GB PS3, og en interessant ting er at viften under testen bråker like mye som viften gjorde på min første 40GB PS3 - den jeg byttet inn mot en ny på Elkjøp pga unormalt mye viftestøy under normal bruk!

 

Så der kan dere se hva jeg hadde med å gjøre den gangen, den typen viftespetakkel under normal bruk er rett og slett 100% uakseptabelt. Her snakker vi ikke om å ha spesielt følsomme ører akkurat. ;)

Lenke til kommentar
du er jo klar over at slikt skjer, så hvis det er så nøye får du vente med å kjøpe PS3 til slutten av livssyklusen, da får du den "beste"

 

Klar over at slikt skjer? Det er jo nettopp at slik skjer jeg mener er feil, og et misstilittforhold til forbrukeren. Jeg vil ikke akuratt si at jeg føler meg lurt, men bittert det er det.

Du mener at de heller skulle droppe å legge til de nye funksjonene når de kommer på at det kan forlenge levetiden til 40GB-ene, men ja, de hadde ikke tenkt på det når 60GB kom? DET hadde vært idiotisk.

Lenke til kommentar
hehe..las den kommentaren sjølv..og han har jo egentlig rett..

 

spørst om det er så bra å gjere dette her...

 

Tror jeg holder meg til å tørke støv rundt PS3'en jeg.

Det bør jo uansett ikke være noe problem så lenge man klarer å holde det rent og pent rundt den.

Lenke til kommentar

Haha, se hva en av de andre brukerne sier:

 

"i have my PS3 horizontal (laying down) so theres no real way for dust to get inside in the first place just lie ontop of it so theres no real reason for me to do this "

 

Haha, for en tulling.

 

Hva i all verden tror han viften er til a? Den gjør jo ikke noe annet enn å suge inn luft ...

Lenke til kommentar
Haha, se hva en av de andre brukerne sier:

 

"i have my PS3 horizontal (laying down) so theres no real way for dust to get inside in the first place just lie ontop of it so theres no real reason for me to do this "

 

Haha, for en tulling.

 

Hva i all verden tror han viften er til a? Den gjør jo ikke noe annet enn å suge inn luft ...

 

Men viftetest er vel egentlig ment for "servicepersonell" o.l?

Det skal da ikke være nødvendig å måtte drive med sånne innviklede operasjoner for å holde PS3'en din i drift?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det han gjør på filmen er og tette luft inntaket, så det blir varmere inne i PS3 så da må viftene jobbe mer.

for meg vikrer ikke dette safe, for det BLIR varmere og potensialt sakdelig for maskinen..

Lenke til kommentar

For ein idiot. Eg holder meg til støvtørking rundt eg og. Eller kanskje litt trykkluft det bruker eg rimelig mye når eg rensker viftene på laptoper når eg jobber på serviceverksted. Eneste som biter på støvet. Det er det første eg sjekker når eg får ein laptop med med feilbeskrivelse som sier at den blir varm og slår seg av.

Lenke til kommentar

Testet dette selv, og det er ingenting med å tette utgangen... Det er bare å snu den opp-ned, og deretter blår den ut luft. Blir ikke akuratt varmere av å snu den opp ned!

 

Uansett så funket det veldig greit, akuratt som 40 gb versjonen. Bare på en annen litt mer "komplisert" måte, men hvem som helst kunne ha gjort det.

Lenke til kommentar
Testet dette selv, og det er ingenting med å tette utgangen... Det er bare å snu den opp-ned, og deretter blår den ut luft. Blir ikke akuratt varmere av å snu den opp ned!
Men når du snur den opp ned på den måten, så tetter du jo samtidig igjen ventilasjonen på siden.

 

Eller holder du den slik at den har fri lufttilgang under?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...