Gå til innhold

Automatisk fjerning av støv inne i PS3


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Støtter Jorchi i denne saken her...

 

irriterande att sånt inntreffer. Nå er dette eit problem ikkje berre på ps3 men også x360. Der den siste "premium" modellen har fått nytt chipsett og bruker mindre energi, avgir mindre varme..

 

Så lenge min ps3 kan brukast normalt utan att eg må ut å kjøpe ekstra tilbehør som eit spill krever, som er innebygd på senere modeller da hadde eg blitt forbanna...

 

denne støvblåser funksjonen var vittige saker, men eg dveler ikkje sååå mykje ved det..

 

eg tipper ikkje det er sliken big deal for Jorchi heller, men i prinsippet er det litt dårlig av sony å bygge inn sånne funksjoer i nyare ps3er..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når den første golfen kom så hadde ikke den Aircondition. Er det da "urettferdig" at de som kjøpte seg golf når det var aircondition fikk det?

 

Hvis du skal komme med så usaklige eksempler er det bare å kaste inn håndkle. Du vet like godt som meg at det ikke er sammenlignbart. Jeg ytret bare min mening om at denne klare tendensen faller meg lite i smak. Du står selvsagt fritt til å være av en annen oppfattning, men jeg gidder ikke å bli skalpert av den grunn.

 

Du har vel kanskje 40gb versjonen? Det er kanskje ikke så lett å vite hvor skoen trykker når en selv ikke blir tråkket på. Naturlig nok.

 

 

Ok, det var kanskje ikke den beste sammenligningen.

Men jeg synes det er ganske rart at du har så mye i mot forbedringer på andre versjoner enn din egen.

Med fare for å gjenta meg selv; Din PS3 er da vel ikke blitt dårligere?

 

Og bare så det er sagt så har jeg 60 gb selv.

 

Det er ikke det at jeg ikke unner andre denne, og andre funksjoner for den slags skyld. Poenget mitt er at når du kjøper et produkt, forventer du at du får det du betaler for. Og da gjennom hele produktets levetid.

 

At forbedringer inntreffer når den nye generasjonen kommer, altså fra PS3 til PS4, er vel naturlig. Det er vi begge enige i. At forbedringer inntreffer fra generasjon til generasjon når Golf 2008 blir til Golf 2009, er vi vel også enig i.

 

Tegner jeg imidlertid et mobiltelefonabonnement med Telenor 15.04, med et sett vilkår og priser, samt 12 måneders bindingstid. Og neste dag halveres prisene på det samme abonnement for nye kunder, mens jeg sitter der og må betale dobbelt. Ja, da blir jeg bitter.

 

 

Ikke for å kverrulere, men Golf 2008 - Golf 2009 er ingen generasjonsendring som PS3 - PS4.

Det var vel også derfor jeg brukte den (mindre heldige) sammenligningen.

Det kommer nye ting selv om man ikke har en generasjonsendring som f.eks Golf 4 - Golf 5 eller PS3 - PS4 for den saks skyld.

Personlig synes jeg det er bra, og håper at det kan være med på å heve levetiden på konsollene. Kanskje man ikke trenger å lage en PS4 før om 10 år, om man jobber med å perfeksjonere PS3 mer.

 

Golf 2008 til Golf 2009 var bare et eksempel. Jeg vet at generasjonsskiftene til Golfserien går fra 1 til 2 til 3 til 4 osv. Dog kunne jeg ikke regne med at du gjorde det. Ta Mercedes ML, Der var det et generasjonsskifte fra 2005 til 2006, uten at bilen fikk noe nytt navn.

 

"Kanskje man ikke trenger å lage en PS4 før om 10 år, om man jobber med å perfeksjonere PS3 mer."

 

Hva med de som kjøpe PS3 i år 1? Sitter ikke de da med en betydelig dårligere versjon? Hva med de som trenger å være oppdatert som meg. Skal vi kjøpe en ny PS3 for hvert andre år vi da? Nei, noen sannheter er uomtvistelige, dessverre.

 

 

Men tror du den hadde kostet like mye som den gjør i dag, om det hadde vært meningen at den skulle vare i 10 år og at veldig mange antageligvis kommer til å kjøpe seg konsollen 5-6 ganger i løpet den tiden?

 

Edit: Har skjønt poenget ditt for lengst jeg også. Jeg er bare ikke enig ^^

Endret av mhm.
Lenke til kommentar
Kjipt av Sony ass. Kjedelig at markedet har tatt en utvikling som gjør at forbrukeren lider av å ha kjøpt et produkt tidlig i dets levetid. Idiotisk spør du meg. Hva blir det neste? PS4 2012, 2013, 2014 ... modeller?

 

Med respekt og melde, nå skriver du mye tull. Mener du seriøst at når man ser et forbedringspotensiale i et produkt, skal skal dette utebli ene og alene pga de som kjøpte de første utgavene ikke har mulighet for dette?

 

Synes eksempelet med golfen var bra jeg. For å ta en direkte sammenligning. Skal jeg klage å bære meg, da Honda CR-V Diesel som jeg har, nå får en oppgradering av samme motor med litt mer effekt og mindre utslipp? Selvsagt ikke. Det heter utvikling.

 

En eller smart kar hos Sony finner på at man kan få viften til å blåse ut støvet etter at PS3 er lansert, hvorfor i all verden skal da ikke sony implementere dette?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Kjipt av Sony ass. Kjedelig at markedet har tatt en utvikling som gjør at forbrukeren lider av å ha kjøpt et produkt tidlig i dets levetid. Idiotisk spør du meg. Hva blir det neste? PS4 2012, 2013, 2014 ... modeller?

 

Med respekt og melde, nå skriver du mye tull. Mener du seriøst at når man ser et forbedringspotensiale i et produkt, skal skal dette utebli ene og alene pga de som kjøpte de første utgavene ikke har mulighet for dette?

 

Synes eksempelet med golfen var bra jeg. For å ta en direkte sammenligning. Skal jeg klage å bære meg, da Honda CR-V Diesel som jeg har, nå får en oppgradering av samme motor med litt mer effekt og mindre utslipp? Selvsagt ikke. Det heter utvikling.

 

En eller smart kar hos Sony finner på at man kan få viften til å blåse ut støvet etter at PS3 er lansert, hvorfor i all verden skal da ikke sony implementere dette?

 

Jeg er helt enig med deg her. Hvorfor skal de ikke implementere det?

Lenke til kommentar
Når skal folk se at når kritikk av denne typen kommer, handler det ikke om et engangstilfelle, men tvert imot en klar tendes som omfatter flere lignende saker.

 

Jeg nevner i fleng:

 

- Den aktuelle saken.

- PS3 har fått mer effektiv strømforsyning.

- PSP Slim har fått to ganger opprinnelig minne.

 

I øyeblikket gir alkoholen meg middlertidig hukommelsestap, men lista er nok lang.

 

Jaja, men sånt skjer jo med alt av produkter, og har gjort det leenge. Det er bare naturlig. Ting blir bedre og billigere hele tiden. Jeg som har kjøpt meg 40GB lider jo på den måten at den ikke er bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar

Ta eksemplet med Microsoft og Xbox for 7 år siden. Veiledende pris så et dramatisk kutt kort tid etter maskinen kom på markedet. Kunder som allerede hadde kjøpt satt igjen med tomme lommebøker og bitre miner. Microsoft så dette, og gav ur et gratis spill og en gratis kontroll for å gjøre forbrukerne fornøyde.

Lenke til kommentar

Det var ingen uting att dei gjore det, men eg syntes att det kansje skulle vore der frå start..

 

det er jo ein no-brainer att det oppstår støv inni ein konsoll og eit glupt hode av sony burde jo skjønt det før konsollen blei lansert...

 

for alt vi veit kan det vere lik funksjon i 60 gigen også, men det blir aktivert på ein anna måte..

Lenke til kommentar

Langtongting:

 

 

Kjipt av Sony ass. Kjedelig at markedet har tatt en utvikling som gjør at forbrukeren lider av å ha kjøpt et produkt tidlig i dets levetid. Idiotisk spør du meg. Hva blir det neste? PS4 2012, 2013, 2014 ... modeller?

 

Med respekt og melde, nå skriver du mye tull. Mener du seriøst at når man ser et forbedringspotensiale i et produkt, skal skal dette utebli ene og alene pga de som kjøpte de første utgavene ikke har mulighet for dette?

 

Synes eksempelet med golfen var bra jeg. For å ta en direkte sammenligning. Skal jeg klage å bære meg, da Honda CR-V Diesel som jeg har, nå får en oppgradering av samme motor med litt mer effekt og mindre utslipp? Selvsagt ikke. Det heter utvikling.

 

En eller smart kar hos Sony finner på at man kan få viften til å blåse ut støvet etter at PS3 er lansert, hvorfor i all verden skal da ikke sony implementere dette?

 

 

Synes du det er sammenligbart?

Lenke til kommentar
Ja, og PS3 kostet 6000 når den kom, og har blitt satt ned 2 (?) ganger siden den kom og er nå nede på 3495,- ca. Det er bare sånn det er, og spesielt med elektroniske duppeditter. Billigere, bedre, mindre, penere...

I tilfellet med Microsoft og Xbox snakker vi om dramatiske prisfall innenfor en veldig kort periode. Rett etter at maskinen så dagens lys. Dette vil de fleste forbrukere se på som en mangel, tror jeg. Det så Microsoft, som kjente sitt marked, og handlet deretter.

 

-

 

At sony kommer med nye forminskede versjoner av sine konsoller etter en 3-4 år på markedet er en annen ting. Forbedringer som går på det rent estetiske er av en helt annen karakter. Når funksjoner deriomot forbedres etter kun et år på markedet, da begynner jeg å lure. Blir litt som Sega i sin tid. Alle er vel enig i at CD og 32x var totalt misslykkede.

 

Poenget er at jeg ikke vil havne i en situasjon hvor min PS3 lider noen form for mindreverd fordi jeg kjøpte den før. Se det i forhold til bruktmarkedet også. Den mister jo verdi når det stadig kommer nye funksjoner. Disse funksjonene er det ingen som kan forutse, og en tendens som denne fører da til at jeg som forbruker vegrer meg for å kjøpe tidlig i produksjonen. Ikke særlig gunstig.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Langtongting:

 

 

Kjipt av Sony ass. Kjedelig at markedet har tatt en utvikling som gjør at forbrukeren lider av å ha kjøpt et produkt tidlig i dets levetid. Idiotisk spør du meg. Hva blir det neste? PS4 2012, 2013, 2014 ... modeller?

 

Med respekt og melde, nå skriver du mye tull. Mener du seriøst at når man ser et forbedringspotensiale i et produkt, skal skal dette utebli ene og alene pga de som kjøpte de første utgavene ikke har mulighet for dette?

 

Synes eksempelet med golfen var bra jeg. For å ta en direkte sammenligning. Skal jeg klage å bære meg, da Honda CR-V Diesel som jeg har, nå får en oppgradering av samme motor med litt mer effekt og mindre utslipp? Selvsagt ikke. Det heter utvikling.

 

En eller smart kar hos Sony finner på at man kan få viften til å blåse ut støvet etter at PS3 er lansert, hvorfor i all verden skal da ikke sony implementere dette?

 

 

Synes du det er sammenligbart?

 

Vel, begge omhandler å forbedre produkter, så ja.

 

Vil du svare på mitt spørsmål? Mener du at man ikke burde forbedre PS3 i produksjonsleddet, om det skulle vise seg at teknologien tillater den å bruke mindre strøm, blåse ut støv eller hva det måtte være?

Lenke til kommentar
Langtongting:

 

 

Kjipt av Sony ass. Kjedelig at markedet har tatt en utvikling som gjør at forbrukeren lider av å ha kjøpt et produkt tidlig i dets levetid. Idiotisk spør du meg. Hva blir det neste? PS4 2012, 2013, 2014 ... modeller?

 

Med respekt og melde, nå skriver du mye tull. Mener du seriøst at når man ser et forbedringspotensiale i et produkt, skal skal dette utebli ene og alene pga de som kjøpte de første utgavene ikke har mulighet for dette?

 

Synes eksempelet med golfen var bra jeg. For å ta en direkte sammenligning. Skal jeg klage å bære meg, da Honda CR-V Diesel som jeg har, nå får en oppgradering av samme motor med litt mer effekt og mindre utslipp? Selvsagt ikke. Det heter utvikling.

 

En eller smart kar hos Sony finner på at man kan få viften til å blåse ut støvet etter at PS3 er lansert, hvorfor i all verden skal da ikke sony implementere dette?

 

 

Synes du det er sammenligbart?

 

Vel, begge omhandler å forbedre produkter, så ja.

 

Vil du svare på mitt spørsmål? Mener du at man ikke burde forbedre PS3 i produksjonsleddet, om det skulle vise seg at teknologien tillater den å bruke mindre strøm, blåse ut støv eller hva det måtte være?

 

Har du lest tråden? Det burde være unødvendig for meg å gjenta meg selv. Det handler ikke om hver individuelle ting som forbedres, men det totale bildet av forbedringer. Jeg snakker om en tydelig fremvoksende tendens som først har gjort seg gjeldene i konsollindustrien de senere år. Å dra biler, som utkommer i nye årsmodeller hvert år, inn i saken blir bare for dumt.

 

Forbedringer er vel og bra det, men etter min mening må de i konsollverden komme som software oppdateringer og ikke hardware oppgraderinger. Da kan alle nyte godt av utviklingen, og ikke bare de som kjøpte konsollen tidlig i dens produksjon. En konsoll er ikke som en PC, det er viktig å skille mellom de to. Du skal få det du betaler for, helt til den nye generasjonen kommer. Det er min mening.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Langtongting:

 

 

Kjipt av Sony ass. Kjedelig at markedet har tatt en utvikling som gjør at forbrukeren lider av å ha kjøpt et produkt tidlig i dets levetid. Idiotisk spør du meg. Hva blir det neste? PS4 2012, 2013, 2014 ... modeller?

 

Med respekt og melde, nå skriver du mye tull. Mener du seriøst at når man ser et forbedringspotensiale i et produkt, skal skal dette utebli ene og alene pga de som kjøpte de første utgavene ikke har mulighet for dette?

 

Synes eksempelet med golfen var bra jeg. For å ta en direkte sammenligning. Skal jeg klage å bære meg, da Honda CR-V Diesel som jeg har, nå får en oppgradering av samme motor med litt mer effekt og mindre utslipp? Selvsagt ikke. Det heter utvikling.

 

En eller smart kar hos Sony finner på at man kan få viften til å blåse ut støvet etter at PS3 er lansert, hvorfor i all verden skal da ikke sony implementere dette?

 

 

Synes du det er sammenligbart?

 

Vel, begge omhandler å forbedre produkter, så ja.

 

Vil du svare på mitt spørsmål? Mener du at man ikke burde forbedre PS3 i produksjonsleddet, om det skulle vise seg at teknologien tillater den å bruke mindre strøm, blåse ut støv eller hva det måtte være?

 

Har du lest tråden? Det burde være unødvendig for meg å gjenta meg selv. Det handler ikke om hver individuelle ting som forbedres, men det totale bildet av forbedringer. Jeg snakker om en tydelig fremvoksende tendens som først har gjort seg gjeldene i konsollindustrien de senere år. Å dra biler, som utkommer i nye årsmodeller hvert år, inn i saken blir bare for dumt.

 

Igjen skriver du dessverre tull. Dette emne omhandler "Automatisk fjerning av støv inne i PS3". Noe som bare 40gb har. Dette fremstår tydelig som noe Sony fant ut i ettertid kunne være en god idè å bygge inn. Noe som ble gjort i 40gb versjonen. Det finnes ingen grunn i verden til å utelate dette da?

Tilbake til sammenligningen min ang. Honda CR-V. Vi snakker ikke her om en ny modell, men faktisk bare en forbedring av motoren i samme modell/utgave. Jeg har en 2007-modell, som er den siste modellen CR-V, og det er akkurat denne som skal få en litt forbedret motor, så sammenligningen er helt på sin plass. Man forbedrer et eksisterende produkt.

 

Jeg forstår at du er litt bitter over at din PS3 ikke har denne muligheten, men det er da ingen grunn til å la være å forbedre produktet. Skulle jeg som har den god gamle fete PS2`en, syte og klage over at Sony senere forbedret produktet og laget en mye mer smekker utgave som er kjent som PS2 slim? NEI!

Lenke til kommentar

Igjen må jeg be deg om å lese tråden. Jeg siterer meg selv.

 

"At sony kommer med nye forminskede versjoner av sine konsoller etter en 3-4 år på markedet er en annen ting. Forbedringer som går på det rent estetiske er av en helt annen karakter"

 

Du har en oppfattning, jeg har en annen. Klokken er imidlertid mye, og jeg har ikke tenkt til å diskutere langt utover nattet med en person, hvis sterkeste kort i en diskusjon er å poengtere hvor mye tull motdebatanten sier. Det er ikke forbudt å praktisere normal folkeskikk, selv ikke på et internett forum.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Igjen må jeg be deg om å lese tråden. Jeg siterer meg selv.

 

"At sony kommer med nye forminskede versjoner av sine konsoller etter en 3-4 år på markedet er en annen ting. Forbedringer som går på det rent estetiske er av en helt annen karakter"

 

Du har en oppfattning, jeg har en annen. Klokken er imidlertid mye, og jeg har ikke tenkt til å diskutere langt utover nattet md en person, hvis sterkeste kort i en diskusjon er å poengtere hvor mye tull motdebutanten sier. Det er ikke forbudt å praktisere normal folkeskikk, selv ikke på et internett forum.

 

Vel, man kan vel kalle en spade for en spade. Faktum er at du legger frem synspunkter som jeg tror de færreste vil si seg enig i?

 

Ut fra det du skriver, virker det på meg som du er bitter over at din PS3 ikke har denne muligheten og derfor unner du ingen andre det heller. Det er for meg helt ubegripelig at noen kan si at, det å forbedre et produkt er feil og dårlig gjort ovenfor de som har samme produkt fra før av.

Lenke til kommentar
Vel, man kan vel kalle en spade for en spade. Faktum er at du legger frem synspunkter som jeg tror de færreste vil si seg enig i?

 

Det kan man, men å kalle en kjøkkenkniv for en spade blir upresist og irrelevant. Nok en gang, vær så snill å diskuter sak og ikke person.

 

Jeg har over hodet ingen problem med å se de positive sidene av slike mindre forbedringer i en konsolls levetid. Dog må jeg si at om man veier de negative opp mot de positive, da blir utfallet negativt i det lange løp. Jeg mener som jeg har sagt at oppdateringer av en konsoll burde komme i form av software og ikke hardware. Da kan alle forbrukere nye godt av utviklingen.

 

Utviklerne burde etter mitt syn samle opp alle forbedringene til neste generasjon konsoller. Da kommer de alle til gode, og alle stiller med like forutsetninger. En konsolls generasjon er tross alt ikke mer enn 5 år. Det må være mulig å avstå fra hardware oppgraderinger i den perioden. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Utviklerne burde etter mitt syn samle opp alle forbedringene til neste generasjon konsoller. Da kommer de alle til gode, og alle stiller med like forutsetninger. En konsolls generasjon er tross alt ikke mer enn 5 år. Det må være mulig å avstå fra hardware oppgraderinger i den perioden. Det er min mening.

Ja, der må jeg si du har en kjempebra markedsstrategi for så massive produsenter av elektroniske artikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...